Nejnovější BMW X4 M40i se nám sice neoficiálně představilo minulý rok, jenže až dnes se může pochlubit oficiální světovou premiérou na autosalonu v Detroitu.
Pod jeho kapotou najdeme třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 360 koní v rozmezí 5800 až 6000 ot./min a s točivým momentem 465 Nm. Spolu s tím byla instalována upravená osmistupňová automatická převodovka Steptronic Sport s možností řazení pádly pod volantem.
Výkon je posílán na všechna kola systému xDrive a z nuly na stovku by mělo tohle 1915 kg těžké SUV zrychlit za 4,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí elektronicky omezených 250 km/h.
Kromě vysokého výkonu však novou sportovně laděnou X4 poznáme o podle decentního sportovního body kitu. Ten zahrnuje nový přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, nový zadní difuzor a 20-palcová paprsková kola z lehkých slitin. Nechybí ani sportovní výfukový systém s klapkami, sportovní snížené odpružení anebo vylepšený software systému pohonu všech kol xDrive.
Společně s premiérou bylo oznámeno, na kolik vůz vyjde na domácím trhu v Německu. Tam se jeho cenovka pohybuje od 65 tisíc eur. To je o 6,2 tisíce eur víc, než stojí doposud vrcholná verze xDrive35i.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?