Svět už se pomalu chystá na Golfa s pořadovým číslem osm, současná verze s pořadovým číslem sedm se drží na vrcholku prodejů v mnoha evropských zemích, ale Volkswagen se rozhodl osvěžit šesté vydání svého bestselleru. Že už se nikde ve světě nenabízí? A co třeba otevřené provedení?
Klasický Golf Cabriolet prošel mírným omlazením nedávno, aktuálně pak přišla řada na sportovní GTI, pod jehož kapotou najdete i nadále přeplňovaný zážehový dvoulitr TSI o výkonu 220 koní s točivým momentem 350 Nm. Motor spolupracuje výhradně se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG, jež mu uděluje akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy při průměrné spotřebě 6,5 l/100 km.
Při faceliftu jsou nicméně zajímavější prvky, které prošly změnou. V případě GTI je to poupravená přední maska, přepracované nárazníky a nástavce prahů, lesklý zadní difuzor a červené třmeny brzd, ukrývající se za standardními 17palcovými koly. Mezi příplatky jsou však i větší osmnáctky, stejně jako zadní spoiler a červená plátěná střecha, nahrazující standardní černou a tmavě modrou.
Sedadla jsou jako u každého GTI čalouněná kostkovanou látkou, za příplatek je nicméně nabízena i kůže s červenými akcenty. Řidiče tak nejspíš zaujme přepracovaný multifunkční volant spolu s hlavicí řadicí páky a pákou ruční brzdy. Lehce okořenit atmosféru přicházejí červené dekory.
V Česku se otevřený Golf GTI oficiálně nenabízí, v Německu však startuje na 37 075 eurech (cca 1 002 000 korun).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.