Tak jsme se konečně dočkali. Korejský Hyundai vyrobil vůbec první skutečně prémiový model. Ten nese označení Genesis G90 (EQ900 v Jižní Koreji) a směle se prý může rovnat silné německé konkurenci.
Hyundai je připraven nahradit sedan Equus novým G90, který slouží jako vlajková loď modelové části nově založené divize Genesis. Automobil se chlubí prominentní šestiúhelníkovou maskou chladiče, multi-paprskovými koly a vertikálně umístěnými zadními světly. Ke všemu přichází i spousta kovových akcentů a taktéž luxusně vypadající kabina.
Zatím není moc fotografií, které by ukazovaly kabinu, ale z toho co vidíme, nabídne G90/EQ900 čokoládově kožené čalounění, spoustu dřevěného obložení a zábavní systém pro zadní sedadla s 9.2palcovými tablety. Vzadu jsou elektricky ovládaná sedadla s řadou dalších funkcí. Ještě důležitější však je, že rozvor vozu se natáhl o 115 mm na 3160 mm, takže v tomhle krasavci je ještě víc místa než v klasickém Genesisu.
Nový G90 bude mít zvukový systém Lexicon, 12,3palcový středový displej, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a tří zonovou klimatizaci. Nechybí ani trojité těsnění dveří, dvojitá skla a další jiné vychytávky k zajištění pohodlné a tiché jízdy.
Co se týče motorů, Genesis G90 má být poháněn motory 3,8 V6 GDI, 3.3 T-GDI V6 a 5,0 V8. Nejzajímavějším z trojice je asi 3,3litrový šestiválec s výkonem 370 koní a 510 Nm. Ke všem motorům se pak bude standardně dodávat pohon všech kol H-TRAC.
Prodeje vozu odstartují v první polovině roku 2016 s tím, že mezinárodní Genesis G90 přijde do Evropy o půl roku později.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?