Nejnovější BMW X4 M40i se nám sice neoficiálně představilo minulý rok, jenže až dnes se může pochlubit oficiální světovou premiérou na autosalonu v Detroitu.
Pod jeho kapotou najdeme třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 360 koní v rozmezí 5800 až 6000 ot./min a s točivým momentem 465 Nm. Spolu s tím byla instalována upravená osmistupňová automatická převodovka Steptronic Sport s možností řazení pádly pod volantem.
Výkon je posílán na všechna kola systému xDrive a z nuly na stovku by mělo tohle 1915 kg těžké SUV zrychlit za 4,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí elektronicky omezených 250 km/h.
Kromě vysokého výkonu však novou sportovně laděnou X4 poznáme o podle decentního sportovního body kitu. Ten zahrnuje nový přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, nový zadní difuzor a 20-palcová paprsková kola z lehkých slitin. Nechybí ani sportovní výfukový systém s klapkami, sportovní snížené odpružení anebo vylepšený software systému pohonu všech kol xDrive.
Společně s premiérou bylo oznámeno, na kolik vůz vyjde na domácím trhu v Německu. Tam se jeho cenovka pohybuje od 65 tisíc eur. To je o 6,2 tisíce eur víc, než stojí doposud vrcholná verze xDrive35i.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?