Budoucnost automobilů je v alternativních pohonech. Toho jsou si samozřejmě automobilky dobře vědomy a předhánějí se v odhalování nových „zelených“ modelů. Jeden takový ekologický model odhalí i Audi na nadcházejícím autosalonu v Detroitu.
V letošním roce jsme se dočkali odhalení nového konceptu s elektrickým pohonem – Audi Q6 e-tron quattro. Na tento model navazuje chystaný koncept h-tron. Již z názvu je snadné odvodit, že se bude jednat o vodíkovou verzi budoucí Q6.
Na místo elektrických baterií tak v podlaze vozu nalezneme vodíkové články. Díky tomuto umístění, které pomáhá snížit těžiště vozu, si novinky zachová dobré jízdní vlastnosti.
Pokud je vám název h-tron povědomí. Jistě se vzpomínáte na koncepční vůz Audi A7 h-tron. Ten byl představený na loňském autosalonu v Los Angeles. Ten nabízel kombinovaný výkon 170 kW a dojezd na jedno natankování vodíku 500 km.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?