Loňský příchod Subaru Levorg do Evropy vyvolal u většiny fanoušků i novinářů řadu oslavných reakcí. Ti troufalejší ale občas vyslovili myšlenku, že by podvozek klidně snesl i větší porci koníků pod kapotou. Japonci tyto hlasy částečně vyslyšeli a minulý týden ukázali v Tokiu Levorg STI. Bohužel se zatím jedná jen o koncept.
Zvenku poznáte ihned, ke kterému klanu praktické kombi patří. Modrý lak totiž doplňují 18palcová kola, agresivní nárazníky (vpředu s LED diodami denního svícení), nástavce prahů a především typické červené linky. O parádní zvukový doprovod se starají dvě pořádné koncovky výfuku. Uvnitř se designéři drželi při zemi, od standardního modelu tak STI odlišuje jen sportovní volant s logem STI, vínovo-černé čalounění sedadel a prošívání exponovaných části červenou nití.
Pod kapotou s výrazným nasávacím otvorem najdeme přeplňovaný 2.5litrový čtyřválec typu Boxer, poskytující 300 koní a 407 Nm. To v kombinaci s automatickou převodovkou stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximální rychlost 255 km/h. Podvozek byl oproti sérii o něco přitvrzen, více informací ale Subaru neposkytlo.
Nejen sportovní kombi s benzínovým motorem však nosí znáček STI. Takovým vyvažovacím protipólem je totiž XV Hybrid STI, rovněž v koncepční podobě. Na rozdíl od Levorgu je karosérie laděna do bílé s oranžovými detaily a leskle černými ochrannými plasty kolem blatníků a nárazníků. Bodykit je potom složen z nových nárazníků, nástavců prahů a výrazného střešního spoileru. Celek dotváří zatmavená zadní světla a vícepraprsková kola v kombinaci bílé a oranžové. Kabině vévodí sedadla a oranžovo-bílými bočnicemi, černými středy a oranžovými opěrkami hlav, oranžová se objevuje i na palubní desce a prošívání vybraných dílů.
Zdroj: Subaru, planetcarsz.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.