Ford Fusion přitvrzuje, jeho sportovní varianta si došlápne na Audi S4

Sportovní Fusion na dvakrát přeplňovaný šestiválec EcoBoost, Ford Fusion V6 Sport.
Sportovní Fusion na dvakrát přeplňovaný šestiválec EcoBoost, Ford Fusion V6 Sport., foto: Ford
ar6 11. ledna 2016 17:58
Sdílej:

Sportovní model střední třídy měl Ford naposledy dvě generace zpátky, kdy se prodávalo Mondeo ST. Spolu s Fusionem V6 Sport je ale konkurence Audi S4 zpátky v plné síle. Ba co víc, díky celkovému faceliftu se sedan, v Evropě známý jako Mondeo, nyní stává ještě atraktivnějším.

Provedení V6 Sport se od běžných modelů vizuálně příliš neodlišuje, snad jen výrazněji tvarované nasávací otvory v předním nárazníku, lesklá černá mřížka masky chladiče, decentní spoiler, čtveřice koncovek výfuku a 19palcová kola prozrazují, že se pod kapotou nenachází běžný dvoulitrový čtyřválec.

Místo něj je v motorovém prostoru 2.7litrový šestiválec EcoBoost s dvojicí turbodmychadel, který produkuje 330 koní a 475 Nm. Sílu přenáší na všechna kola upravený šestistupňový automat, lépe ladící s celkovou povahou Fusionu. Patřičnými úpravami prošel také podvozek s automaticky nastavitelnými tlumiči, jejichž charakteristika se přizpůsobuje aktuálnímu povrchu vozovky. Cena startuje na 34 350 dolarech (cca 852 000 korun).

Na opačném konci nabídky stojí Fusion Hybrid, respektive jeho plug-in hybridní sourozenec s označením Energi. Obě verze mají nový software, zlepšující jak spotřebu paliva, tak čistě elektrický dojezd, i lehčí lithium-iontové baterie. Plug-in hybrid například kvůli akumulátorům o kapacitě 7,6 kWh, jejichž nabití zabere z běžné sítě asi 2,5 hodiny, ujede necelých 31 kilometrů čistě na elektřinu. V kombinovaném režimu s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem pak sedan zvládne až 805 kilometrů.

Další zcela novou variantou je luxusní Fusion Platinum, jehož kouzlo spočívá třeba ve výplních dveří a přístrojovém štítu čalouněných kůží Cocoa nebo ručně prošívaném volantu, potaženém usní Venetian. Zvenku pak luxusní provedení poznáte podle 19palcových leštěných kol a masky v barvě Magnetic. Pod kapotou se objeví dvoulitrový čtyřválec EcoBoost v kombinaci s pohonem všech kol. Jelikož jde o nevyšší specifikaci tohoto modelu, jeho cena je minimálně 37 495 dolarů (cca 930 000 korun).

Napříč celou nabídkou bude dostupný vylepšený multimediální systém SYNC 3 s hlasovým nebo dotykovým ovládáním. Pro chytré telefony bude k dispozici aplikace SYNC Connect, řidič tak skrze mobil dokáže auto například zamknout nebo nastartovat. Bezpečnostní výbava (prvky jsou dostupné v závislosti na zvolené výbavě) potom zahrnuje detekci chodců, hlídání slepého úhlu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu nebo vylepšený parkovací asistent. Cena nejlevnějšího Fusionu byla stanovena na 22 995 dolarů (cca 571 000 korun).

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.