Už dlouho se ví o tom, že tuzemská automobilka usilovně pracuje na větším sourozencovi modelu Yeti. Od začátku je velké SUV pracovně nazýváno Snowman, ale dle vedení Škody Auto se tak jmenovat nebude. A vypadá to, že šlo o pravdivou informaci, jelikož nyní německá média přišla s tím, že nové rodinné SUV ponese jméno medvěda hnědého.
Původně se počítalo se světovou premiérou na ženevském autosalonu v příštím roce, ale dnes je tomu zase jinak. Nové sedmimístné SUV se opravdu ukáže v následujícím roce, ale až na autosalonu v Paříži. V naší redakci jsme žili s tím, že označení Snowman by se hodilo na příchozí SUV, neboť by hezky zapadalo k nynějšímu názvu Yeti.
Bohužel se tak nestane, jelikož německý AutoBild hlásí, že sedmimístné SUV ponese jméno Kodiak. Ano, přesně po tom medvědovi, o němž byla řeč ve slavném českém filmu Pelíšky. V klenotu české kinematografie bylo zmíněno, že medvěd Kodiak měří na délku 3,7 metrů. Ve skutečnosti však rodinné SUV domácí automobilky bude větší, přesněji bude měřit kolem 4,75 metrů.
Škoda Kodiak bude postavena na základech druhé generace Volkswagenu Tiguan, jinými slovy na modulární platformě MQB, tudíž bude disponovat také pohonem všech čtyř kol. Kodiak vstoupí na trhy koncem roku 2016 a startovací cena by se měla pohybovat okolo 24 000 eur (cca 650 000 korun). Výroba bude probíhat v českých Kvasinách a údajně se Kodiak představí v pětimístném i sedmimístném provedení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?