Geely dále zkvalitňuje svou produkci, SUV Bo Yue se chce rovnat evropské konkurenci

ar6, 26. prosince 2015, 14:09 Google+

Pomalu se blíží doba, kdy se čínské automobilky minimálně kvalitou a vzhledem vyrovnají těm evropským. Potenciál ukázal už Qoros, jehož pouť starým kontinentem, ověnčená pěti hvězdičkami Euro NCAP, ale skončila dříve, než začala. Dalším příkladem kvalitního čínského automobilu by mohlo být SUV Geely Bo Yue, které vstoupí na trh v příštím roce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Za designem nového SUV stojí tým kolem Petera Horburyho, Geely Bo Yue.

Za designem nového SUV stojí tým kolem Petera Horburyho, Geely Bo Yue. | foto: Geely Group

Sdílejte článek

Již na první pohled je dobře vidět, že se chce Bo Yue líbit nejenom čínskému publiku. Za jeho křivkami stojí tým renomovaného designéra Petera Horburyho, 4519 mm dlouhé, 1694 mm široké a 1831 mm vysoké SUV si tak nespletete s ničím, co znáte z evropských silnic. Velmi zdařilá je maska chladiče, jejíž vrstvení navozuje trojdimenzionální efekt. Přední nárazník dostal chromovanou linku, propojující oba mlhové světlomety, vzadu je ze stejného materiálu zhotovena spojnice mezi skupinovými svítilnami. Jako zajímavou lze hodnotit zvedající se linku oken i malé okno za C-sloupkem, vizuálně odlehčující zadní partie vozu.

img-responsive

Přední části dominuje trojdimenzionální maska chladiče, Geely Bo Yue. | foto: Geely Group

Palubní deska z měkčených plastů byla navržena v souladu s čínskou historií a kulturou, když její základní tvar inspiroval slavný Broken Bridge ve městě Chang-čou. Hliníkový dekor plynule přechází ve výplně dveří a alespoň vizuálně tak kabina tvoří jeden celek. Dominantou je ale obrazovka multimediálního systému, jehož součástí je i rozhraní Apple CarPlay. Bo Yue je tak vůbec prvním čínským autem, které jej dokáže nabídnout. S dobrou jde rovněž plně digitální přístrojový štít, respektive elektronická ruční brzda nebo bezklíčkové startování. Při rozvoru 2670 mm se uvnitř ubytuje pětice cestujících, vzadu před koleny je královská porce prostoru.

Základní pohonnou jednotkou je atmosférický zážehový dvoulitr o výkonu 141 koní, kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Uprostřed stojí přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 163 koní, spárovaná se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem a pohonem předních kol. Na úplném vrcholku stojí opět přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 184 koní s točivým momentem 285 Nm, kterou lze získat výhradně s automatickým šestikvaltem a pohonem všech kol. V budoucnosti se má ukázat také hybridní provedení.

Prodej Geely Bo Yue bude zahájen v předním čtvrtletí příštího roku, ceny se podle čínských médií mají pohybovat v rozmezí 120 - 160 tisíc juanů (cca 459 - 612 tisíc korun).

Zdroj: carnewschina.com, suvcar.ru

Vytisknout

Diskuze: Geely dále zkvalitňuje svou produkci, SUV Bo Yue se chce rovnat evropské konkurenci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vzhledem k váze 1230 kg a výkonu 219 koní je to ideální vůz na okruhy, Toyota 86 GRMN.

Toyota 86 od Gazoo Racing je lehčí a silnější, stojí však nekřesťanské peníze

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud