Hlavní novinkou Suzuki posledních dnů je ostré Alto Works s výkonem 64 koní a váhou pod 700 kilogramů. Poznat to bude i na blížící se výstavě v Tokiu, kde povedený kei car doplní dva volnočasové koncepty.
Alto Works se v japonském hlavním městě nepředstaví v klasické podobě, ale rovnou ve zbarvení týmu Suzuki Ecstar, který se účastní závodů seriálu MotoGP. Vedle tradičního modrého laku se zelenými detaily a startovními čísly 25 a 41 se ostrý hatchback chlubí také kapotou z uhlíkových vláken. Pod ní pracuje přeplňovaný tříválec o objemu 0.66 litru s výkonem 64 koní a točivým momentem 100 Nm.
Garde budou Altu dělat dva dobrodružně laděné modely – Ignis Water Activity a Hustler Rough Road Style. Prvně jmenovaný se odlišuje především oranžovou kánoí na střeše, upevněnou na speciálních hácích v předním nárazníku. Kromě ní kombinuje vnějšek i vnitřek vozu khaki barvu s oranžovými detaily. Na boku je navíc grafika, odkazující na jméno modelu i webové stránky jeho výrobce.
Hustler je ve verzi Rough Road Style nefalšovaným off-roadem s pořádně zvýšenou světlou výškou, terénními pneumatikami (s ocelovými disky) a mřížkou kolem předních světlometů. Velmi atraktivní je žlutá barva karosérie spolu s černými nárazníky, blatníky a spodní částí dveří. Kabina nabídne podle Suzuki rovněž několik motivů „aktivního životního stylu.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.