Daihatsu Copen zatím všichni známe jako dvoumístný kei roadster s označením Robe a Cero (verze s retro tvary) nebo jako křížence roadsteru a terénního vozu s označením XPlay. Na začátku ledna v Tokiu pak uvidíme třeba kupé nebo shooting brake.
Červené kupé vychází z Copenu Cero, což je model, odkazující svými tvary na původní kei roadster za začátku století, který se prodával i v Evropě. V jeho případě je nad dvoumístnou kabinou pevná střecha, zakončená výrazným spoilerem. Nevýhodou je nutnost nakládat věci do kufru přes interiér. To Copen Robe Shooting Brake dostal výklopné víko zavazadlového prostoru, oproti kupé nicméně tmavě modré auto není ani zdaleka tak stylové.
Pokud si potrpíte na zdolávání písečných dun, pak přesně pro Vás bude Copen Adventure s vyšší světlou výškou, dvěma mlhovkami v masce chladiče nebo výraznými plastovými prvky karosérie. Jediným Copenem, který může (zatím) legálně na silnice, je verze Cero S se sedačkami Recaro, volantem Momo, pádly řazení automatu pod volantem a sportovními tlumiči Bilstein. V kabině je dále několik falešných karbonových dekorů, dostupné bude černo-červené nebo béžovo-hnědé provedení. Vedle automatu CVT je k dispozici i pětistupňový manuál, ceny startují na 2 052 000 jenech (cca 420 000 korun).
Společnost různým verzím modelu třídy kei bude dělat trojice verzí řady Cast. Z provedení Sport vychází model Racing s aerodynamickým bodykitem, karbonovými díly a červeným zabarvením skel, světel nebo mřížek v nárazníku a masce chladiče, respektive žluto-černý D-Sport s upraveným podvozkem a sportovním výfukem. Cast Activa Off-road je s 15palcovými terénními pneumatikami, o 80 mm vyšší světlou výškou nebo střešním nosičem připraven zdolat nejeden off-roadový zlom.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.