Honda před pár dny představila dvě nové speciální edice svých modelů Civic a CR-V. Ty však zatím bude nabízet jen na trhu ve Velké Británii.
První na řadě je CR-V Black Edition s leskle černou mřížkou chladiče, černými koly z lehkých slitin o rozměru 19-palců, černými stupačkami a černé jsou i prahové lišty ve dveřích vozu s nápisem edice. Černý styling pokračuje i v kabině, kde britští majitelé naleznou černá kožená sedadla s kontrastním prošíváním a loga Black Edition. Nechybí ani podlahové rohože opět s nápisem edice.
Pod kapotou budou k dispozici dva motory. Vznětový 1,6 litrový čtyřválec s výkonem 160 koňských sil, zatímco 2,0-litrový benzínový i-VTEC vyvine 155 koňských sil. Tyto motory mohou být spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou a obě verze mohou být vybaveny systémem pohonu všech kol.
Druhým v pořadí je Civic Limited Edition, jenž je vybaven jen decentními doplňky. Karoserie nese lehký aerodynamický body kit a vůz dostal 16palcová kola z lehkých slitin. Jedná se tak jen o drobné změny, ale Honda říká, že auto má " více agresivní, sportovní vzhled." Pod její kapotou se ocitne benzínový 1,4-litrový motor i-VTEC a vyprodukuje 100 koňských sil. Do nabídky pak jde s výhradně s manuální převodovkou se šesti stupni.
Obě speciální edice budou v prodeji na začátku příštího měsíce a za Civic Limited Edition dají zájemci 14.995 liber, zatímco za větší CR-V Black Edition vytáhnou ze svého účtu 29.995 liber.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?