Do dalšího ročníku detroitského autosalonu zbývá ještě asi měsíc, přesto luxusní odnož Nissanu nezahálí a představuje novinky, které si odbudou své premiéry právě v Detroitu. Včera Infiniti odhalilo modernizované SUV QX60, ale také Q50 s novým motorem a další technikou.
Japonské značce to krásně vyšlo, neboť i Infiniti Q50 se vůbec poprvé představilo na autosalonu v Detroitu. Nyní, o tři roky později, se na stejném místě ukáže jeho omlazená podoba. Pokud jde o vizuální stránku, skoro nic se nezměnilo. Pouze Q50 s novým šestiválcem, označovaná jako Q50S 3,0t, nabídne speciální koncovky výfuku a také 19palcová litá kola s výkonnými pneumatikami.
Výrazná proměna se neodehrála ani v kabině, do které si je možné nově objednat balíček Premium Plus. Ten obsahuje elektricky nastavitelný volant, dělená zadní opěradla, vyhřívaná přední sedadla a volant, automatické zatmavování vnitřního zpětného zrcátka, elektricky ovládaná bederní opěrka u řidičovy sedačky a pochopitelně i infotainment Infiniti InTouch s navigací.
Jak už jsem naznačil v úvodu, největší novinkou omlazeného Infiniti Q50 je bezpochyby 3,0litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 400 koní při 6400 otáčkách za minutu a točivém momentu 475 Nm v rozmezí 1600-5200 otáček za minutu. Dle slov automobilky byl zmíněný agregát navržen tak, aby nabídl dokonalou kombinaci působivého výkonu a točivého momentu s vynikající spotřebou paliva. Navíc má prý i nejlepší poměr výkonu a efektivity v daném segmentu.
Jeden z nejdůležitějších prvků nového twin-turbo šestiválce je implementace rychlostního senzoru do turbíny a inovovaný vzhled jejich lopatek. To umožnilo až desetiprocentní zvýšení rychlosti turbíny, která je nyní schopná točit šílených 220 000 ot./min. K zajištění optimální odezvy plynu se Infiniti zaměřilo také na časování ventilů, do jehož systému nainstalovalo malý elektrický motor.
Jestliže se Vám zdá 400 koní až moc, bude v nabídce stejná motorizace s menším výkonem i točivým momentem, konkrétně mluvíme o 300 koních a 400 Nm při stejném rozpětí otáček jako u výkonnější verze. Motorová škála nabídne i 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 208 koní a krouticím momentu 350 Nm.
Na své si přijdou i fanoušci nafty, pro ně si Infiniti připravilo 2,2litrový čtyřválec s výkonem 168 koní a točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí u Q50 je i hybridní ústrojí, složené z 3,5litrového šestiválce, elektromotoru a lithium-iontových baterií, s celkovým výkonem 360 koní a krouticím momentem 620 Nm.
Všechny výše zmíněné pohonné jednotky budou spjaty se sedmistupňovou automatickou převodovkou, nabízející i manuální řazení pomocí pádel pod volantem. Infiniti navíc prozradilo, že za příplatek bude možný u všech verzí i pohon všech čtyř kol. Omlazená Q50 disponuje také vylepšeným adaptivním řízením Direct Adaptive Steering, které se nově více přizpůsobí a poskytne lepší zpětnou vazbu než konvenční systémy.
Dále se může pochlubit také přepracovaným odpružením, novými tyčemi stabilizátorů a Q50 Sport dokonce adaptivním podvozkem Dynamic Digital Suspension. Díky němu si tak lze nastavit jeden z následujících jízdních režimů – Standard, Snow, Eco, Sport/Sport+ a Personal.
Premiéra se tedy uskuteční již příští měsíc na detroitském autosalonu a prodeje budou odstartovány chvíli po slavnostním odhalení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.