Nové Subaru WRX STI bude hybridní, nebyl by už lepší jeho konec?

Koncept Subaru WRX může posloužit jako inspirace pro novou generaci WRX STI
Koncept Subaru WRX může posloužit jako inspirace pro novou generaci WRX STI, foto: Subaru
ar8 8. prosince 2015 06:00
Sdílej:

Momentálně Subaru intenzivně pracuje na zcela nové generaci oblíbené Imprezy, důkazem toho je tokijský koncept pětidveřového hatchbacku a losangeleská studie čtyřdveřového sedanu. Obě karosářské varianty v sériové podobě se mají představit již v příštím roce. A co samotné WRX STI? I s ním se počítá, ale už nebude takové jako dřív.

Dle blízkých zdrojů japonské automobilky by měla nová generace WRX STI nabídnout sportovnější karoserii, velmi rozšířené blatníky, karbonové průduchy, zadní difuzor, masivní křídlo, ale zejména hybridní pohon. Vývoj ostrého WRX STI je údajně nyní v plném proudu a bude postaveno na nové platformě SGP (Subaru Global Platform), stejně jako klasický hatchback a sedan, což potvrdil i šéf Subaru, Yasuyuki Yoshinaga. Hybridní ústrojí má zajistit vozu větší výkon a také efektivitu ve stejnou dobu.

Nové WRX STI bude mít pod kapotou 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec typu boxer, který bude spolupracovat s elektromotorem. Dokonce se mluví o tom, že vyvíjené WRX STI bude disponovat zcela novým pohonem všech čtyř kol, kdy spalovací motor se postará o pohon předních kol a elektromotor zase o pohon zadních kol. Samozřejmě se kvůli přidanému elektromotoru a další potřebné technice zvýší hmotnost vozu, ale nebude to znát díky nové platformě SGP, u které byl brán ohled na zmenšení váhy.

Příští generace Subaru WRX STI by tak měla nabídnout celkový výkon okolo 326 koní a pohonné ústrojí bude spolupracovat s dvouspojkovou šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou. Díky hybridní soustavě se zmenší i kombinovaná spotřeba, konkrétně prý pod 6,5 l/100 km.

Hybridní WRX STI by se mělo představit během roku 2017 a o rok později zřejmě dorazí plug-in hybridní verze - ta by se měla ukázat na tokijském autosalonu v roce 2018.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.