Hlavní hvězdou Hondy letošního roku je bezesporu Civic Type R. Poslední generace sportovního hatchbacku aspiruje nejen na titul nejlepšího vozu své kategorie, ale také třeba na titul novinky roku 2015. Není proto divu, že dva hlavní taháky japonské automobilky na nadcházejícím tokijském Auto Salonu vycházejí právě z Type R.
Jakousi umírněnější formu Civicu ukáže v japonské metropoli Modulo. Jeho provedení sází na prvky v červené a lesklé černé barvě, většinou nicméně jde jen o drobně poupravené sériové detaily. Nejzajímavější tak jsou 19palcová kola MR-R02 a několik prvků z uhlíkových vláken. To Type R z dílen Mugenu dostal úplně nový aerodynamický bodykit, obsahující vedle jiného zadního křídla také přední nárazník s výrazným „lízátkem“, nástavce prahů, výrazněji tvarované blatníky nebo upravený difuzor. Nechybějí černá litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami.
Další zajímavým modelem z dílen Modula bude MPV StepWGN. To kromě agresivního bodykitu karosérie, nové masky chladiče, střešního spoileru nebo difuzoru dostalo rovněž 17palcová litá kola a o 15 mm snížený sportovní podvozek. Karosérie v kombinaci černé a bílé pak tento model spojuje s malým hatchbackem Fit, opět s úpravami od Modula, jehož hlavní odlišností jsou sportovní pružiny, 15palcová litá kola a několik černých detailů. Uvnitř jsou anatomická sedadla.
Pozornosti neušla ani auta třídy kei. Péče společnosti Modulo se tak dostala modelů N-One, N-Box a N-WGN. Zatímco v prvních dvou případech jde ve verzi Modulo X především o sportovní odlišení, N-WGN Daily Luxe Collection chce naopak zaujmout zákazníky, prahnoucí po luxusu. Proto je volant potažený kůží, sedadla kombinují denim a kůží, vzadu najdete pohodlné polštářky a výbava obsahuje mimo jiné i klimatizaci nebo infotainment.
Vedle Civicu Type R bude důležitým modelem v rámci prezentací Modula i Mugenu také kei roadster S660. Prvně jmenovaná firma se pochlubí provedením s prostým označením Study Model, které se odlišuje střešním nosičem v zadní části a novými reproduktory uvnitř, respektive modelem S660 Drago Modulo ve válečném zbarvení závodní NSX ze seriálu závodů třídy GT500. Mugen se vydal dvojí cestou – červená Honda S660 Mugen RA dostala víceméně jen několik stylistických změn směrem ke sportovnímu vzezření, Mugen S660 se však chlubí kompletním bodykitem včetně zadního spoileru, předního splitteru a nástavců prahů.
Mugen pak kromě S660 a Civicu Type R ukáže také MPV StepWGN Spada a crossover Vezel v červené metalíze. Vedle silničních aut (a samozřejmě motorek) představí Honda na svém stánku také závodní NSX, monopost McLaren-Honda MP4-30, závodní kei car N-One nebo závodní motocykly.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.