Toyota 86 (v Evropě známá jako GT86) vstoupí za pár dnů již do čtvrtého roku svého života, což je obvykle čas na facelift, v radikálnějším případě ale i novou generaci. Trojče Subaru BRZ a Scionu FR-S se ale na nic podobného nechystá. Japonský výrobce chce jeho atraktivitu zvýšit limitovanou edicí z dílen své závodní divize Gazoo Racing.
Na nadcházejícím tokijském Auto Salonu, zaměřeném především na upravená vozidla, se představí Toyota 86 GRMN (zkratka pro Gazoo Racing Meister of Nürburgring), jež si ještě před premiérou vysloužila označení „nekompromisní 86.“ Je to především díky přenesení zkušeností z vytrvalostních závodů na Nürburgringu do reálného provozu. To mimo jiné znamená, že většina nejdůležitějších změn je skryta „pod povrchem.“
Šasi je například 1,8krát tužší než u standardní 86 GT Limited, inženýři Gazoo Racing si dále pohráli i s odpružením, tlumiči nebo zadní nápravou. Dvoulitrový Boxer pod kapotou dostal odlehčené písty či pístní kroužky s nižším napětím, výsledkem je tak 219 koní při 7300 ot./min a 217 Nm při 5200 ot./min. Přes šestistupňovou manuální převodovku, jíž pomáhá samosvorný diferenciál Torsen, je poháněna zadní náprava. Patřičný zvukový doprovod zajišťuje tlumič výfuku s variabilním ventilem, který se aktivuje při 4000 ot./min.
Karosérie má mnoho dílů z karbonem vyztužených plastů. Mezi ně patří kapota, přední splitter, střecha, víko kufru nebo zadní křídlo. Tento materiál byl použit především kvůli úspoře hmotnosti, čemuž jsou podřízena i resinová okna. Výsledkem diety je 1230 kilogramů „živé váhy,“ což je o 20 kilo méně než v případě standardního modelu. Díky novému bodykitu tak alespoň narostla délka na 4290 mm a upravil se rozchod kol – na 1525 mm vpředu a 1535 mm vzadu.
17palcová kovaná hliníková kola Rays jsou obuta do pneumatik Bridgestone Potenza RE-71R o velikosti 215/40 vpředu a 235/40 vzadu. Za ráfky jsou vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové kotoučové brzdy. Kabina se oděla do červeno-černé Alcantary. Tuto kombinaci vyznává palubní deska, výplně dveří i anatomická sedadla Recaro. Největší změnou je nicméně absence zadních míst.
Celkem Gazoo Racing vyrobí jen stovku těchto 86, každá přitom přijde na 6 480 000 jenů (cca 1 328 000 korun). Máte zájem? Pak musíte do Japonska, jinde toto kupé nekoupíte.
Zdroj: paultan.org
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?