Toyota 86 (v Evropě známá jako GT86) vstoupí za pár dnů již do čtvrtého roku svého života, což je obvykle čas na facelift, v radikálnějším případě ale i novou generaci. Trojče Subaru BRZ a Scionu FR-S se ale na nic podobného nechystá. Japonský výrobce chce jeho atraktivitu zvýšit limitovanou edicí z dílen své závodní divize Gazoo Racing.
Na nadcházejícím tokijském Auto Salonu, zaměřeném především na upravená vozidla, se představí Toyota 86 GRMN (zkratka pro Gazoo Racing Meister of Nürburgring), jež si ještě před premiérou vysloužila označení „nekompromisní 86.“ Je to především díky přenesení zkušeností z vytrvalostních závodů na Nürburgringu do reálného provozu. To mimo jiné znamená, že většina nejdůležitějších změn je skryta „pod povrchem.“
Šasi je například 1,8krát tužší než u standardní 86 GT Limited, inženýři Gazoo Racing si dále pohráli i s odpružením, tlumiči nebo zadní nápravou. Dvoulitrový Boxer pod kapotou dostal odlehčené písty či pístní kroužky s nižším napětím, výsledkem je tak 219 koní při 7300 ot./min a 217 Nm při 5200 ot./min. Přes šestistupňovou manuální převodovku, jíž pomáhá samosvorný diferenciál Torsen, je poháněna zadní náprava. Patřičný zvukový doprovod zajišťuje tlumič výfuku s variabilním ventilem, který se aktivuje při 4000 ot./min.
Karosérie má mnoho dílů z karbonem vyztužených plastů. Mezi ně patří kapota, přední splitter, střecha, víko kufru nebo zadní křídlo. Tento materiál byl použit především kvůli úspoře hmotnosti, čemuž jsou podřízena i resinová okna. Výsledkem diety je 1230 kilogramů „živé váhy,“ což je o 20 kilo méně než v případě standardního modelu. Díky novému bodykitu tak alespoň narostla délka na 4290 mm a upravil se rozchod kol – na 1525 mm vpředu a 1535 mm vzadu.
17palcová kovaná hliníková kola Rays jsou obuta do pneumatik Bridgestone Potenza RE-71R o velikosti 215/40 vpředu a 235/40 vzadu. Za ráfky jsou vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové kotoučové brzdy. Kabina se oděla do červeno-černé Alcantary. Tuto kombinaci vyznává palubní deska, výplně dveří i anatomická sedadla Recaro. Největší změnou je nicméně absence zadních míst.
Celkem Gazoo Racing vyrobí jen stovku těchto 86, každá přitom přijde na 6 480 000 jenů (cca 1 328 000 korun). Máte zájem? Pak musíte do Japonska, jinde toto kupé nekoupíte.
Zdroj: paultan.org
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?