Aby Mercedes ukázal co největší sjednocenost své nabídky, přejmenovává postupně jednotlivé modely podle toho, se kterou základní řadou jsou provázány. Z SUV GL se tak stalo GLS, z GLK je GLC a „MLko“ koupíte jako GLE. Jedním z posledních odolávajících byl roadster SLK. Po detroitském autosalonu však i on ponese jméno SLC.
Navzdory písmenu C na konci, které má demonstrovat technickou příbuznost s třídou C, je dvoumístný roadster pořád SLK, jak ho známe. Především tedy byla zachována pevná střecha s elektrohydraulickým systémem sklápění, které lze nově provádět až do 40 km/h. Podobně jako u nedávno odhaleného kabrioletu AMG S 65 se v kufru objevuje elektricky ovládaná dělící přepážka mezi zavazadly a složenou střechou. Pokud by její použití nebylo možné díky většímu množství zavazadel, elektronika na to řidiče upozorní a nedovolí střechu stáhnout. Exkluzivně pro SLC s panoramatickou střechou je vyhrazena funkce Magic Sky Control, díky níž lze skleněnou část zatmavit nebo odtemnit pouhým stiskem tlačítka.
Všechna nová SLC dostanou masku s diamantovým efektem, jejímž ústředním bodem je stříbrná lišta s logem automobilky. Přední nárazník má výrazněji tvarované nasávače vzduchu, na opačném konci automobilu nechybí černý difuzor s dvojitou koncovkou výfuku. Světla jsou standardně osazena LED diodami denního svícení, mezi příplatky se pak nově nachází full-LED světlomety se zatmaveným pozadím. Skupinové refelktory mají upravenou LED diodovou grafiku, která vůz opticky rozšiřuje. Paleta litých kol je složena z velikostí mezi 16 a 18 palci.
Facelift kabiny determinuje především multimediální systém. Ve slabších verzích je infotainment Audio 20 se sedmipalcovou obrazovkou a příplatkovou navigací, jejíž data jsou uložena na paměťové kartě, silnější SLC dostanou infotainment Command Online taktéž se sedmipalcovým displejem, DVD přehrávačem, navigací, internetovým rádiem, hlasovým ovládáním, možností spárování s výrobky od Applu nebo službami Connect me. Mezi lehce upravenými budíky je 4,5palcový TFT displej, před nimi se vyjímá nový tříramenný volant, volitelně potažený kůží Nappa nebo mikrovláknem. Pokud je řeč o použité usni (klasické i Nappa), je potřeba zmínit také její kvalitnější provedení na sedadlech včetně nových odstínů hnědé a bílé. Z luxusnějších Mercedesů bylo převzato vyhřívání Airscarf v oblasti krku. Dekory palubní desky tvoří světlý nebo tmavý hliník, respektive uhlíková vlákna. Rozšířeno bylo použití ambientního osvětlení.
Pod kapotou se objeví tři zážehové a jeden vznětový motor, všechny se čtveřicí válců. Základem je provedení SLC 180 o výkonu 156 koní při 5300 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1200 - 4000 ot./min. SLC 200 má 184 koní při 5500 ot./min a 300 Nm mezi 1200 - 4000 ot./min. Vrcholem je SLC 300 s výkonem 240 koní při 5500 ot./min a točivým momentem 370 Nm mezi 1300 - 4000 ot./min. Naftové provedení SLC 250 d má 204 koní při 3800 ot./min a 500 Nm mezi 1600 - 1800 ot./min. Pro dva nejslabší motory je standardem šestistupňový manuál, naftový agregát a nejsilnější benzín mají devítistupňový automat 9G-Tronic, dostupný pro ostatní motorizace za příplatek.
Technické údaje
SLC 180 SLC 180 SLC 200 SLC 200 SLC 300 SLC 250 d Výkon: 156 k 156 k 184 k 184 k 245 k 204 k Toč. moment: 250 Nm 250 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 500 Nm Převodovka: 6 MT 9 AT 6 MT 9 AT 9 AT 9 AT Zrychlení: 7,9 s 8,1 s 7,0 s 6,9 s 5,8 s 6,6 s Max. rychlost: 226 km/h 223 km/h 240 km/h 237 km/h 250 km/h 245 km/h Spotřeba: 5,6 l 5,6 l 6,1 l 5,7 l 5,8 l 4,4 lPřes systém Dynamic Select, který je dostupný pouze v kombinaci s automatickou převodovkou, lze nastavit motor, převodovku, řízení a podvozek auta do jednoho z režimů Comfort, Sport, Sport+, Eco a Individual. Volitelný je balíček Dynamic Handling s o 10 mm sníženým podvozkem, adaptivními tlumiči a upraveným řízením. Pro SLC 300 je dále standardem sportovní výfukový systém, SLC 200 s automatem jej dostane za příplatek v rámci paketů AMG Line a Sports. Z bezpečnostních asistentů jsou standardně nebo za příplatek dostupné autonomní brzdy, přednárazový systém, čtení dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu nebo adaptivní světlomety. Novinkou je automatická deaktivace airbagu spolujezdce ve chvíli, kdy je na sedadle detekována dětská sedačka.
Z Affalterbachu přijíždí provedení AMG SLC 43 s třílitrovým šestiválcem biturbo o výkonu 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min s točivým momentem 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Motor je spojen výhradně s devítistupňovým automatem 9G-Tronic, který dostal speciální sportovní naladění a manuální režim řazení. SLC 43 s ním tak zrychlí na 100 km/h za 4,7 sekundy, dosáhne 250 km/h a spotřebuje průměrně 7,8 l/100 km. Upravena byla kinematika přední tříprvkové i zadní čtyřprvkové nápravy, za příplatek bude navíc dostupný sportovní podvozek AMG Ride Control s nastavitelnými tlumiči v režimech Comfort, Sport a Sport+ (ovládání přes volič jízdních režimů, který je pro AMG standardem). Jako každé správné AMG má i SLC automaticky ovládanou klapku výfukového potrubí, upravující celkový zvukový projev motoru. Zastavení mají na starosti perforované hliníkové kotouče. Nejzajímavějším příplatkem je bezesporu diferenciál s omezenou svorností, pomáhající s přilnavostí zadní poháněné nápravy, který je součástí paketu Handling.
Vzhledově poznáte AMG podle větších nasávacích otvorů v předním nárazníku, chromovaného splitteru, lesklého černého pozadí diamantové masky chladiče, krytů zrcátek v lesklé černé barvě, zadního spoileru, difuzoru se čtyřmi koncovkami výfuku a 18palcových kol ve specifickém designu. Uvnitř najdeme zploštělý sportovní volant, potažený kůží Nappa s červeným prošíváním, sportovní sedačky v kombinaci kůže Nappa a mikrovlákna, výplně dveří, potažené ručně šitou kůží a mikrovláknem, nebo budíky se šachovnicovou vlajkou a rychloměrem ocejchovaným do 280 km/h. V příplatkové výbavě se pak objevují LED světla, paket AMG Night, audio Harman Kardon Logic 7 nebo několik provedení koženého čalounění.
Premiéra Mercedesu SLC proběhne na lednovém detroitském autosalonu, do prodeje potom roadster zamíří v březnu. První objednávky ale začnou prodejci trojcípé hvězdy přijímat už v půlce ledna.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.