Poslední dobou Alfa Romeo své fanoušky spíše rozhořčila, ale teď se snaží napravit reputaci pomocí nových informací okolo nadcházející generace Giulietty. Momentálně, jak už od nás víte, pracuje na modernizaci hatchbacku nižší střední třídy, ale i malého MiTa. Co tedy můžeme čekat od nové Giulietty, se kterou se stoprocentně počítá?
Očekávaný sedan střední třídy se začne prodávat (doufejme) v příštím roce a poté má k němu přibýt i vůbec první SUV italské automobilky. Že by premiéra na ženevském autosalonu? Nechme se překvapit. Ovšem nyní britskému deníku Auto Express potvrdil designér koncernu FCA, Alberto Dillilo, že nová Giulietta bude postavena na zkrácené platformě Giorgio, kterou dostala jako první Giulia. Tím pádem se hned naskýtá otázka, zda také Giulietta bude mít pohon zadních kol. K tomu Dillilo řekl: „Je to možné, technicky.“
Nejde sice o plnohodnotné potvrzení, ale věříme této teorii, jelikož už dříve Alfa Romeo prohlásila, že zaměří vývoj na pohon zadních nebo všech čtyř kol. Navíc tímto krokem se může Alfa Romeo také distancovat od modelů značky Fiat, což byl v minulosti značný problém – viz sdílení komponentů současné Giulietty a dnes již zaniklého Brava.
Bohužel nebyly zveřejněny informace o motorové škále nové Giulietty, ale podle předchozích zpráv by mohl hatchback nižší střední třídy nabídnout benzínové čtyřválce s výkonem 110 až 330 koní. Nejsilnější motor by se pak mohl teoreticky usadit například v hot hatchi Giulietta Quadrifoglio, jenž by disponoval pravděpodobně pohonem všech čtyř kol a konkuroval tak Volkswagenu Golf R. V plánu jsou samozřejmě i vznětové pohonné jednotky, ale k nim prozatím nejsou žádné informace.
Vedení Alfy Romeo se jistě zamlouvá i současná strategie BMW, neboť mnichovský konkurent, BMW řady 1, má dostat v nové generaci modulární platformu UKL1 a tím pádem i pohon předních kol. V současné době je BMW řady 1 jediným hatchbackem s poháněnými zadními koly na evropském trhu, což se však změní s generační obměnou a udělá tak prostor nové Giuliettě.
Současná zmodernizovaná Giulietta by se měla představit během příštího roku, ale dnes, kdy Alfa Romeo odkládá téměř každý model, člověk nikdy neví. Pokud jde o novou generaci, její premiéra se uskuteční pravděpodobně na přelomu roku 2017 a 2018. Další podrobnosti k příští generaci hatchbacku nižší střední třídy by se měly objevit po odstartování prodejů Giulie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.