Subaru Levorg STI je realitou, má 300 koní a typický modrý lak

Sportovní Subaru Levorg STI má až 300 koní, je to ale jen koncept.
Sportovní Subaru Levorg STI má až 300 koní, je to ale jen koncept., foto: Subaru
ar6 21. ledna 2016 03:10
Sdílej:

Loňský příchod Subaru Levorg do Evropy vyvolal u většiny fanoušků i novinářů řadu oslavných reakcí. Ti troufalejší ale občas vyslovili myšlenku, že by podvozek klidně snesl i větší porci koníků pod kapotou. Japonci tyto hlasy částečně vyslyšeli a minulý týden ukázali v Tokiu Levorg STI. Bohužel se zatím jedná jen o koncept.

Zvenku poznáte ihned, ke kterému klanu praktické kombi patří. Modrý lak totiž doplňují 18palcová kola, agresivní nárazníky (vpředu s LED diodami denního svícení), nástavce prahů a především typické červené linky. O parádní zvukový doprovod se starají dvě pořádné koncovky výfuku. Uvnitř se designéři drželi při zemi, od standardního modelu tak STI odlišuje jen sportovní volant s logem STI, vínovo-černé čalounění sedadel a prošívání exponovaných části červenou nití.

Pod kapotou s výrazným nasávacím otvorem najdeme přeplňovaný 2.5litrový čtyřválec typu Boxer, poskytující 300 koní a 407 Nm. To v kombinaci s automatickou převodovkou stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximální rychlost 255 km/h. Podvozek byl oproti sérii o něco přitvrzen, více informací ale Subaru neposkytlo.

Nejen sportovní kombi s benzínovým motorem však nosí znáček STI. Takovým vyvažovacím protipólem je totiž XV Hybrid STI, rovněž v koncepční podobě. Na rozdíl od Levorgu je karosérie laděna do bílé s oranžovými detaily a leskle černými ochrannými plasty kolem blatníků a nárazníků. Bodykit je potom složen z nových nárazníků, nástavců prahů a výrazného střešního spoileru. Celek dotváří zatmavená zadní světla a vícepraprsková kola v kombinaci bílé a oranžové. Kabině vévodí sedadla a oranžovo-bílými bočnicemi, černými středy a oranžovými opěrkami hlav, oranžová se objevuje i na palubní desce a prošívání vybraných dílů.

Zdroj: Subaru, planetcarsz.com

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.