Pomalu se blíží doba, kdy se čínské automobilky minimálně kvalitou a vzhledem vyrovnají těm evropským. Potenciál ukázal už Qoros, jehož pouť starým kontinentem, ověnčená pěti hvězdičkami Euro NCAP, ale skončila dříve, než začala. Dalším příkladem kvalitního čínského automobilu by mohlo být SUV Geely Bo Yue, které vstoupí na trh v příštím roce.
Již na první pohled je dobře vidět, že se chce Bo Yue líbit nejenom čínskému publiku. Za jeho křivkami stojí tým renomovaného designéra Petera Horburyho, 4519 mm dlouhé, 1694 mm široké a 1831 mm vysoké SUV si tak nespletete s ničím, co znáte z evropských silnic. Velmi zdařilá je maska chladiče, jejíž vrstvení navozuje trojdimenzionální efekt. Přední nárazník dostal chromovanou linku, propojující oba mlhové světlomety, vzadu je ze stejného materiálu zhotovena spojnice mezi skupinovými svítilnami. Jako zajímavou lze hodnotit zvedající se linku oken i malé okno za C-sloupkem, vizuálně odlehčující zadní partie vozu.
Palubní deska z měkčených plastů byla navržena v souladu s čínskou historií a kulturou, když její základní tvar inspiroval slavný Broken Bridge ve městě Chang-čou. Hliníkový dekor plynule přechází ve výplně dveří a alespoň vizuálně tak kabina tvoří jeden celek. Dominantou je ale obrazovka multimediálního systému, jehož součástí je i rozhraní Apple CarPlay. Bo Yue je tak vůbec prvním čínským autem, které jej dokáže nabídnout. S dobrou jde rovněž plně digitální přístrojový štít, respektive elektronická ruční brzda nebo bezklíčkové startování. Při rozvoru 2670 mm se uvnitř ubytuje pětice cestujících, vzadu před koleny je královská porce prostoru.
Základní pohonnou jednotkou je atmosférický zážehový dvoulitr o výkonu 141 koní, kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Uprostřed stojí přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 163 koní, spárovaná se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem a pohonem předních kol. Na úplném vrcholku stojí opět přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 184 koní s točivým momentem 285 Nm, kterou lze získat výhradně s automatickým šestikvaltem a pohonem všech kol. V budoucnosti se má ukázat také hybridní provedení.
Prodej Geely Bo Yue bude zahájen v předním čtvrtletí příštího roku, ceny se podle čínských médií mají pohybovat v rozmezí 120 - 160 tisíc juanů (cca 459 - 612 tisíc korun).
Zdroj: carnewschina.com, suvcar.ru
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.