Druhé pokračování Chevroletu Cruze se představilo v severoamerické i čínské specifikaci, zatím vždy jako čtyřdveřový sedan. Na nadcházejícím detroitském autosalonu se k tříprostorové karosérii přidá také pětidveřový hatchback, zatím však pouze pro USA a okolí. Můžeme litovat, že se v Evropě neobjeví?
Sám Chevrolet označuje hatchback za alternativu pro ty, kteří hledají určitou dávku dynamičnosti. Zásadní změny v motorovém prostoru nebo na podvozku ale čekat nelze. Už jen z toho titulu, že platforma s rozvorem 2700 mm je pro oba modely stejná. Nakonec tedy rozhodování mezi čtyřimi nebo pěti dveřmi rozhodne variabilita interiéru, jíž nováček vyniká nejvíce. Základní objem zavazadelníku je 524 litrů a po sklopení sedadel vznikne 1189 litrů. K tomu je potřeba připočíst větší vstupní otvor a lepší skladnost, z volby citů se tak stane volba rozumu.
Emoce do automobilu vložili alespoň designéři, díky nimž Cruze vypadá opravdu dynamicky. Jistě, zásluhu na tom má nejvyšší výbavový stupeň Premier, doplněný ještě paketem RS s 18palcovými koly, výrazně tvarovanými nárazníky, nástavci prahů a zadním spoilerem. Přesto i základní model na tom bude více než dobře. Dost napoví svažující se linie střechy a naopak stoupající linie oken, provedení masky chladiče nebo světla s LED diodami.
O prostoru pro zavazadla již řeč byla, Chevrolet se ale chlubí také největším vnitřním prostorem ve třídě, překonávající, v oblasti místa pro kolena zadních cestujících, i Ford Focus nebo Hyundai Elantra. Pracoviště řidiče determinuje multimediální systém MyLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, jehož standardní sedmipalcovou obrazovku lze díky příplatkům ještě o palec zvětšit. Součástí infotainmentu je rovněž WiFi hotspot a 4G LTE připojení.
Technickým základem vozu je platforma D2 se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní tyčí vzadu, respektive víceprvkovou nápravou vzadu u linie Premier. Oproti předchozí generaci hatchbacku je nováček o celých 91 kilogramů lehčí, za což může větší použití hliníku nebo vysokopevnostní oceli, ale též odlehčení motoru o celých 20 kilogramů. Jedinou jednotkou je mimochodem přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 154 koní s točivým momentem 240 Nm. Na přední kola sílu přenáší šestistupňový manuál nebo automat, napříč nabídkou je pak použit systém stop-start a elektrický posilovač řízení.
Standardní výbava je, zatím však bez nějaké bližší specifikace, bohatší než u Hondy Civic nebo Toyoty Corolla. Mezi příplatky se objevuje udržování v jízdním pruhu, sledování dopravy za vozidlem, zadní parkovací asistent, monitorování mrtvého úhlu nebo funkce Teen Driver, dovolující rodičům upravit nastavení auta ve chvíli, kdy jej řídí jejich ratolesti. Do prodeje se pětidveřový Chevrolet Cruze dostane v průběhu letošního roku, k dispozici nicméně budou je výbavové linie LT a Premier a samozřejmě paket RS.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.