Sportovní model střední třídy měl Ford naposledy dvě generace zpátky, kdy se prodávalo Mondeo ST. Spolu s Fusionem V6 Sport je ale konkurence Audi S4 zpátky v plné síle. Ba co víc, díky celkovému faceliftu se sedan, v Evropě známý jako Mondeo, nyní stává ještě atraktivnějším.
Provedení V6 Sport se od běžných modelů vizuálně příliš neodlišuje, snad jen výrazněji tvarované nasávací otvory v předním nárazníku, lesklá černá mřížka masky chladiče, decentní spoiler, čtveřice koncovek výfuku a 19palcová kola prozrazují, že se pod kapotou nenachází běžný dvoulitrový čtyřválec.
Místo něj je v motorovém prostoru 2.7litrový šestiválec EcoBoost s dvojicí turbodmychadel, který produkuje 330 koní a 475 Nm. Sílu přenáší na všechna kola upravený šestistupňový automat, lépe ladící s celkovou povahou Fusionu. Patřičnými úpravami prošel také podvozek s automaticky nastavitelnými tlumiči, jejichž charakteristika se přizpůsobuje aktuálnímu povrchu vozovky. Cena startuje na 34 350 dolarech (cca 852 000 korun).
Na opačném konci nabídky stojí Fusion Hybrid, respektive jeho plug-in hybridní sourozenec s označením Energi. Obě verze mají nový software, zlepšující jak spotřebu paliva, tak čistě elektrický dojezd, i lehčí lithium-iontové baterie. Plug-in hybrid například kvůli akumulátorům o kapacitě 7,6 kWh, jejichž nabití zabere z běžné sítě asi 2,5 hodiny, ujede necelých 31 kilometrů čistě na elektřinu. V kombinovaném režimu s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem pak sedan zvládne až 805 kilometrů.
Další zcela novou variantou je luxusní Fusion Platinum, jehož kouzlo spočívá třeba ve výplních dveří a přístrojovém štítu čalouněných kůží Cocoa nebo ručně prošívaném volantu, potaženém usní Venetian. Zvenku pak luxusní provedení poznáte podle 19palcových leštěných kol a masky v barvě Magnetic. Pod kapotou se objeví dvoulitrový čtyřválec EcoBoost v kombinaci s pohonem všech kol. Jelikož jde o nevyšší specifikaci tohoto modelu, jeho cena je minimálně 37 495 dolarů (cca 930 000 korun).
Napříč celou nabídkou bude dostupný vylepšený multimediální systém SYNC 3 s hlasovým nebo dotykovým ovládáním. Pro chytré telefony bude k dispozici aplikace SYNC Connect, řidič tak skrze mobil dokáže auto například zamknout nebo nastartovat. Bezpečnostní výbava (prvky jsou dostupné v závislosti na zvolené výbavě) potom zahrnuje detekci chodců, hlídání slepého úhlu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu nebo vylepšený parkovací asistent. Cena nejlevnějšího Fusionu byla stanovena na 22 995 dolarů (cca 571 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?