Tak jsme se konečně dočkali. Korejský Hyundai vyrobil vůbec první skutečně prémiový model. Ten nese označení Genesis G90 (EQ900 v Jižní Koreji) a směle se prý může rovnat silné německé konkurenci.
Hyundai je připraven nahradit sedan Equus novým G90, který slouží jako vlajková loď modelové části nově založené divize Genesis. Automobil se chlubí prominentní šestiúhelníkovou maskou chladiče, multi-paprskovými koly a vertikálně umístěnými zadními světly. Ke všemu přichází i spousta kovových akcentů a taktéž luxusně vypadající kabina.
Zatím není moc fotografií, které by ukazovaly kabinu, ale z toho co vidíme, nabídne G90/EQ900 čokoládově kožené čalounění, spoustu dřevěného obložení a zábavní systém pro zadní sedadla s 9.2palcovými tablety. Vzadu jsou elektricky ovládaná sedadla s řadou dalších funkcí. Ještě důležitější však je, že rozvor vozu se natáhl o 115 mm na 3160 mm, takže v tomhle krasavci je ještě víc místa než v klasickém Genesisu.
Nový G90 bude mít zvukový systém Lexicon, 12,3palcový středový displej, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a tří zonovou klimatizaci. Nechybí ani trojité těsnění dveří, dvojitá skla a další jiné vychytávky k zajištění pohodlné a tiché jízdy.
Co se týče motorů, Genesis G90 má být poháněn motory 3,8 V6 GDI, 3.3 T-GDI V6 a 5,0 V8. Nejzajímavějším z trojice je asi 3,3litrový šestiválec s výkonem 370 koní a 510 Nm. Ke všem motorům se pak bude standardně dodávat pohon všech kol H-TRAC.
Prodeje vozu odstartují v první polovině roku 2016 s tím, že mezinárodní Genesis G90 přijde do Evropy o půl roku později.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?