Poslední dobou Alfa Romeo své fanoušky spíše rozhořčila, ale teď se snaží napravit reputaci pomocí nových informací okolo nadcházející generace Giulietty. Momentálně, jak už od nás víte, pracuje na modernizaci hatchbacku nižší střední třídy, ale i malého MiTa. Co tedy můžeme čekat od nové Giulietty, se kterou se stoprocentně počítá?
Očekávaný sedan střední třídy se začne prodávat (doufejme) v příštím roce a poté má k němu přibýt i vůbec první SUV italské automobilky. Že by premiéra na ženevském autosalonu? Nechme se překvapit. Ovšem nyní britskému deníku Auto Express potvrdil designér koncernu FCA, Alberto Dillilo, že nová Giulietta bude postavena na zkrácené platformě Giorgio, kterou dostala jako první Giulia. Tím pádem se hned naskýtá otázka, zda také Giulietta bude mít pohon zadních kol. K tomu Dillilo řekl: „Je to možné, technicky.“
Nejde sice o plnohodnotné potvrzení, ale věříme této teorii, jelikož už dříve Alfa Romeo prohlásila, že zaměří vývoj na pohon zadních nebo všech čtyř kol. Navíc tímto krokem se může Alfa Romeo také distancovat od modelů značky Fiat, což byl v minulosti značný problém – viz sdílení komponentů současné Giulietty a dnes již zaniklého Brava.
Bohužel nebyly zveřejněny informace o motorové škále nové Giulietty, ale podle předchozích zpráv by mohl hatchback nižší střední třídy nabídnout benzínové čtyřválce s výkonem 110 až 330 koní. Nejsilnější motor by se pak mohl teoreticky usadit například v hot hatchi Giulietta Quadrifoglio, jenž by disponoval pravděpodobně pohonem všech čtyř kol a konkuroval tak Volkswagenu Golf R. V plánu jsou samozřejmě i vznětové pohonné jednotky, ale k nim prozatím nejsou žádné informace.
Vedení Alfy Romeo se jistě zamlouvá i současná strategie BMW, neboť mnichovský konkurent, BMW řady 1, má dostat v nové generaci modulární platformu UKL1 a tím pádem i pohon předních kol. V současné době je BMW řady 1 jediným hatchbackem s poháněnými zadními koly na evropském trhu, což se však změní s generační obměnou a udělá tak prostor nové Giuliettě.
Současná zmodernizovaná Giulietta by se měla představit během příštího roku, ale dnes, kdy Alfa Romeo odkládá téměř každý model, člověk nikdy neví. Pokud jde o novou generaci, její premiéra se uskuteční pravděpodobně na přelomu roku 2017 a 2018. Další podrobnosti k příští generaci hatchbacku nižší střední třídy by se měly objevit po odstartování prodejů Giulie.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?