Nejnovější BMW X4 M40i se nám sice neoficiálně představilo minulý rok, jenže až dnes se může pochlubit oficiální světovou premiérou na autosalonu v Detroitu.
Pod jeho kapotou najdeme třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 360 koní v rozmezí 5800 až 6000 ot./min a s točivým momentem 465 Nm. Spolu s tím byla instalována upravená osmistupňová automatická převodovka Steptronic Sport s možností řazení pádly pod volantem.
Výkon je posílán na všechna kola systému xDrive a z nuly na stovku by mělo tohle 1915 kg těžké SUV zrychlit za 4,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí elektronicky omezených 250 km/h.
Kromě vysokého výkonu však novou sportovně laděnou X4 poznáme o podle decentního sportovního body kitu. Ten zahrnuje nový přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, nový zadní difuzor a 20-palcová paprsková kola z lehkých slitin. Nechybí ani sportovní výfukový systém s klapkami, sportovní snížené odpružení anebo vylepšený software systému pohonu všech kol xDrive.
Společně s premiérou bylo oznámeno, na kolik vůz vyjde na domácím trhu v Německu. Tam se jeho cenovka pohybuje od 65 tisíc eur. To je o 6,2 tisíce eur víc, než stojí doposud vrcholná verze xDrive35i.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?