Audi Allroad quattro, odvozené od kombi řady A6, kdysi nastartovalo vlnu plasty chráněných kombíků s vyšší světlou výškou, jejichž ambicí je vyrovnat se plnohodnotným SUV. Po úspěchu modelu vyšší střední třídy se čtyři kruhy rozhodly vydat i o kategorii níž. Proto od roku 2009 sjíždí z výrobních linek také A4 Allroad quattro. Do Detroitu aktuálně zamířila jeho druhá generace, která je ve všech ohledech lepší než předchůdce.
Jedno přísloví říká něco o tom, že když je něco dobré, není třeba to měnit. A to je přesně případ A4 Allroad. Proto zůstala zachována praktická karosérie kombi, ale také ochranné obložení podběhů kol a zadního nárazníku v matně šedé barvě. Tento odstín může být nahrazen hnědou Argus, stříbrnou Floret, bílou Glacier, šedou Manhattan nebo černou Mythus, které korespondují s barvou karosérie. Celkem Audi nabídne 14 laků v kombinaci se sedmnácti- až devatenáctipalcovými koly. Zpět ale ke stylingu, zahrnující masku chladiče Singleframe, stříbrné segmenty v obou náraznících, střešní ližiny a xenonová světla s LED diodami denního svícení. Za příplatek bude dostupná technologie Matrix LED.
Kabina zůstává ve své základní architektuře věrná standardní A4, vzhledem k hierarchii celé nabídky ale bude už v základu multimediální systém MMI se sedmipalcovou obrazovkou (vyšší verze dostanou 8,3palcový displej), vylepšeným hlasovým ovládáním, LTE připojením a konektivitou s chytrými telefony. Přístrojový panel může být s na přání dodávanou 12,3palcovou obrazovkou plně digitální, paletu displejů pak doplňuje head up displej. Milovníky hudby zaujme audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem, pro zadní cestující je připraven zábavní systém, ovládaný prostřednictvím tabletů. Třešničkou na dortu je ambientní osvětlení ve třiceti barvách.
Při délce 4750 milimetrů, šířce 1842 milimetrů, výšce 1493 milimetrů a rozvoru 2818 milimetrů nabídne Allroad základních 505 litrů zavazadlového prostoru. Po sklopení sedadel j k dispozici 1510 litrů, přičemž za příplatek je dodáván praktický systém kolejnic a kotvících bodů. Naopak všechny A4 Allroad budou mít elektricky ovládané víko kufru. Praktičnost dále zvyšuje tažná síla 2100 kilogramů.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Audi A4 Allroad quattro VW Passat Alltrack Volvo V60 Cross Country Délka: 4750 mm 4777 mm 4638 mm Šířka: 1842 mm 1832 mm 1899 mm Výška: 1493 mm 1506 mm 1545 mm Rozvor: 2818 mm 2789 mm 2774 mm Kufr: 505/1510 l 639/1769 l 430/1241 lSvětlá výška je v porovnání s běžným kombi o 34 mm větší, vedle klasických tlumičů budou dodávány též tlumiče adaptivní, automaticky přizpůsobující své nastavení povrchu vozovky. Volič Audi Drive Select nabízí kromě režimů Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a Individual také režim Off-road pro jízdu mimo silnici. Podvozek má vpředu i nadále pětiprvkové zavěšení, vzadu jsou nově lichoběžníková ramena. Mohutná dieta celé řady A4 se projevila i zde, když se povedlo hmotnost mezigeneračně snížit až o 90 kilogramů. Ubíralo se nejen na karosérii, ale také nápravách nebo posilovači řízení.
Jediným zážehovým motorem bude dvoulitr TFSI o výkonu 252 koní s točivým momentem 370 Nm, kombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S Tronic. Populárnější ale zcela jistě bude některá z variant dvoulitrového TDI s výkonem 163 koní a točivým momentem 400 Nm, respektive s výkonem 190 koní a točivým momentem 400 Nm. Později dorazí tato jednotka naladěná na 150 koní a 320 Nm. Ve všech třech případech bude sílu na vozovku přenášet šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic. Vrcholem nabídky bude šestiválec 3.0 TDI s výkonem 218 koní a točivým momentem 400 Nm, respektive s výkonem 272 koní a točivým momentem 600 Nm. V případě slabší verze je k dispozici sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic, špičkový šestiválec se může těšit na osmistupňový automat Tiptronic s měničem točivého momentu. Jak už napovídá název modelu, pohon všech kol je pokaždé samozřejmostí.
Prodej se na evropských trzích rozběhne letos v létě, přičemž se nezapomnělo ani na bezpečnost. Proto A4 Allroad quattro nabídne adaptivní tempomat, asistent pro jízdu s přívěsem, sledování vozidel přijíždějících vzadu ze stran, upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry nebo systém Audi pre sense.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?