Nedávno bylo možné si na našich stránkách přečíst o pětici finalistů české ankety Auto roku České republiky 2016, kde nechyběla i Škoda Superb. Protentokrát byla zveřejněna zpráva o sedmi finalistech evropské ankety Car of the Year 2016, neboli evropské Auto roku 2016.
Ještě v létě seznam nominovaných čítal 40 vozů, ale teď se zredukoval počet na pouhých sedm. Prvním postupujícím je Audi A4, které nepůsobí na první pohled nějak odlišně od předchůdce, ale dle slov mnoha novinářů se zlepšila hlavně jízdně. Dalším, kdo se dostal do užšího výběru, je technologický klenot mezi limuzínami neboli BMW řady 7.
Třetím v pořadí je kompaktní sedan a hlavně velmi silný konkurent německé prémiové trojice. Ano, jde o Jaguar XE. Samozřejmě na listině finalistů nemůže chybět ani současná Mazda MX-5, která se vrátila v čase a dokazuje tak, že méně znamená více. Pátým v pořadí je Opel Astra, o kterém se ví, že podstoupil náročnou „dietu“ a právem si tak zaslouží místo mezi finalisty. Předposledním postupujícím je tuzemská Škoda Superb a je tak vidět, že porota má ráda nejen prémiový nádech, ale také velkou praktičnost. Sedmým finalistou je zástupce z řad SUV, elegantní Volvo XC90.
Někoho může zarazit nepřítomnost například Toyoty Mirai, Ferrari 488 GTB či Tesly Model X. Každopádně půjde o zajímavý souboj, ze kterého vzejde určitě nejlepší kandidát. Evropská anketa Car of the Year 2016 bude vyhlášena, jak už bývá zvykem, v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Jen pro připomenutí – titul Car of the Year 2015 si odvezl Volkswagen Passat a Car of the Year 2014 zase Peugeot 308.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?