Sportovní model střední třídy měl Ford naposledy dvě generace zpátky, kdy se prodávalo Mondeo ST. Spolu s Fusionem V6 Sport je ale konkurence Audi S4 zpátky v plné síle. Ba co víc, díky celkovému faceliftu se sedan, v Evropě známý jako Mondeo, nyní stává ještě atraktivnějším.
Provedení V6 Sport se od běžných modelů vizuálně příliš neodlišuje, snad jen výrazněji tvarované nasávací otvory v předním nárazníku, lesklá černá mřížka masky chladiče, decentní spoiler, čtveřice koncovek výfuku a 19palcová kola prozrazují, že se pod kapotou nenachází běžný dvoulitrový čtyřválec.
Místo něj je v motorovém prostoru 2.7litrový šestiválec EcoBoost s dvojicí turbodmychadel, který produkuje 330 koní a 475 Nm. Sílu přenáší na všechna kola upravený šestistupňový automat, lépe ladící s celkovou povahou Fusionu. Patřičnými úpravami prošel také podvozek s automaticky nastavitelnými tlumiči, jejichž charakteristika se přizpůsobuje aktuálnímu povrchu vozovky. Cena startuje na 34 350 dolarech (cca 852 000 korun).
Na opačném konci nabídky stojí Fusion Hybrid, respektive jeho plug-in hybridní sourozenec s označením Energi. Obě verze mají nový software, zlepšující jak spotřebu paliva, tak čistě elektrický dojezd, i lehčí lithium-iontové baterie. Plug-in hybrid například kvůli akumulátorům o kapacitě 7,6 kWh, jejichž nabití zabere z běžné sítě asi 2,5 hodiny, ujede necelých 31 kilometrů čistě na elektřinu. V kombinovaném režimu s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem pak sedan zvládne až 805 kilometrů.
Další zcela novou variantou je luxusní Fusion Platinum, jehož kouzlo spočívá třeba ve výplních dveří a přístrojovém štítu čalouněných kůží Cocoa nebo ručně prošívaném volantu, potaženém usní Venetian. Zvenku pak luxusní provedení poznáte podle 19palcových leštěných kol a masky v barvě Magnetic. Pod kapotou se objeví dvoulitrový čtyřválec EcoBoost v kombinaci s pohonem všech kol. Jelikož jde o nevyšší specifikaci tohoto modelu, jeho cena je minimálně 37 495 dolarů (cca 930 000 korun).
Napříč celou nabídkou bude dostupný vylepšený multimediální systém SYNC 3 s hlasovým nebo dotykovým ovládáním. Pro chytré telefony bude k dispozici aplikace SYNC Connect, řidič tak skrze mobil dokáže auto například zamknout nebo nastartovat. Bezpečnostní výbava (prvky jsou dostupné v závislosti na zvolené výbavě) potom zahrnuje detekci chodců, hlídání slepého úhlu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu nebo vylepšený parkovací asistent. Cena nejlevnějšího Fusionu byla stanovena na 22 995 dolarů (cca 571 000 korun).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.