V červnu oznámilo britské TVR návrat na automobilovou scénu a krátce potom už bylo jeho chystané kupé beznadějně vyprodané. Aniž by kdokoliv viděl jeho siluetu nebo věděl bližší informace o technice. S postupným odhalováním začal šéf automobilky Les Edgar až teď a zdá se, že bude o co stát.
Hlavním lákadlem oficiálního dopisu Lese Edgara, určeného zákazníkům i fanouškům, je bezesporu první teaser, ukazující kupé klasického střihu, na něž jsme byli u TVR dlouhá léta zvyklí. Na dlouhou přední kapotu navazuje rychle se svažující střešní linie, což je dílem nejen moderního CAD softwaru, ale též běžných designérských postupů se zmenšenými hliněnými modely a improvizovanými sedačkami. Těsně za předními koly si povšimněte dvojice výfuků, samotné ráfky pak nazují nízkoprofilové pneumatiky.
Mnohem důležitější než design ale bude ve výsledku technika, a ani tam znovuzrozená automobilka nehodlá nikterak zahálet. Šasi z uhlíkových vláken nemá na svědomí nikdo menší než Gordon Murray a jeho tým. Ano, jde o řešení zvané iStream Carbon, které se vyznačuje nízkou hmotností a vysokou tuhostí. Edgar uvádí, že si zákazníci budou tento typ moci zvolit bez příplatku, znamená to tedy, že k dispozici budou nejspíše dvě verze šasi.
Pod kapotou najdeme V8 od Cosworthu, jejíž výkon bude někde mezi 400 - 500 koňmi v závislosti na tom, pro jaký účel bude ta daná verze určená. První motory pro TVR dokonce dorazily do továrny a technici je již stihli vzít na dyno. Výsledky jsou prý blízko tomu, jak by si je vedení automobilky představovalo.
Více informací se dozvíme v průběhu příštího roku, kdy mají být k dispozici mimo jiné i konečné údaje o síle a dynamice, jako i více fotek celého automobilu.
Zdroj: Pistonheads
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?