Hlavní hvězdou Hondy letošního roku je bezesporu Civic Type R. Poslední generace sportovního hatchbacku aspiruje nejen na titul nejlepšího vozu své kategorie, ale také třeba na titul novinky roku 2015. Není proto divu, že dva hlavní taháky japonské automobilky na nadcházejícím tokijském Auto Salonu vycházejí právě z Type R.
Jakousi umírněnější formu Civicu ukáže v japonské metropoli Modulo. Jeho provedení sází na prvky v červené a lesklé černé barvě, většinou nicméně jde jen o drobně poupravené sériové detaily. Nejzajímavější tak jsou 19palcová kola MR-R02 a několik prvků z uhlíkových vláken. To Type R z dílen Mugenu dostal úplně nový aerodynamický bodykit, obsahující vedle jiného zadního křídla také přední nárazník s výrazným „lízátkem“, nástavce prahů, výrazněji tvarované blatníky nebo upravený difuzor. Nechybějí černá litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami.
Další zajímavým modelem z dílen Modula bude MPV StepWGN. To kromě agresivního bodykitu karosérie, nové masky chladiče, střešního spoileru nebo difuzoru dostalo rovněž 17palcová litá kola a o 15 mm snížený sportovní podvozek. Karosérie v kombinaci černé a bílé pak tento model spojuje s malým hatchbackem Fit, opět s úpravami od Modula, jehož hlavní odlišností jsou sportovní pružiny, 15palcová litá kola a několik černých detailů. Uvnitř jsou anatomická sedadla.
Pozornosti neušla ani auta třídy kei. Péče společnosti Modulo se tak dostala modelů N-One, N-Box a N-WGN. Zatímco v prvních dvou případech jde ve verzi Modulo X především o sportovní odlišení, N-WGN Daily Luxe Collection chce naopak zaujmout zákazníky, prahnoucí po luxusu. Proto je volant potažený kůží, sedadla kombinují denim a kůží, vzadu najdete pohodlné polštářky a výbava obsahuje mimo jiné i klimatizaci nebo infotainment.
Vedle Civicu Type R bude důležitým modelem v rámci prezentací Modula i Mugenu také kei roadster S660. Prvně jmenovaná firma se pochlubí provedením s prostým označením Study Model, které se odlišuje střešním nosičem v zadní části a novými reproduktory uvnitř, respektive modelem S660 Drago Modulo ve válečném zbarvení závodní NSX ze seriálu závodů třídy GT500. Mugen se vydal dvojí cestou – červená Honda S660 Mugen RA dostala víceméně jen několik stylistických změn směrem ke sportovnímu vzezření, Mugen S660 se však chlubí kompletním bodykitem včetně zadního spoileru, předního splitteru a nástavců prahů.
Mugen pak kromě S660 a Civicu Type R ukáže také MPV StepWGN Spada a crossover Vezel v červené metalíze. Vedle silničních aut (a samozřejmě motorek) představí Honda na svém stánku také závodní NSX, monopost McLaren-Honda MP4-30, závodní kei car N-One nebo závodní motocykly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.