Rok utekl jako voda a máme tu zase další ročník Auto roku České republiky, který vyhlašuje zejména Klub motoristických novinářů (KMN) a Sdružení automobilového průmyslu (SDA). Začátkem tohoto týdne ukončila odborná porota hlasování v prvním kole, z něhož vzešlo pět finalistů.
A kdo tedy postoupil dále v české anketě Auto roku 2016? Mezi pětici finalistů je Opel Astra, Subaru Levorg, Škoda Superb, Volvo XC90 a Ford Mustang. Jak už sami tušíte, půjde o boj mezi dvěma zástupci nižší střední třídy, jedním vozem ze střední a vyšší střední třídy, jediným SUV, ale také sportovním modelem.
Každý člen odborné poroty, složené z 35 novinářů, má nyní čas na promyšlenou do konce ledna příštího roku, kdy musí 25 bodů rozdat mezi pětici finalistů. Pochopitelně součástí rozhodovacího procesu jsou také testovací jízdy. Slavnostní finálový večer Auta roku České republiky 2016 proběhne 16. února 2016 v pražském TOP Hotelu, kde proběhne kompletní sečtení hlasovacích lístků a dozvíme se tak, kdo zvítězil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?