Infiniti Q50 prošlo modernizací, novinkou je šestiválec se dvěma turby

Infiniti omladilo model Q50, novinkou je šestiválec twin-turbo
Infiniti omladilo model Q50, novinkou je šestiválec twin-turbo, foto: Infiniti
ar8 17. prosince 2015 06:20
Sdílej:

Do dalšího ročníku detroitského autosalonu zbývá ještě asi měsíc, přesto luxusní odnož Nissanu nezahálí a představuje novinky, které si odbudou své premiéry právě v Detroitu. Včera Infiniti odhalilo modernizované SUV QX60, ale také Q50 s novým motorem a další technikou.

Japonské značce to krásně vyšlo, neboť i Infiniti Q50 se vůbec poprvé představilo na autosalonu v Detroitu. Nyní, o tři roky později, se na stejném místě ukáže jeho omlazená podoba. Pokud jde o vizuální stránku, skoro nic se nezměnilo. Pouze Q50 s novým šestiválcem, označovaná jako Q50S 3,0t, nabídne speciální koncovky výfuku a také 19palcová litá kola s výkonnými pneumatikami.

Výrazná proměna se neodehrála ani v kabině, do které si je možné nově objednat balíček Premium Plus. Ten obsahuje elektricky nastavitelný volant, dělená zadní opěradla, vyhřívaná přední sedadla a volant, automatické zatmavování vnitřního zpětného zrcátka, elektricky ovládaná bederní opěrka u řidičovy sedačky a pochopitelně i infotainment Infiniti InTouch s navigací.

Jak už jsem naznačil v úvodu, největší novinkou omlazeného Infiniti Q50 je bezpochyby 3,0litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 400 koní při 6400 otáčkách za minutu a točivém momentu 475 Nm v rozmezí 1600-5200 otáček za minutu. Dle slov automobilky byl zmíněný agregát navržen tak, aby nabídl dokonalou kombinaci působivého výkonu a točivého momentu s vynikající spotřebou paliva. Navíc má prý i nejlepší poměr výkonu a efektivity v daném segmentu.

Jeden z nejdůležitějších prvků nového twin-turbo šestiválce je implementace rychlostního senzoru do turbíny a inovovaný vzhled jejich lopatek. To umožnilo až desetiprocentní zvýšení rychlosti turbíny, která je nyní schopná točit šílených 220 000 ot./min. K zajištění optimální odezvy plynu se Infiniti zaměřilo také na časování ventilů, do jehož systému nainstalovalo malý elektrický motor.

Jestliže se Vám zdá 400 koní až moc, bude v nabídce stejná motorizace s menším výkonem i točivým momentem, konkrétně mluvíme o 300 koních a 400 Nm při stejném rozpětí otáček jako u výkonnější verze. Motorová škála nabídne i 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 208 koní a krouticím momentu 350 Nm.

Na své si přijdou i fanoušci nafty, pro ně si Infiniti připravilo 2,2litrový čtyřválec s výkonem 168 koní a točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí u Q50 je i hybridní ústrojí, složené z 3,5litrového šestiválce, elektromotoru a lithium-iontových baterií, s celkovým výkonem 360 koní a krouticím momentem 620 Nm.

Všechny výše zmíněné pohonné jednotky budou spjaty se sedmistupňovou automatickou převodovkou, nabízející i manuální řazení pomocí pádel pod volantem. Infiniti navíc prozradilo, že za příplatek bude možný u všech verzí i pohon všech čtyř kol. Omlazená Q50 disponuje také vylepšeným adaptivním řízením Direct Adaptive Steering, které se nově více přizpůsobí a poskytne lepší zpětnou vazbu než konvenční systémy.

Dále se může pochlubit také přepracovaným odpružením, novými tyčemi stabilizátorů a Q50 Sport dokonce adaptivním podvozkem Dynamic Digital Suspension. Díky němu si tak lze nastavit jeden z následujících jízdních režimů – Standard, Snow, Eco, Sport/Sport+ a Personal.

Premiéra se tedy uskuteční již příští měsíc na detroitském autosalonu a prodeje budou odstartovány chvíli po slavnostním odhalení.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?