Italská automobilka Pagani vydala nejnovější a dost tajemný snímek, ukazující maskovaný prototyp nadcházející hardcore verze modelu Huayra.
Ta prozatím nese označení BC, ovšem zatím není jasné, co vlastně tahle zkratka znamená. Vše se dozvíme pravděpodobně v příštích týdnech, kdy bychom mohli očekávat oficiální premiéru na ženevském autosalonu. Právě tam se dozvíme, zda dojde i k nárůstu výkonu.
Podstatně silnější Huayra bude údajně vyrobena v počtu pouhých 20 kusů a každý bude stát kolem 2.7 milionu dolarů. Ze zatím jediného snímku můžeme vidět podstatně aerodynamičtější body kit s velkým pevným křídlem a zadním difuzorem.
Výkon by měl poskytovat 6,0-litrový motor V12 od AMG. Ten má v "normální" Huayře výkon 730 koní, což umožňuje zrychlení z nuly na stovku za 3,3 sekundy a maximálku 370 km/h. Chystaná verze však dostane rozsáhlejší využití uhlíkových vláken a její váha klesne pod1390 kg.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.