Audi A4 Allroad quattro má druhou generaci, láká na osvědčený recept

Audi A4 Allroad quattro láká na o 34 mm větší světlou výšku a šest motorů.
Audi A4 Allroad quattro láká na o 34 mm větší světlou výšku a šest motorů., foto: Audi
ar6 11. ledna 2016 19:55
Sdílej:

Audi Allroad quattro, odvozené od kombi řady A6, kdysi nastartovalo vlnu plasty chráněných kombíků s vyšší světlou výškou, jejichž ambicí je vyrovnat se plnohodnotným SUV. Po úspěchu modelu vyšší střední třídy se čtyři kruhy rozhodly vydat i o kategorii níž. Proto od roku 2009 sjíždí z výrobních linek také A4 Allroad quattro. Do Detroitu aktuálně zamířila jeho druhá generace, která je ve všech ohledech lepší než předchůdce.

Jedno přísloví říká něco o tom, že když je něco dobré, není třeba to měnit. A to je přesně případ A4 Allroad. Proto zůstala zachována praktická karosérie kombi, ale také ochranné obložení podběhů kol a zadního nárazníku v matně šedé barvě. Tento odstín může být nahrazen hnědou Argus, stříbrnou Floret, bílou Glacier, šedou Manhattan nebo černou Mythus, které korespondují s barvou karosérie. Celkem Audi nabídne 14 laků v kombinaci se sedmnácti- až devatenáctipalcovými koly. Zpět ale ke stylingu, zahrnující masku chladiče Singleframe, stříbrné segmenty v obou náraznících, střešní ližiny a xenonová světla s LED diodami denního svícení. Za příplatek bude dostupná technologie Matrix LED.

Kabina zůstává ve své základní architektuře věrná standardní A4, vzhledem k hierarchii celé nabídky ale bude už v základu multimediální systém MMI se sedmipalcovou obrazovkou (vyšší verze dostanou 8,3palcový displej), vylepšeným hlasovým ovládáním, LTE připojením a konektivitou s chytrými telefony. Přístrojový panel může být s na přání dodávanou 12,3palcovou obrazovkou plně digitální, paletu displejů pak doplňuje head up displej. Milovníky hudby zaujme audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem, pro zadní cestující je připraven zábavní systém, ovládaný prostřednictvím tabletů. Třešničkou na dortu je ambientní osvětlení ve třiceti barvách.

Při délce 4750 milimetrů, šířce 1842 milimetrů, výšce 1493 milimetrů a rozvoru 2818 milimetrů nabídne Allroad základních 505 litrů zavazadlového prostoru. Po sklopení sedadel j k dispozici 1510 litrů, přičemž za příplatek je dodáván praktický systém kolejnic a kotvících bodů. Naopak všechny A4 Allroad budou mít elektricky ovládané víko kufru. Praktičnost dále zvyšuje tažná síla 2100 kilogramů.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Audi A4 Allroad quattro VW Passat Alltrack Volvo V60 Cross Country Délka: 4750 mm 4777 mm 4638 mm Šířka: 1842 mm 1832 mm 1899 mm Výška: 1493 mm 1506 mm 1545 mm Rozvor: 2818 mm 2789 mm 2774 mm Kufr: 505/1510 l 639/1769 l 430/1241 l

Světlá výška je v porovnání s běžným kombi o 34 mm větší, vedle klasických tlumičů budou dodávány též tlumiče adaptivní, automaticky přizpůsobující své nastavení povrchu vozovky. Volič Audi Drive Select nabízí kromě režimů Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a Individual také režim Off-road pro jízdu mimo silnici. Podvozek má vpředu i nadále pětiprvkové zavěšení, vzadu jsou nově lichoběžníková ramena. Mohutná dieta celé řady A4 se projevila i zde, když se povedlo hmotnost mezigeneračně snížit až o 90 kilogramů. Ubíralo se nejen na karosérii, ale také nápravách nebo posilovači řízení.

Jediným zážehovým motorem bude dvoulitr TFSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm, kombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S Tronic. Populárnější ale zcela jistě bude některá z variant dvoulitrového TDI s výkonem 163 koní a točivým momentem 400 Nm, respektive s výkonem 190 koní a točivým momentem 400 Nm. Později dorazí tato jednotka naladěná na 150 koní a 320 Nm. Ve všech třech případech bude sílu na vozovku přenášet šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic. Vrcholem nabídky bude šestiválec 3.0 TDI s výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm, respektive s výkonem 272 koní a točivým momentem 600 Nm. V případě slabší verze je k dispozici sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic, špičkový šestiválec se může těšit na osmistupňový automat Tiptronic s měničem točivého momentu. Jak už napovídá název modelu, pohon všech kol je pokaždé samozřejmostí.

Prodej se na evropských trzích rozběhne letos v létě, přičemž se nezapomnělo ani na bezpečnost. Proto A4 Allroad quattro nabídne adaptivní tempomat, asistent pro jízdu s přívěsem, sledování vozidel přijíždějících vzadu ze stran, upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry nebo systém Audi pre sense.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.