Co na nadcházejícím tokijském Auto Salonu předvede Nissan, Suzuki nebo Daihatsu, už víme. Nyní je na řadě Mazda, která vsadila na speciální modely Racing, odvozené od Roadsteru, Atenzy a CX-3.
Všechny tři modely s označením Racing, přičemž Roadster je lokální označení pro MX-5 a Atenza pro Mazdu6, se chlubí aerodynamickým bodykitem černé karosérie s červenými detaily (pro Roadster a CX-3), většími koly, sportovními sedadly a čalouněním Alcantarou. Malé SUV k tomu přidává střešní spoiler, červené dekory a snížený podvozek, sedan střední třídy má pro změnu přitvrzený podvozek.
Mazda kromě silničních automobilů myslela i na závodníky, rally specifikaci 15MB Racing Spec pětidveřového hatchbacku Demio (u nás Mazda2) s bezpečnostní klecí, „vykuchaným“ interiérem, anatomickými sedadly a červenými zástěrkami tak doplňuje okruhový Roadster NR-A Racing Spec, rovněž s bezpečnostní klecí a sportovními sedadly s pásy Takata.
Kromě úplných novinek budou na stánku také staré známé koncepty RX-Vision a LM55 Vision Gran Turismo, respektive závodní MX-5 pro značkový šampionát.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?