Nejnovější BMW X4 M40i se nám sice neoficiálně představilo minulý rok, jenže až dnes se může pochlubit oficiální světovou premiérou na autosalonu v Detroitu.
Pod jeho kapotou najdeme třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 360 koní v rozmezí 5800 až 6000 ot./min a s točivým momentem 465 Nm. Spolu s tím byla instalována upravená osmistupňová automatická převodovka Steptronic Sport s možností řazení pádly pod volantem.
Výkon je posílán na všechna kola systému xDrive a z nuly na stovku by mělo tohle 1915 kg těžké SUV zrychlit za 4,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí elektronicky omezených 250 km/h.
Kromě vysokého výkonu však novou sportovně laděnou X4 poznáme o podle decentního sportovního body kitu. Ten zahrnuje nový přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, nový zadní difuzor a 20-palcová paprsková kola z lehkých slitin. Nechybí ani sportovní výfukový systém s klapkami, sportovní snížené odpružení anebo vylepšený software systému pohonu všech kol xDrive.
Společně s premiérou bylo oznámeno, na kolik vůz vyjde na domácím trhu v Německu. Tam se jeho cenovka pohybuje od 65 tisíc eur. To je o 6,2 tisíce eur víc, než stojí doposud vrcholná verze xDrive35i.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.