Pomalu se blíží doba, kdy se čínské automobilky minimálně kvalitou a vzhledem vyrovnají těm evropským. Potenciál ukázal už Qoros, jehož pouť starým kontinentem, ověnčená pěti hvězdičkami Euro NCAP, ale skončila dříve, než začala. Dalším příkladem kvalitního čínského automobilu by mohlo být SUV Geely Bo Yue, které vstoupí na trh v příštím roce.
Již na první pohled je dobře vidět, že se chce Bo Yue líbit nejenom čínskému publiku. Za jeho křivkami stojí tým renomovaného designéra Petera Horburyho, 4519 mm dlouhé, 1694 mm široké a 1831 mm vysoké SUV si tak nespletete s ničím, co znáte z evropských silnic. Velmi zdařilá je maska chladiče, jejíž vrstvení navozuje trojdimenzionální efekt. Přední nárazník dostal chromovanou linku, propojující oba mlhové světlomety, vzadu je ze stejného materiálu zhotovena spojnice mezi skupinovými svítilnami. Jako zajímavou lze hodnotit zvedající se linku oken i malé okno za C-sloupkem, vizuálně odlehčující zadní partie vozu.
Palubní deska z měkčených plastů byla navržena v souladu s čínskou historií a kulturou, když její základní tvar inspiroval slavný Broken Bridge ve městě Chang-čou. Hliníkový dekor plynule přechází ve výplně dveří a alespoň vizuálně tak kabina tvoří jeden celek. Dominantou je ale obrazovka multimediálního systému, jehož součástí je i rozhraní Apple CarPlay. Bo Yue je tak vůbec prvním čínským autem, které jej dokáže nabídnout. S dobrou jde rovněž plně digitální přístrojový štít, respektive elektronická ruční brzda nebo bezklíčkové startování. Při rozvoru 2670 mm se uvnitř ubytuje pětice cestujících, vzadu před koleny je královská porce prostoru.
Základní pohonnou jednotkou je atmosférický zážehový dvoulitr o výkonu 141 koní, kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Uprostřed stojí přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 163 koní, spárovaná se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem a pohonem předních kol. Na úplném vrcholku stojí opět přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 184 koní s točivým momentem 285 Nm, kterou lze získat výhradně s automatickým šestikvaltem a pohonem všech kol. V budoucnosti se má ukázat také hybridní provedení.
Prodej Geely Bo Yue bude zahájen v předním čtvrtletí příštího roku, ceny se podle čínských médií mají pohybovat v rozmezí 120 - 160 tisíc juanů (cca 459 - 612 tisíc korun).
Zdroj: carnewschina.com, suvcar.ru
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.