Hlavním poznávacím znamením vozů Chevrolet je napříč kontinenty dvoudílná maska chladiče a multimediální systém MyLink 2. Postupně se tyto prvky dostávají do malých hatchbacků, crossoverů i sedanů nižší střední třídy. Zástupcem posledního segmentu je Cobalt, který na aktuálně prošel rozsáhlou modernizací.
Za vzhledem 4481 mm dlouhého automobilu stojí brazilské designové centrum GM, jež Cobaltu vtisklo tvář ne nepodobnou nedávno představenému sedanu Malibu. To znamená nejen dvoudílnou masku chladiče, ale také do boků protažená přední světla s integrovaným chromovaným rámečkem. Skupinové svítilny mají díky zakřiveným liniím a nové optice mnohem atraktivnější podobu. Změnami dále prošly oba nárazníky, víko kufru i design 15palcových litých kol. Na výběr bude osm laků karosérie, z nichž tři jsou pro modelový rok 2016 úplně nové.
Jakou hlavní změnu najdeme v interiéru už naznačil úvod článku. Středovou konzoli tak zdobí dotyková obrazovka multimediálního systému MyLink 2, který nabídne rozhraní Apple CarPlay i Android Auto, možnost spárování s chytrými telefony, USB port nebo mnoho užitečných aplikací. Chevrolet se chlubí tím, že ve více než polovině aut, která prodá, je přítomen infotainment MyLink. Vedle něj je novinkou také telematický systém OnStar. Výplně dveří mají opěrku z měkčího materiálu, což ocení lokty především na dlouhých cestách. Z vozů vyšších tříd dorazila hnědá kůže v kombinaci s černými plasty a lesklými černými plochami kolem multimediálního systému nebo převodovky. Upraveno bylo také ovládání klimatizace. Zůstala naopak nejlepší prostornost ve třídě, čemuž se ale při rozvoru 2620 mm, 563 litrech v kufru a osmnácti odkládacích plochách vlastně nelze divit.
Pod kapotou budou dva motory řady Flex, spalující vedle benzínu i ethanol. Čtrnáctistovka má 102 koní a 127 Nm při jízdě na ethanol nebo 97 koní a 123 Nm při jízdě na benzín, osmnáctistovka disponuje 108 koníky a 168 Nm při jízdě na ethanol a 106 koníky a 161 Nm při jízdě na benzín. Základem je v obou případech manuální pětistupňová převodovka, osmnáctistovka má alternativně také šestistupňový automat se systémem Active Select.
K dispozici budou tři stupně výbavy – LT, LTZ a Elite – přičemž první dva jmenované jsou společné pro oba motory, Elite pak zůstává vyhrazen osmnáctistovce s automatem. V základu, od 52 690 realů (cca 337 000 korun), má Cobalt například dva airbagy, klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrická okna nebo výškově stavitelná přední sedadla. V linii LTZ, startující na 57 590 realech (cca 368 000 korun), jsou navíc mlhovky, tempomat, infotainment MyLink, parkovací senzory, multifunkční volant nebo litá kola. Nová výbava Elite za 67 990 realů (cca 435 000 korun) má dešťový a světelný senzor, speciální design litých kol nebo couvací kameru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.