Sám Chevrolet označuje hatchback za alternativu pro ty, kteří hledají určitou dávku dynamičnosti. Zásadní změny v motorovém prostoru nebo na podvozku ale čekat nelze. Už jen z toho titulu, že platforma s rozvorem 2700 mm je pro oba modely stejná. Nakonec tedy rozhodování mezi čtyřimi nebo pěti dveřmi rozhodne variabilita interiéru, jíž nováček vyniká nejvíce. Základní objem zavazadelníku je 524 litrů a po sklopení sedadel vznikne 1189 litrů. K tomu je potřeba připočíst větší vstupní otvor a lepší skladnost, z volby citů se tak stane volba rozumu.
Emoce do automobilu vložili alespoň designéři, díky nimž Cruze vypadá opravdu dynamicky. Jistě, zásluhu na tom má nejvyšší výbavový stupeň Premier, doplněný ještě paketem RS s 18palcovými koly, výrazně tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a zadním spoilerem. Přesto i základní model na tom bude více než dobře. Dost napoví svažující se linie střechy a naopak stoupající linie oken, provedení masky chladiče nebo světla s LED diodami.
O prostoru pro zavazadla již řeč byla, Chevrolet se ale chlubí také největším vnitřním prostorem ve třídě, překonávající, v oblasti místa pro kolena zadních cestujících, i Ford Focus nebo Hyundai Elantra. Pracoviště řidiče determinuje multimediální systém MyLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, jehož standardní sedmipalcovou obrazovku lze díky příplatkům ještě o palec zvětšit. Součástí infotainmentu je rovněž WiFi hotspot a 4G LTE připojení.
Technickým základem vozu je platforma D2 se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní tyčí vzadu, respektive víceprvkovou nápravou vzadu u linie Premier. Oproti předchozí generaci hatchbacku je nováček o celých 91 kilogramů lehčí, za což může větší použití hliníku nebo vysokopevnostní oceli, ale též odlehčení motoru o celých 20 kilogramů. Jedinou jednotkou je mimochodem přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 154 koní s točivým momentem 240 Nm. Na přední kola sílu přenáší šestistupňový manuál nebo automat, napříč nabídkou je pak použit systém stop-start a elektrický posilovač řízení.
Standardní výbava je, zatím však bez nějaké bližší specifikace, bohatší než u Hondy Civic nebo Toyoty Corolla. Mezi příplatky se objevuje udržování v jízdním pruhu, sledování dopravy za vozidlem, zadní parkovací asistent, monitorování mrtvého úhlu nebo funkce Teen Driver, dovolující rodičům upravit nastavení auta ve chvíli, kdy jej řídí jejich ratolesti. Do prodeje se pětidveřový Chevrolet Cruze dostane v průběhu letošního roku, k dispozici nicméně budou je výbavové linie LT a Premier a samozřejmě paket RS.