Druhé pokračování Chevroletu Cruze se představilo v severoamerické i čínské specifikaci, zatím vždy jako čtyřdveřový sedan. Na nadcházejícím detroitském autosalonu se k tříprostorové karosérii přidá také pětidveřový hatchback, zatím však pouze pro USA a okolí. Můžeme litovat, že se v Evropě neobjeví?
Sám Chevrolet označuje hatchback za alternativu pro ty, kteří hledají určitou dávku dynamičnosti. Zásadní změny v motorovém prostoru nebo na podvozku ale čekat nelze. Už jen z toho titulu, že platforma s rozvorem 2700 mm je pro oba modely stejná. Nakonec tedy rozhodování mezi čtyřimi nebo pěti dveřmi rozhodne variabilita interiéru, jíž nováček vyniká nejvíce. Základní objem zavazadelníku je 524 litrů a po sklopení sedadel vznikne 1189 litrů. K tomu je potřeba připočíst větší vstupní otvor a lepší skladnost, z volby citů se tak stane volba rozumu.
Emoce do automobilu vložili alespoň designéři, díky nimž Cruze vypadá opravdu dynamicky. Jistě, zásluhu na tom má nejvyšší výbavový stupeň Premier, doplněný ještě paketem RS s 18palcovými koly, výrazně tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a zadním spoilerem. Přesto i základní model na tom bude více než dobře. Dost napoví svažující se linie střechy a naopak stoupající linie oken, provedení masky chladiče nebo světla s LED diodami.
O prostoru pro zavazadla již řeč byla, Chevrolet se ale chlubí také největším vnitřním prostorem ve třídě, překonávající, v oblasti místa pro kolena zadních cestujících, i Ford Focus nebo Hyundai Elantra. Pracoviště řidiče determinuje multimediální systém MyLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, jehož standardní sedmipalcovou obrazovku lze díky příplatkům ještě o palec zvětšit. Součástí infotainmentu je rovněž WiFi hotspot a 4G LTE připojení.
Technickým základem vozu je platforma D2 se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní tyčí vzadu, respektive víceprvkovou nápravou vzadu u linie Premier. Oproti předchozí generaci hatchbacku je nováček o celých 91 kilogramů lehčí, za což může větší použití hliníku nebo vysokopevnostní oceli, ale též odlehčení motoru o celých 20 kilogramů. Jedinou jednotkou je mimochodem přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 154 koní s točivým momentem 240 Nm. Na přední kola sílu přenáší šestistupňový manuál nebo automat, napříč nabídkou je pak použit systém stop-start a elektrický posilovač řízení.
Standardní výbava je, zatím však bez nějaké bližší specifikace, bohatší než u Hondy Civic nebo Toyoty Corolla. Mezi příplatky se objevuje udržování v jízdním pruhu, sledování dopravy za vozidlem, zadní parkovací asistent, monitorování mrtvého úhlu nebo funkce Teen Driver, dovolující rodičům upravit nastavení auta ve chvíli, kdy jej řídí jejich ratolesti. Do prodeje se pětidveřový Chevrolet Cruze dostane v průběhu letošního roku, k dispozici nicméně budou je výbavové linie LT a Premier a samozřejmě paket RS.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.