Druhé pokračování Chevroletu Cruze se představilo v severoamerické i čínské specifikaci, zatím vždy jako čtyřdveřový sedan. Na nadcházejícím detroitském autosalonu se k tříprostorové karosérii přidá také pětidveřový hatchback, zatím však pouze pro USA a okolí. Můžeme litovat, že se v Evropě neobjeví?
Sám Chevrolet označuje hatchback za alternativu pro ty, kteří hledají určitou dávku dynamičnosti. Zásadní změny v motorovém prostoru nebo na podvozku ale čekat nelze. Už jen z toho titulu, že platforma s rozvorem 2700 mm je pro oba modely stejná. Nakonec tedy rozhodování mezi čtyřimi nebo pěti dveřmi rozhodne variabilita interiéru, jíž nováček vyniká nejvíce. Základní objem zavazadelníku je 524 litrů a po sklopení sedadel vznikne 1189 litrů. K tomu je potřeba připočíst větší vstupní otvor a lepší skladnost, z volby citů se tak stane volba rozumu.
Emoce do automobilu vložili alespoň designéři, díky nimž Cruze vypadá opravdu dynamicky. Jistě, zásluhu na tom má nejvyšší výbavový stupeň Premier, doplněný ještě paketem RS s 18palcovými koly, výrazně tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a zadním spoilerem. Přesto i základní model na tom bude více než dobře. Dost napoví svažující se linie střechy a naopak stoupající linie oken, provedení masky chladiče nebo světla s LED diodami.
O prostoru pro zavazadla již řeč byla, Chevrolet se ale chlubí také největším vnitřním prostorem ve třídě, překonávající, v oblasti místa pro kolena zadních cestujících, i Ford Focus nebo Hyundai Elantra. Pracoviště řidiče determinuje multimediální systém MyLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, jehož standardní sedmipalcovou obrazovku lze díky příplatkům ještě o palec zvětšit. Součástí infotainmentu je rovněž WiFi hotspot a 4G LTE připojení.
Technickým základem vozu je platforma D2 se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní tyčí vzadu, respektive víceprvkovou nápravou vzadu u linie Premier. Oproti předchozí generaci hatchbacku je nováček o celých 91 kilogramů lehčí, za což může větší použití hliníku nebo vysokopevnostní oceli, ale též odlehčení motoru o celých 20 kilogramů. Jedinou jednotkou je mimochodem přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 154 koní s točivým momentem 240 Nm. Na přední kola sílu přenáší šestistupňový manuál nebo automat, napříč nabídkou je pak použit systém stop-start a elektrický posilovač řízení.
Standardní výbava je, zatím však bez nějaké bližší specifikace, bohatší než u Hondy Civic nebo Toyoty Corolla. Mezi příplatky se objevuje udržování v jízdním pruhu, sledování dopravy za vozidlem, zadní parkovací asistent, monitorování mrtvého úhlu nebo funkce Teen Driver, dovolující rodičům upravit nastavení auta ve chvíli, kdy jej řídí jejich ratolesti. Do prodeje se pětidveřový Chevrolet Cruze dostane v průběhu letošního roku, k dispozici nicméně budou je výbavové linie LT a Premier a samozřejmě paket RS.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?