Není tomu dávno, co jsme vám přinesli článek o tom, že se slavný dánský automobilový designer, Henrik Fisker, rozhodl přijmout nabídku automobilky VLF Automotive a stal se šéf designerem značky. Po supersportu Force 1 se značka chlubí i sedanem, poháněným motorem z Corvetty.
Pokud jsou vám křivky vozu nesoucí název VLF Destino povědomé, vězte, že se skutečně nejedná o žádnou náhodu. Destino je totiž v podstatě pouze upravená Karma, kterou před nedávnem vyráběla Fiskerova společnost Fisker Automotive.
S nápadem do designu Karmy vložit výkonný motor a z ekologického elektromobilu tak postavit nabušený sedan s výkonem supersportu uvažovala automobilka VLF ještě v dobách, kdy se jmenovala pouze VL (iniciály majitelů Lutze a Villareala). Již v roce 2013 jsme se dočkali konceptu, který bychom od produkční verze rozeznali jen těžko.
Celý projekt se ale zadrhl a nebylo vůbec jasné, jak nakonec vše dopadne. Veškeré tahanice mezi automobilkou a designerem vozu byli zažehnány a Fisker se dokonce stal jedním z majitelů společnosti.
Model VLF Destino je poháněn motorem V8 6,2 litru s kompresorem, produkující 646 koňských sil. Pokud se vám tento sedan zalíbil. Budete si muset připravit pořádný „balík“ Vůz totiž v základní výbavě vyjde na 5,7 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.