Na podzimním autosalonu v Los Angeles se představilo mnoho důležitých novinek, mezi kterými nechyběl ani extravagantní koncept crossoveru s názvem Scion C-HR. Ono ani tak nejde o velkou novinku, jelikož jde o identickou studii, jež se ukázala dříve, avšak s logem Toyoty. Nyní přišla zpráva o tom, že na lednovém detroitském autosalonu se ukáže Scion C-HR v sériové podobě.
Abych uvedl tvrzení na pravou míru, Toyota vlastně odhalila dva koncepty C-HR, ale Scion pouze jeden. Toyota, respektive Scion, je si vědoma, že po crossoverech je stále větší poptávka, proto nezahálí a v lednu bude mít premiéru produkční Scion C-HR, který bude možné si objednat s hybridním ústrojím či přeplňovaným benzínovým agregátem.
Také C-HR bude postaveno na platformě TNGA, kterou jako první dostal nový Prius. Od toho dostane crossover i hybridní pohonnou jednotku, konkrétně osmnáctistovku a elektromotor o celkovém výkonu 121 koní. Ve srovnání s Priusem je výkon o 14 koní nižší a motor bude spolupracovat s CVT (bezestupňovou převodovkou).
Pokud nejste příznivcem hybridů, C-HR nabídne také 1,2litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 114 koní a točivém momentu 184 Nm z Aurisu japonské specifikace. Scion C-HR bude mít jako standard pohon předních kol, ale za příplatek bude možný pohon všech čtyř kol.
Na americkém trhu se bude sériový C-HR prodávat pod značkou Scion, ale na jiných trzích klasicky pod Toyotou. Evropský trh se již také brzy dočká, neboť sériová Toyota C-HR se má představit na březnovém autosalonu v Ženevě. Prodeje odstartují v druhé polovině roku 2016 a nový crossover od Toyoty chce konkurovat Hondě HR-V či Nissanu Juke.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.