Toyota 86 (v Evropě známá jako GT86) vstoupí za pár dnů již do čtvrtého roku svého života, což je obvykle čas na facelift, v radikálnějším případě ale i novou generaci. Trojče Subaru BRZ a Scionu FR-S se ale na nic podobného nechystá. Japonský výrobce chce jeho atraktivitu zvýšit limitovanou edicí z dílen své závodní divize Gazoo Racing.
Na nadcházejícím tokijském Auto Salonu, zaměřeném především na upravená vozidla, se představí Toyota 86 GRMN (zkratka pro Gazoo Racing Meister of Nürburgring), jež si ještě před premiérou vysloužila označení „nekompromisní 86.“ Je to především díky přenesení zkušeností z vytrvalostních závodů na Nürburgringu do reálného provozu. To mimo jiné znamená, že většina nejdůležitějších změn je skryta „pod povrchem.“
Šasi je například 1,8krát tužší než u standardní 86 GT Limited, inženýři Gazoo Racing si dále pohráli i s odpružením, tlumiči nebo zadní nápravou. Dvoulitrový Boxer pod kapotou dostal odlehčené písty či pístní kroužky s nižším napětím, výsledkem je tak 219 koní při 7300 ot./min a 217 Nm při 5200 ot./min. Přes šestistupňovou manuální převodovku, jíž pomáhá samosvorný diferenciál Torsen, je poháněna zadní náprava. Patřičný zvukový doprovod zajišťuje tlumič výfuku s variabilním ventilem, který se aktivuje při 4000 ot./min.
Karosérie má mnoho dílů z karbonem vyztužených plastů. Mezi ně patří kapota, přední splitter, střecha, víko kufru nebo zadní křídlo. Tento materiál byl použit především kvůli úspoře hmotnosti, čemuž jsou podřízena i resinová okna. Výsledkem diety je 1230 kilogramů „živé váhy,“ což je o 20 kilo méně než v případě standardního modelu. Díky novému bodykitu tak alespoň narostla délka na 4290 mm a upravil se rozchod kol – na 1525 mm vpředu a 1535 mm vzadu.
17palcová kovaná hliníková kola Rays jsou obuta do pneumatik Bridgestone Potenza RE-71R o velikosti 215/40 vpředu a 235/40 vzadu. Za ráfky jsou vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové kotoučové brzdy. Kabina se oděla do červeno-černé Alcantary. Tuto kombinaci vyznává palubní deska, výplně dveří i anatomická sedadla Recaro. Největší změnou je nicméně absence zadních míst.
Celkem Gazoo Racing vyrobí jen stovku těchto 86, každá přitom přijde na 6 480 000 jenů (cca 1 328 000 korun). Máte zájem? Pak musíte do Japonska, jinde toto kupé nekoupíte.
Zdroj: paultan.org
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.