Co na nadcházejícím tokijském Auto Salonu předvede Nissan, Suzuki nebo Daihatsu, už víme. Nyní je na řadě Mazda, která vsadila na speciální modely Racing, odvozené od Roadsteru, Atenzy a CX-3.
Všechny tři modely s označením Racing, přičemž Roadster je lokální označení pro MX-5 a Atenza pro Mazdu6, se chlubí aerodynamickým bodykitem černé karosérie s červenými detaily (pro Roadster a CX-3), většími koly, sportovními sedadly a čalouněním Alcantarou. Malé SUV k tomu přidává střešní spoiler, červené dekory a snížený podvozek, sedan střední třídy má pro změnu přitvrzený podvozek.
Mazda kromě silničních automobilů myslela i na závodníky, rally specifikaci 15MB Racing Spec pětidveřového hatchbacku Demio (u nás Mazda2) s bezpečnostní klecí, „vykuchaným“ interiérem, anatomickými sedadly a červenými zástěrkami tak doplňuje okruhový Roadster NR-A Racing Spec, rovněž s bezpečnostní klecí a sportovními sedadly s pásy Takata.
Kromě úplných novinek budou na stánku také staré známé koncepty RX-Vision a LM55 Vision Gran Turismo, respektive závodní MX-5 pro značkový šampionát.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.