Zaujala vás nová Astra? Pokud ano a přemýšlíte o tom, že by jste časem uvažovali o jejím sportovnějším derivátu, následující informace se vám budou hodit.
Opel totiž začal testovat do sportovna laděnou Astru GSI, která má konkurovat vozům jako je Ford Focus ST a nebo VW Golf GTI. Oproti sériové Astře dostane GSI sportovnější přední nárazník se stříbrnými akcenty, mírně upravenou mřížkou chladiče a duální výfukový systém s dvěma koncovkami.
Sportovní styl bude pravděpodobně pokračovat i v kabině, kde čekejme kůží potažený sportovní volant, sportovní sedadla a odlišnou hlavici řadící páky. Speciální má být čalounění stropu a počítejme i s dalšími sportovními prvky.
Tím hlavím je však pohonná jednotka, kterou se stane přeplňovaný 2,0litrový čtyřválcový motor. Ten produkuje přibližně 250 koní, avšak automobilka to nechce naplno potvrdit. Další technické parametry tak zatím nejsou známy.
Nový Opel Astra GSI by měl přijít příští rok a jeho premiéru máme očekávat v březnu na autosalonu v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.