První Alto s přídomkem Works představilo Suzuki již v roce 1987 a stejně jako dnes se jednalo o lehký, ale přitom ostrý kei car. Nové Alto Works jsme si mohli prohlédnout už letos v říjnu na tokijském autosalonu. Od té doby se ale přece jen leccos změnilo.
Dobrou zprávou na začátek je zachování bodykitu s o něco agresivnějšího provedení Turbo RS. To znamená agresivnější nárazníky (vzadu s difuzorem), nástavce prahů, střešní spoiler, odtokovou hranu na víku pátých dveří a černá 15palcová kola Enkei. Kolem zatmavených předních světel je stříbrný či černý rámeček (záleží, kterou barvu si zvolíte), přední masku kromě něj zdobí i logo Works. Na výběr budou pouze čtyři laky karosérie – černá, červená a bílá, speciálně pro tento model je určena stříbrná metalíza Steel. Ve spodní části dveří se pak nachází specifická grafika.
Také interiér ve své základní architektuře vychází z Alta Turbo RS, proto se vpředu nacházejí anatomická sedadla Recaro se specifickým čalouněním, které převzala i zadní lavice. Přístrojová deska s otáčkoměrem, cejchovaným do 9000 ot./min, rychloměrem a palubním počítačem je krásně přehledná, zobrazovat navíc umí i plnící tlak turbodmychadla. Pedály jsou vyrobeny z nerezové oceli, úpravami pak prošly i výdechy ventilace. Pokud zvolíte provedení s automatem, pak je jeho volič příjemně po ruce na středové konzoli.
Tím se dostáváme do motorového prostoru, kde sídlí přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 0.66 litru, jehož 64 koní je dostupných při 6000 ot./min a 100 Nm při 3000 ot./min. Poháněna budou přední nebo všechna (s viskózní spojkou) kola, a to přes pětistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovku s pádly pod volantem. Už na začátku jsme psali něco o nízké hmotnosti, nejlehčí Alto Works s manuální převodovkou a pohonem předních kol tak váží 670 kilogramů! Čtyřkolka přidává padesát kilo, automat kilogramů dvacet. Podvozek dvoukolky nabízí vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní příčku, čtyřkolka využívá zadní nápravu typu ITL. Upraveno bylo také řízení, odpružení a tlumiče.
Prodej 3395 mm dlouhého modelu odstartoval v Japonsku dnešním dnem, cena je 1 509 840 jenů (cca 309 000 korun) za provedení s pohonem přední nápravy a 1 617 840 jenů (cca 331 000 korun) za verzi s pohonem všech kol. Ceny jsou stejné pro manuál i automat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.