Hlavní hvězdou Hondy letošního roku je bezesporu Civic Type R. Poslední generace sportovního hatchbacku aspiruje nejen na titul nejlepšího vozu své kategorie, ale také třeba na titul novinky roku 2015. Není proto divu, že dva hlavní taháky japonské automobilky na nadcházejícím tokijském Auto Salonu vycházejí právě z Type R.
Jakousi umírněnější formu Civicu ukáže v japonské metropoli Modulo. Jeho provedení sází na prvky v červené a lesklé černé barvě, většinou nicméně jde jen o drobně poupravené sériové detaily. Nejzajímavější tak jsou 19palcová kola MR-R02 a několik prvků z uhlíkových vláken. To Type R z dílen Mugenu dostal úplně nový aerodynamický bodykit, obsahující vedle jiného zadního křídla také přední nárazník s výrazným „lízátkem“, nástavce prahů, výrazněji tvarované blatníky nebo upravený difuzor. Nechybějí černá litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami.
Další zajímavým modelem z dílen Modula bude MPV StepWGN. To kromě agresivního bodykitu karosérie, nové masky chladiče, střešního spoileru nebo difuzoru dostalo rovněž 17palcová litá kola a o 15 mm snížený sportovní podvozek. Karosérie v kombinaci černé a bílé pak tento model spojuje s malým hatchbackem Fit, opět s úpravami od Modula, jehož hlavní odlišností jsou sportovní pružiny, 15palcová litá kola a několik černých detailů. Uvnitř jsou anatomická sedadla.
Pozornosti neušla ani auta třídy kei. Péče společnosti Modulo se tak dostala modelů N-One, N-Box a N-WGN. Zatímco v prvních dvou případech jde ve verzi Modulo X především o sportovní odlišení, N-WGN Daily Luxe Collection chce naopak zaujmout zákazníky, prahnoucí po luxusu. Proto je volant potažený kůží, sedadla kombinují denim a kůží, vzadu najdete pohodlné polštářky a výbava obsahuje mimo jiné i klimatizaci nebo infotainment.
Vedle Civicu Type R bude důležitým modelem v rámci prezentací Modula i Mugenu také kei roadster S660. Prvně jmenovaná firma se pochlubí provedením s prostým označením Study Model, které se odlišuje střešním nosičem v zadní části a novými reproduktory uvnitř, respektive modelem S660 Drago Modulo ve válečném zbarvení závodní NSX ze seriálu závodů třídy GT500. Mugen se vydal dvojí cestou – červená Honda S660 Mugen RA dostala víceméně jen několik stylistických změn směrem ke sportovnímu vzezření, Mugen S660 se však chlubí kompletním bodykitem včetně zadního spoileru, předního splitteru a nástavců prahů.
Mugen pak kromě S660 a Civicu Type R ukáže také MPV StepWGN Spada a crossover Vezel v červené metalíze. Vedle silničních aut (a samozřejmě motorek) představí Honda na svém stánku také závodní NSX, monopost McLaren-Honda MP4-30, závodní kei car N-One nebo závodní motocykly.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.