Camal připravuje hyperSUV, Ramusa dostane čtyři turbodmychadla od Bugatti

Zařádit si v písečných dunách s V12 budou moci jen vyvolení, Camal Ramusa.
Zařádit si v písečných dunách s V12 budou moci jen vyvolení, Camal Ramusa., foto: Camal
ar6 21. prosince 2015 11:15
Sdílej:

Designové studio Camal bylo založeno teprve v roce 2008, i za tak krátkou dobu ale stihlo zanechat v automobilovém světě výraznou stopu. Speciálně poslední projekt hyperSUV Ramusa je v mnohém unikátní a svou koncepcí stále neokoukaný.

4320 mm dlouhá, 2020 mm široká a pouze 1300 mm vysoká karosérie se svým tvarem automaticky řadí do kategorie sportovních kupé. Jenomže jsou tady také 20palcová karbonová kola s relativně vysokými bočnicemi pneumatik, ochranné obložení podběhů a především světlá výška 250 mm, kterou by autu mohl závidět leckterý off-road.

A pak se dostanete pod kapotu, kde je čtyřmi turbodmychadly dopovaný dvanáctiválec o objemu 3.5 litru z Bugatti EB110, pohánějící přes šestistupňovou převodovku zadní kola. Aby však vůz dostál svém vzezření, má uprostřed ještě umístěný elektromotor, pohánějící přední nápravu. Tím tedy vzniká pohon všech kol i celkový výkon 800 koní, ačkoliv většinu času by potencionální majitel stejně strávil na silnici, užívajíc si zvuk francouzské V12.

Pohonná jednotka však není jediný prvkem z EB110. Samo studio to zabalilo do spojení karbonové šasi a další komponenty, jejichž konkrétní výčet nicméně neznáme. Buď jak buď, je dvoumístná Ramusa (v překladu ještěrka) jedním z mála hyperSUV na světě. A tím málem myslím počet, možný spočítat na jedné ruce zasloužilého dřevorubce.

Camal má v plánu malosériovou výrobu, kdy by každé auto odpovídalo přesným požadavkům svého majitele. Víceméně tedy záleží na poptávce, jestli hyperSUV skutečně uvidíme na silnici, nebo skončí pouze v hlavách svých tvůrců…

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.