Německá automobilka BMW prozradila novou informaci, týkající se již vyprodaného ostrého kupé M4 GTS. Ta se týká jeho výroby, která bude hodně pomalá.
Výroba nejžhavějších M4ky současnosti bude zahájena v březnu 2016 a skončí, až se vyrobí poslední 700 kus. Problémem je však to, že vůz je již vyprodaný. 300 kusů půjde do USA a Kanady, dalších 30 až 50 do Velké Británie a zbytek do dalších zemí z celého světa.
Výroba modelu bude probíhat ve stejném místě, kde se vyrábí i M6 GT3 a M135i a M4 GTS nabízí převratné novinky, jako je například systém vstřikování vody. Nechybí ani díly karoserie z uhlíkových vláken a nebo bezpečnostní rám. Hlavním vrcholem modelu je bezesporu biturbo šestiválcový 3,0-litr s výkonem 493 koní při 6250 otáčkách za minutu. Vůz umí zrychlit z 0-100 km/h za pouhých 3,8 sekundy a rozjede se až na 305 kilometrů za hodinu.
Speciální edice má také difuzor z uhlíkových vláken, titanový výfukový systém a kola z lehkých slitin s exkluzivními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. V neposlední řadě jsou ve výbavě i LED světlomety a koncová světla OLED. Interiér dostal alcantarou potažený sportovní volant a sportovní sedadla. Změnou prošla i středová konzola a kliky dveří, kde se nachází karbonové dekory.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.