Nedávno bylo možné si na našich stránkách přečíst o pětici finalistů české ankety Auto roku České republiky 2016, kde nechyběla i Škoda Superb. Protentokrát byla zveřejněna zpráva o sedmi finalistech evropské ankety Car of the Year 2016, neboli evropské Auto roku 2016.
Ještě v létě seznam nominovaných čítal 40 vozů, ale teď se zredukoval počet na pouhých sedm. Prvním postupujícím je Audi A4, které nepůsobí na první pohled nějak odlišně od předchůdce, ale dle slov mnoha novinářů se zlepšila hlavně jízdně. Dalším, kdo se dostal do užšího výběru, je technologický klenot mezi limuzínami neboli BMW řady 7.
Třetím v pořadí je kompaktní sedan a hlavně velmi silný konkurent německé prémiové trojice. Ano, jde o Jaguar XE. Samozřejmě na listině finalistů nemůže chybět ani současná Mazda MX-5, která se vrátila v čase a dokazuje tak, že méně znamená více. Pátým v pořadí je Opel Astra, o kterém se ví, že podstoupil náročnou „dietu“ a právem si tak zaslouží místo mezi finalisty. Předposledním postupujícím je tuzemská Škoda Superb a je tak vidět, že porota má ráda nejen prémiový nádech, ale také velkou praktičnost. Sedmým finalistou je zástupce z řad SUV, elegantní Volvo XC90.
Někoho může zarazit nepřítomnost například Toyoty Mirai, Ferrari 488 GTB či Tesly Model X. Každopádně půjde o zajímavý souboj, ze kterého vzejde určitě nejlepší kandidát. Evropská anketa Car of the Year 2016 bude vyhlášena, jak už bývá zvykem, v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Jen pro připomenutí – titul Car of the Year 2015 si odvezl Volkswagen Passat a Car of the Year 2014 zase Peugeot 308.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.