Současná nabídka Lamborghini Huracán čítá čtyřkolku LP 610-4 jako kupé i spyder, zadokolku LP 580-2 zatím jen jako kupé a závodní LP 620-2 Super Trofeo. Počet to ale není konečný. Jak prozradil v rozhovoru pro Autocar šéf italské automobilky Stephan Winkelmann, v plánu je nejméně pět derivátů „základního býka“ ze Sant'Agaty.
Ač je podle několika odborných zdrojů Winklemann na odchodu z vedení Lamborghini, nezabránilo mu to rozpovídat se o budoucnosti Huracánu. A ta je, alespoň podle něj, velice zajímavá. Oproti Gallardu byl totiž jeho nástupce od začátku koncipován tak, aby se z něj dalo odvodit několik derivátů.
Aktuálně největší novinkou je Huracán LP 580-2, zadokolka s výkonem 580 koní. Ta se zatím ukázala s karosérií kupé, během několika měsíců se však dostane i na dvoumístný spyder. Po něm by mělo následovat hardcore provedení s označením Superleggera nebo Suverveloce. „Určitě přijde model, který bude lehčí a rychlejší,“ okomentoval tuto skutečnost Winkelmann.
Po doplnění by nabídka Huracánu měla pokrývat celkem pět oblastí – lifestyle, radost z jízdy, výkon, vysoký výkon a závod. „Během životního cyklu modelu můžeme představit více než pět derivátů,“ řekl Winkelmann. „Mám několik nápadů, na nichž pracujeme, a další v průběhu této práce přicházejí. Záleží jen na nás, jestli je zrealizujeme, protože se samozřejmě musíme dívat také na finanční stránku věci nebo na výrobní prostory,“ dodal.
Zdroj: Autocar
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?