Druhé pokračování Chevroletu Cruze se představilo v severoamerické i čínské specifikaci, zatím vždy jako čtyřdveřový sedan. Na nadcházejícím detroitském autosalonu se k tříprostorové karosérii přidá také pětidveřový hatchback, zatím však pouze pro USA a okolí. Můžeme litovat, že se v Evropě neobjeví?
Sám Chevrolet označuje hatchback za alternativu pro ty, kteří hledají určitou dávku dynamičnosti. Zásadní změny v motorovém prostoru nebo na podvozku ale čekat nelze. Už jen z toho titulu, že platforma s rozvorem 2700 mm je pro oba modely stejná. Nakonec tedy rozhodování mezi čtyřimi nebo pěti dveřmi rozhodne variabilita interiéru, jíž nováček vyniká nejvíce. Základní objem zavazadelníku je 524 litrů a po sklopení sedadel vznikne 1189 litrů. K tomu je potřeba připočíst větší vstupní otvor a lepší skladnost, z volby citů se tak stane volba rozumu.
Emoce do automobilu vložili alespoň designéři, díky nimž Cruze vypadá opravdu dynamicky. Jistě, zásluhu na tom má nejvyšší výbavový stupeň Premier, doplněný ještě paketem RS s 18palcovými koly, výrazně tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a zadním spoilerem. Přesto i základní model na tom bude více než dobře. Dost napoví svažující se linie střechy a naopak stoupající linie oken, provedení masky chladiče nebo světla s LED diodami.
O prostoru pro zavazadla již řeč byla, Chevrolet se ale chlubí také největším vnitřním prostorem ve třídě, překonávající, v oblasti místa pro kolena zadních cestujících, i Ford Focus nebo Hyundai Elantra. Pracoviště řidiče determinuje multimediální systém MyLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, jehož standardní sedmipalcovou obrazovku lze díky příplatkům ještě o palec zvětšit. Součástí infotainmentu je rovněž WiFi hotspot a 4G LTE připojení.
Technickým základem vozu je platforma D2 se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní tyčí vzadu, respektive víceprvkovou nápravou vzadu u linie Premier. Oproti předchozí generaci hatchbacku je nováček o celých 91 kilogramů lehčí, za což může větší použití hliníku nebo vysokopevnostní oceli, ale též odlehčení motoru o celých 20 kilogramů. Jedinou jednotkou je mimochodem přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 154 koní s točivým momentem 240 Nm. Na přední kola sílu přenáší šestistupňový manuál nebo automat, napříč nabídkou je pak použit systém stop-start a elektrický posilovač řízení.
Standardní výbava je, zatím však bez nějaké bližší specifikace, bohatší než u Hondy Civic nebo Toyoty Corolla. Mezi příplatky se objevuje udržování v jízdním pruhu, sledování dopravy za vozidlem, zadní parkovací asistent, monitorování mrtvého úhlu nebo funkce Teen Driver, dovolující rodičům upravit nastavení auta ve chvíli, kdy jej řídí jejich ratolesti. Do prodeje se pětidveřový Chevrolet Cruze dostane v průběhu letošního roku, k dispozici nicméně budou je výbavové linie LT a Premier a samozřejmě paket RS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?