Rolls-Royce minulý rok potvrdil výrobu svého prvního SUV, jenže do dneška jsme si nemohli prohlédnout nějakou smysluplnou ilustraci týkající se jeho vzhledu.
S novým rokem se ale vše mění a na scénu přichází snímek od RM Design. Nejdražší SUV bude konkurovat nedávno představenému Bentley Bentayga a jeho cenovka odstartuje na částce 327.000 dolarů. V plánu je přitom výroba přibližně 1000 kusů každý rok. Model je v současné době stále ve fázi vývoje, avšak po silnicích se již prohánějí testovací muly. Ty využívají podvozek a zkrácenou karoserii z modelu Phantom Series II.
První SUV od Rolls-Royce bude jezdit na zakázkové platformě, z nichž některé součásti budou použity i u připravovaného BMW X7. Šéf firmy, Torsten Müller, navíc slíbil nezapomenutelnou komfortní jízdu podobající se "magickému létajícímu koberci". Co se týče délky, auto bude podobně dlouhé jako stávající Phantom a pod kapotu dostane motor V12.
A pro ty, kdo se již těší na finální podobu, si připravil RM design případný vzhled modelu Cullinan. Vůz bude pravděpodobně odhalen někdy v roce 2017 a má přilákat pozornost těch, kteří jsou vysazeni na kategorii velmi luxusních SUV, avšak Bentayga se jim moc nezamlouvá.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?