Chevrolet Cobalt prošel omlazovací kůrou, přibližuje se luxusnějším sourozencům

Nová je přední i zadní část, Chevrolet Cobalt Elite & Cobalt LTZ.
Nová je přední i zadní část, Chevrolet Cobalt Elite & Cobalt LTZ., foto: Chevrolet
ar6 20. prosince 2015 06:10
Sdílej:

Hlavním poznávacím znamením vozů Chevrolet je napříč kontinenty dvoudílná maska chladiče a multimediální systém MyLink 2. Postupně se tyto prvky dostávají do malých hatchbacků, crossoverů i sedanů nižší střední třídy. Zástupcem posledního segmentu je Cobalt, který na aktuálně prošel rozsáhlou modernizací.

Za vzhledem 4481 mm dlouhého automobilu stojí brazilské designové centrum GM, jež Cobaltu vtisklo tvář ne nepodobnou nedávno představenému sedanu Malibu. To znamená nejen dvoudílnou masku chladiče, ale také do boků protažená přední světla s integrovaným chromovaným rámečkem. Skupinové svítilny mají díky zakřiveným liniím a nové optice mnohem atraktivnější podobu. Změnami dále prošly oba nárazníky, víko kufru i design 15palcových litých kol. Na výběr bude osm laků karosérie, z nichž tři jsou pro modelový rok 2016 úplně nové.

Jakou hlavní změnu najdeme v interiéru už naznačil úvod článku. Středovou konzoli tak zdobí dotyková obrazovka multimediálního systému MyLink 2, který nabídne rozhraní Apple CarPlay i Android Auto, možnost spárování s chytrými telefony, USB port nebo mnoho užitečných aplikací. Chevrolet se chlubí tím, že ve více než polovině aut, která prodá, je přítomen infotainment MyLink. Vedle něj je novinkou také telematický systém OnStar. Výplně dveří mají opěrku z měkčího materiálu, což ocení lokty především na dlouhých cestách. Z vozů vyšších tříd dorazila hnědá kůže v kombinaci s černými plasty a lesklými černými plochami kolem multimediálního systému nebo převodovky. Upraveno bylo také ovládání klimatizace. Zůstala naopak nejlepší prostornost ve třídě, čemuž se ale při rozvoru 2620 mm, 563 litrech v kufru a osmnácti odkládacích plochách vlastně nelze divit.

Pod kapotou budou dva motory řady Flex, spalující vedle benzínu i ethanol. Čtrnáctistovka má 102 koní a 127 Nm při jízdě na ethanol nebo 97 koní a 123 Nm při jízdě na benzín, osmnáctistovka disponuje 108 koníky a 168 Nm při jízdě na ethanol a 106 koníky a 161 Nm při jízdě na benzín. Základem je v obou případech manuální pětistupňová převodovka, osmnáctistovka má alternativně také šestistupňový automat se systémem Active Select.

K dispozici budou tři stupně výbavy – LT, LTZ a Elite – přičemž první dva jmenované jsou společné pro oba motory, Elite pak zůstává vyhrazen osmnáctistovce s automatem. V základu, od 52 690 realů (cca 337 000 korun), má Cobalt například dva airbagy, klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrická okna nebo výškově stavitelná přední sedadla. V linii LTZ, startující na 57 590 realech (cca 368 000 korun), jsou navíc mlhovky, tempomat, infotainment MyLink, parkovací senzory, multifunkční volant nebo litá kola. Nová výbava Elite za 67 990 realů (cca 435 000 korun) má dešťový a světelný senzor, speciální design litých kol nebo couvací kameru.  

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.