Na podzimním autosalonu v Los Angeles se představilo mnoho důležitých novinek, mezi kterými nechyběl ani extravagantní koncept crossoveru s názvem Scion C-HR. Ono ani tak nejde o velkou novinku, jelikož jde o identickou studii, jež se ukázala dříve, avšak s logem Toyoty. Nyní přišla zpráva o tom, že na lednovém detroitském autosalonu se ukáže Scion C-HR v sériové podobě.
Abych uvedl tvrzení na pravou míru, Toyota vlastně odhalila dva koncepty C-HR, ale Scion pouze jeden. Toyota, respektive Scion, je si vědoma, že po crossoverech je stále větší poptávka, proto nezahálí a v lednu bude mít premiéru produkční Scion C-HR, který bude možné si objednat s hybridním ústrojím či přeplňovaným benzínovým agregátem.
Také C-HR bude postaveno na platformě TNGA, kterou jako první dostal nový Prius. Od toho dostane crossover i hybridní pohonnou jednotku, konkrétně osmnáctistovku a elektromotor o celkovém výkonu 121 koní. Ve srovnání s Priusem je výkon o 14 koní nižší a motor bude spolupracovat s CVT (bezestupňovou převodovkou).
Pokud nejste příznivcem hybridů, C-HR nabídne také 1,2litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 114 koní a točivém momentu 184 Nm z Aurisu japonské specifikace. Scion C-HR bude mít jako standard pohon předních kol, ale za příplatek bude možný pohon všech čtyř kol.
Na americkém trhu se bude sériový C-HR prodávat pod značkou Scion, ale na jiných trzích klasicky pod Toyotou. Evropský trh se již také brzy dočká, neboť sériová Toyota C-HR se má představit na březnovém autosalonu v Ženevě. Prodeje odstartují v druhé polovině roku 2016 a nový crossover od Toyoty chce konkurovat Hondě HR-V či Nissanu Juke.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.