Není tomu dávno, co jsme vám přinesli článek o tom, že se slavný dánský automobilový designer, Henrik Fisker, rozhodl přijmout nabídku automobilky VLF Automotive a stal se šéf designerem značky. Po supersportu Force 1 se značka chlubí i sedanem, poháněným motorem z Corvetty.
Pokud jsou vám křivky vozu nesoucí název VLF Destino povědomé, vězte, že se skutečně nejedná o žádnou náhodu. Destino je totiž v podstatě pouze upravená Karma, kterou před nedávnem vyráběla Fiskerova společnost Fisker Automotive.
S nápadem do designu Karmy vložit výkonný motor a z ekologického elektromobilu tak postavit nabušený sedan s výkonem supersportu uvažovala automobilka VLF ještě v dobách, kdy se jmenovala pouze VL (iniciály majitelů Lutze a Villareala). Již v roce 2013 jsme se dočkali konceptu, který bychom od produkční verze rozeznali jen těžko.
Celý projekt se ale zadrhl a nebylo vůbec jasné, jak nakonec vše dopadne. Veškeré tahanice mezi automobilkou a designerem vozu byli zažehnány a Fisker se dokonce stal jedním z majitelů společnosti.
Model VLF Destino je poháněn motorem V8 6,2 litru s kompresorem, produkující 646 koňských sil. Pokud se vám tento sedan zalíbil. Budete si muset připravit pořádný „balík“ Vůz totiž v základní výbavě vyjde na 5,7 milionu korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?