Už dlouho se ví o tom, že tuzemská automobilka usilovně pracuje na větším sourozencovi modelu Yeti. Od začátku je velké SUV pracovně nazýváno Snowman, ale dle vedení Škody Auto se tak jmenovat nebude. A vypadá to, že šlo o pravdivou informaci, jelikož nyní německá média přišla s tím, že nové rodinné SUV ponese jméno medvěda hnědého.
Původně se počítalo se světovou premiérou na ženevském autosalonu v příštím roce, ale dnes je tomu zase jinak. Nové sedmimístné SUV se opravdu ukáže v následujícím roce, ale až na autosalonu v Paříži. V naší redakci jsme žili s tím, že označení Snowman by se hodilo na příchozí SUV, neboť by hezky zapadalo k nynějšímu názvu Yeti.
Bohužel se tak nestane, jelikož německý AutoBild hlásí, že sedmimístné SUV ponese jméno Kodiak. Ano, přesně po tom medvědovi, o němž byla řeč ve slavném českém filmu Pelíšky. V klenotu české kinematografie bylo zmíněno, že medvěd Kodiak měří na délku 3,7 metrů. Ve skutečnosti však rodinné SUV domácí automobilky bude větší, přesněji bude měřit kolem 4,75 metrů.
Škoda Kodiak bude postavena na základech druhé generace Volkswagenu Tiguan, jinými slovy na modulární platformě MQB, tudíž bude disponovat také pohonem všech čtyř kol. Kodiak vstoupí na trhy koncem roku 2016 a startovací cena by se měla pohybovat okolo 24 000 eur (cca 650 000 korun). Výroba bude probíhat v českých Kvasinách a údajně se Kodiak představí v pětimístném i sedmimístném provedení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.