Nedávno pozměnil nomenklaturu Mercedes-Benz, nyní s tím přišla stuttgartská automobilka. Přesněji Porsche se rozhodlo pro změnu názvu u modelů Cayman a Boxster. Nově se tak zmíněné vozy budou jmenovat 718 Cayman a 718 Boxster.
Ptáte se, jakou souvislost má číslo 718? To má odkazovat na slavné Porsche 718 z roku 1957. Dokonce prý označení připomíná období, kdy Porsche nabízelo ploché čtyřválce. Zmíněné 718 RSK zvítězilo v 24h Le Mans v roce 1958, a to díky tehdy výkonnému čtyřválci o výkonu 142 koní.
V současné době speciál 919 Hybrid LMP1 pohání také přeplňovaný 2,0litrový čtyřválec a je vidět, že to funguje, neboť nedávno Porsche získalo titul mistra světa pro pilota i konstruktéra ve World Endurance Championship (WEC).
Porsche také prozradilo, že 718 Cayman a 718 Boxster si mají být více podobné jak po stránce designu, tak také výkonu. Prozatím německá automobilka neprozradila, jaké motory nasadí do sportovních modelů, ale dle dřívějších zpráv to vypadá na 1,6litrové a 2,0litrové přeplňované čtyřválce o výkonu až 286 koní. Oba modely se představí v příštím roce a dle slov Porsche bude 718 Boxster dražší než 718 Cayman.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?