Loňský příchod Subaru Levorg do Evropy vyvolal u většiny fanoušků i novinářů řadu oslavných reakcí. Ti troufalejší ale občas vyslovili myšlenku, že by podvozek klidně snesl i větší porci koníků pod kapotou. Japonci tyto hlasy částečně vyslyšeli a minulý týden ukázali v Tokiu Levorg STI. Bohužel se zatím jedná jen o koncept.
Zvenku poznáte ihned, ke kterému klanu praktické kombi patří. Modrý lak totiž doplňují 18palcová kola, agresivní nárazníky (vpředu s LED diodami denního svícení), nástavce prahů a především typické červené linky. O parádní zvukový doprovod se starají dvě pořádné koncovky výfuku. Uvnitř se designéři drželi při zemi, od standardního modelu tak STI odlišuje jen sportovní volant s logem STI, vínovo-černé čalounění sedadel a prošívání exponovaných části červenou nití.
Pod kapotou s výrazným nasávacím otvorem najdeme přeplňovaný 2.5litrový čtyřválec typu Boxer, poskytující 300 koní a 407 Nm. To v kombinaci s automatickou převodovkou stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximální rychlost 255 km/h. Podvozek byl oproti sérii o něco přitvrzen, více informací ale Subaru neposkytlo.
Nejen sportovní kombi s benzínovým motorem však nosí znáček STI. Takovým vyvažovacím protipólem je totiž XV Hybrid STI, rovněž v koncepční podobě. Na rozdíl od Levorgu je karosérie laděna do bílé s oranžovými detaily a leskle černými ochrannými plasty kolem blatníků a nárazníků. Bodykit je potom složen z nových nárazníků, nástavců prahů a výrazného střešního spoileru. Celek dotváří zatmavená zadní světla a vícepraprsková kola v kombinaci bílé a oranžové. Kabině vévodí sedadla a oranžovo-bílými bočnicemi, černými středy a oranžovými opěrkami hlav, oranžová se objevuje i na palubní desce a prošívání vybraných dílů.
Zdroj: Subaru, planetcarsz.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?