TVR je opravdu zpátky, chystá sporťák ze staré školy

ar6, 30. prosince 2015, 03:10 Google+

V červnu oznámilo britské TVR návrat na automobilovou scénu a krátce potom už bylo jeho chystané kupé beznadějně vyprodané. Aniž by kdokoliv viděl jeho siluetu nebo věděl bližší informace o technice. S postupným odhalováním začal šéf automobilky Les Edgar až teď a zdá se, že bude o co stát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové TVR dostane osmiválec Cosworth i karbonové šasi.

Nové TVR dostane osmiválec Cosworth i karbonové šasi. | foto: TVR

Sdílejte článek

Hlavním lákadlem oficiálního dopisu Lese Edgara, určeného zákazníkům i fanouškům, je bezesporu první teaser, ukazující kupé klasického střihu, na něž jsme byli u TVR dlouhá léta zvyklí. Na dlouhou přední kapotu navazuje rychle se svažující střešní linie, což je dílem nejen moderního CAD softwaru, ale též běžných designérských postupů se zmenšenými hliněnými modely a improvizovanými sedačkami. Těsně za předními koly si povšimněte dvojice výfuků, samotné ráfky pak nazují nízkoprofilové pneumatiky.

Mnohem důležitější než design ale bude ve výsledku technika, a ani tam znovuzrozená automobilka nehodlá nikterak zahálet. Šasi z uhlíkových vláken nemá na svědomí nikdo menší než Gordon Murray a jeho tým. Ano, jde o řešení zvané iStream Carbon, které se vyznačuje nízkou hmotností a vysokou tuhostí. Edgar uvádí, že si zákazníci budou tento typ moci zvolit bez příplatku, znamená to tedy, že k dispozici budou nejspíše dvě verze šasi.

Pod kapotou najdeme V8 od Cosworthu, jejíž výkon bude někde mezi 400 - 500 koňmi v závislosti na tom, pro jaký účel bude ta daná verze určená. První motory pro TVR dokonce dorazily do továrny a technici je již stihli vzít na dyno. Výsledky jsou prý blízko tomu, jak by si je vedení automobilky představovalo.

Více informací se dozvíme v průběhu příštího roku, kdy mají být k dispozici mimo jiné i konečné údaje o síle a dynamice, jako i více fotek celého automobilu.

Zdroj: Pistonheads

Vytisknout

Diskuze: TVR je opravdu zpátky, chystá sporťák ze staré školy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG A 45 po úpravách společnosti Posaidon

Nenápadný Mercedes-AMG A 45 se po úpravách proměnil v opravdového dravce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud