Audi Allroad quattro, odvozené od kombi řady A6, kdysi nastartovalo vlnu plasty chráněných kombíků s vyšší světlou výškou, jejichž ambicí je vyrovnat se plnohodnotným SUV. Po úspěchu modelu vyšší střední třídy se čtyři kruhy rozhodly vydat i o kategorii níž. Proto od roku 2009 sjíždí z výrobních linek také A4 Allroad quattro. Do Detroitu aktuálně zamířila jeho druhá generace, která je ve všech ohledech lepší než předchůdce.
Jedno přísloví říká něco o tom, že když je něco dobré, není třeba to měnit. A to je přesně případ A4 Allroad. Proto zůstala zachována praktická karosérie kombi, ale také ochranné obložení podběhů kol a zadního nárazníku v matně šedé barvě. Tento odstín může být nahrazen hnědou Argus, stříbrnou Floret, bílou Glacier, šedou Manhattan nebo černou Mythus, které korespondují s barvou karosérie. Celkem Audi nabídne 14 laků v kombinaci se sedmnácti- až devatenáctipalcovými koly. Zpět ale ke stylingu, zahrnující masku chladiče Singleframe, stříbrné segmenty v obou náraznících, střešní ližiny a xenonová světla s LED diodami denního svícení. Za příplatek bude dostupná technologie Matrix LED.
Kabina zůstává ve své základní architektuře věrná standardní A4, vzhledem k hierarchii celé nabídky ale bude už v základu multimediální systém MMI se sedmipalcovou obrazovkou (vyšší verze dostanou 8,3palcový displej), vylepšeným hlasovým ovládáním, LTE připojením a konektivitou s chytrými telefony. Přístrojový panel může být s na přání dodávanou 12,3palcovou obrazovkou plně digitální, paletu displejů pak doplňuje head up displej. Milovníky hudby zaujme audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem, pro zadní cestující je připraven zábavní systém, ovládaný prostřednictvím tabletů. Třešničkou na dortu je ambientní osvětlení ve třiceti barvách.
Při délce 4750 milimetrů, šířce 1842 milimetrů, výšce 1493 milimetrů a rozvoru 2818 milimetrů nabídne Allroad základních 505 litrů zavazadlového prostoru. Po sklopení sedadel j k dispozici 1510 litrů, přičemž za příplatek je dodáván praktický systém kolejnic a kotvících bodů. Naopak všechny A4 Allroad budou mít elektricky ovládané víko kufru. Praktičnost dále zvyšuje tažná síla 2100 kilogramů.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Audi A4 Allroad quattro VW Passat Alltrack Volvo V60 Cross Country Délka: 4750 mm 4777 mm 4638 mm Šířka: 1842 mm 1832 mm 1899 mm Výška: 1493 mm 1506 mm 1545 mm Rozvor: 2818 mm 2789 mm 2774 mm Kufr: 505/1510 l 639/1769 l 430/1241 lSvětlá výška je v porovnání s běžným kombi o 34 mm větší, vedle klasických tlumičů budou dodávány též tlumiče adaptivní, automaticky přizpůsobující své nastavení povrchu vozovky. Volič Audi Drive Select nabízí kromě režimů Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a Individual také režim Off-road pro jízdu mimo silnici. Podvozek má vpředu i nadále pětiprvkové zavěšení, vzadu jsou nově lichoběžníková ramena. Mohutná dieta celé řady A4 se projevila i zde, když se povedlo hmotnost mezigeneračně snížit až o 90 kilogramů. Ubíralo se nejen na karosérii, ale také nápravách nebo posilovači řízení.
Jediným zážehovým motorem bude dvoulitr TFSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm, kombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S Tronic. Populárnější ale zcela jistě bude některá z variant dvoulitrového TDI s výkonem 163 koní a točivým momentem 400 Nm, respektive s výkonem 190 koní a točivým momentem 400 Nm. Později dorazí tato jednotka naladěná na 150 koní a 320 Nm. Ve všech třech případech bude sílu na vozovku přenášet šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic. Vrcholem nabídky bude šestiválec 3.0 TDI s výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm, respektive s výkonem 272 koní a točivým momentem 600 Nm. V případě slabší verze je k dispozici sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic, špičkový šestiválec se může těšit na osmistupňový automat Tiptronic s měničem točivého momentu. Jak už napovídá název modelu, pohon všech kol je pokaždé samozřejmostí.
Prodej se na evropských trzích rozběhne letos v létě, přičemž se nezapomnělo ani na bezpečnost. Proto A4 Allroad quattro nabídne adaptivní tempomat, asistent pro jízdu s přívěsem, sledování vozidel přijíždějících vzadu ze stran, upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry nebo systém Audi pre sense.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?