TVR je opravdu zpátky, chystá sporťák ze staré školy

ar6, 30. prosince 2015, 03:10 Google+

V červnu oznámilo britské TVR návrat na automobilovou scénu a krátce potom už bylo jeho chystané kupé beznadějně vyprodané. Aniž by kdokoliv viděl jeho siluetu nebo věděl bližší informace o technice. S postupným odhalováním začal šéf automobilky Les Edgar až teď a zdá se, že bude o co stát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové TVR dostane osmiválec Cosworth i karbonové šasi.

Nové TVR dostane osmiválec Cosworth i karbonové šasi. | foto: TVR

Sdílejte článek

Hlavním lákadlem oficiálního dopisu Lese Edgara, určeného zákazníkům i fanouškům, je bezesporu první teaser, ukazující kupé klasického střihu, na něž jsme byli u TVR dlouhá léta zvyklí. Na dlouhou přední kapotu navazuje rychle se svažující střešní linie, což je dílem nejen moderního CAD softwaru, ale též běžných designérských postupů se zmenšenými hliněnými modely a improvizovanými sedačkami. Těsně za předními koly si povšimněte dvojice výfuků, samotné ráfky pak nazují nízkoprofilové pneumatiky.

Mnohem důležitější než design ale bude ve výsledku technika, a ani tam znovuzrozená automobilka nehodlá nikterak zahálet. Šasi z uhlíkových vláken nemá na svědomí nikdo menší než Gordon Murray a jeho tým. Ano, jde o řešení zvané iStream Carbon, které se vyznačuje nízkou hmotností a vysokou tuhostí. Edgar uvádí, že si zákazníci budou tento typ moci zvolit bez příplatku, znamená to tedy, že k dispozici budou nejspíše dvě verze šasi.

Pod kapotou najdeme V8 od Cosworthu, jejíž výkon bude někde mezi 400 - 500 koňmi v závislosti na tom, pro jaký účel bude ta daná verze určená. První motory pro TVR dokonce dorazily do továrny a technici je již stihli vzít na dyno. Výsledky jsou prý blízko tomu, jak by si je vedení automobilky představovalo.

Více informací se dozvíme v průběhu příštího roku, kdy mají být k dispozici mimo jiné i konečné údaje o síle a dynamice, jako i více fotek celého automobilu.

Zdroj: Pistonheads

Vytisknout

Diskuze: TVR je opravdu zpátky, chystá sporťák ze staré školy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG A 45 po úpravách společnosti Posaidon

Nenápadný Mercedes-AMG A 45 se po úpravách proměnil v opravdového dravce

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud