Loňský příchod Subaru Levorg do Evropy vyvolal u většiny fanoušků i novinářů řadu oslavných reakcí. Ti troufalejší ale občas vyslovili myšlenku, že by podvozek klidně snesl i větší porci koníků pod kapotou. Japonci tyto hlasy částečně vyslyšeli a minulý týden ukázali v Tokiu Levorg STI. Bohužel se zatím jedná jen o koncept.
Zvenku poznáte ihned, ke kterému klanu praktické kombi patří. Modrý lak totiž doplňují 18palcová kola, agresivní nárazníky (vpředu s LED diodami denního svícení), nástavce prahů a především typické červené linky. O parádní zvukový doprovod se starají dvě pořádné koncovky výfuku. Uvnitř se designéři drželi při zemi, od standardního modelu tak STI odlišuje jen sportovní volant s logem STI, vínovo-černé čalounění sedadel a prošívání exponovaných části červenou nití.
Pod kapotou s výrazným nasávacím otvorem najdeme přeplňovaný 2.5litrový čtyřválec typu Boxer, poskytující 300 koní a 407 Nm. To v kombinaci s automatickou převodovkou stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximální rychlost 255 km/h. Podvozek byl oproti sérii o něco přitvrzen, více informací ale Subaru neposkytlo.
Nejen sportovní kombi s benzínovým motorem však nosí znáček STI. Takovým vyvažovacím protipólem je totiž XV Hybrid STI, rovněž v koncepční podobě. Na rozdíl od Levorgu je karosérie laděna do bílé s oranžovými detaily a leskle černými ochrannými plasty kolem blatníků a nárazníků. Bodykit je potom složen z nových nárazníků, nástavců prahů a výrazného střešního spoileru. Celek dotváří zatmavená zadní světla a vícepraprsková kola v kombinaci bílé a oranžové. Kabině vévodí sedadla a oranžovo-bílými bočnicemi, černými středy a oranžovými opěrkami hlav, oranžová se objevuje i na palubní desce a prošívání vybraných dílů.
Zdroj: Subaru, planetcarsz.com
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).