Civilní verze nedávno představeného konceptu z dílny obnovené francouzské značky Alpine se dočkáme již v příštím měsíci. Na co se můžeme těšit?
Již šestnáctého února letošního roku se dočkáme odhalení produkční verze nového francouzského kupé. To je duchovním nástupcem kultovního sporťáku Alpine A110.V rámci příbuznosti s tímto legendárním vozem bude novinka pojmenována Alpine A120.
Pod její kapotou nalezneme přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,8 litru, který je postaven na základě 1,6 litrového agregátu z Renaultu Clio RS. Motor by měl být spárován se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou, která byla nedávno vyvinuta pro nový Renault Tapisman.
Předpokládá se, že standardní verze nabídne výkon 250 koňských sil. Dočkat se ale máme i přiostřenější verze s výkonem 300 koní. Pokud vezmeme v úvahu hmotnost vozu kolem 1,1 tuny, máme zde rivala takových sporťáku jako je Alfa Romeo 4C a Porsche Cayman.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?