Momentálně Subaru intenzivně pracuje na zcela nové generaci oblíbené Imprezy, důkazem toho je tokijský koncept pětidveřového hatchbacku a losangeleská studie čtyřdveřového sedanu. Obě karosářské varianty v sériové podobě se mají představit již v příštím roce. A co samotné WRX STI? I s ním se počítá, ale už nebude takové jako dřív.
Dle blízkých zdrojů japonské automobilky by měla nová generace WRX STI nabídnout sportovnější karoserii, velmi rozšířené blatníky, karbonové průduchy, zadní difuzor, masivní křídlo, ale zejména hybridní pohon. Vývoj ostrého WRX STI je údajně nyní v plném proudu a bude postaveno na nové platformě SGP (Subaru Global Platform), stejně jako klasický hatchback a sedan, což potvrdil i šéf Subaru, Yasuyuki Yoshinaga. Hybridní ústrojí má zajistit vozu větší výkon a také efektivitu ve stejnou dobu.
Nové WRX STI bude mít pod kapotou 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec typu boxer, který bude spolupracovat s elektromotorem. Dokonce se mluví o tom, že vyvíjené WRX STI bude disponovat zcela novým pohonem všech čtyř kol, kdy spalovací motor se postará o pohon předních kol a elektromotor zase o pohon zadních kol. Samozřejmě se kvůli přidanému elektromotoru a další potřebné technice zvýší hmotnost vozu, ale nebude to znát díky nové platformě SGP, u které byl brán ohled na zmenšení váhy.
Příští generace Subaru WRX STI by tak měla nabídnout celkový výkon okolo 326 koní a pohonné ústrojí bude spolupracovat s dvouspojkovou šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou. Díky hybridní soustavě se zmenší i kombinovaná spotřeba, konkrétně prý pod 6,5 l/100 km.
Hybridní WRX STI by se mělo představit během roku 2017 a o rok později zřejmě dorazí plug-in hybridní verze - ta by se měla ukázat na tokijském autosalonu v roce 2018.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?