Momentálně Subaru intenzivně pracuje na zcela nové generaci oblíbené Imprezy, důkazem toho je tokijský koncept pětidveřového hatchbacku a losangeleská studie čtyřdveřového sedanu. Obě karosářské varianty v sériové podobě se mají představit již v příštím roce. A co samotné WRX STI? I s ním se počítá, ale už nebude takové jako dřív.
Dle blízkých zdrojů japonské automobilky by měla nová generace WRX STI nabídnout sportovnější karoserii, velmi rozšířené blatníky, karbonové průduchy, zadní difuzor, masivní křídlo, ale zejména hybridní pohon. Vývoj ostrého WRX STI je údajně nyní v plném proudu a bude postaveno na nové platformě SGP (Subaru Global Platform), stejně jako klasický hatchback a sedan, což potvrdil i šéf Subaru, Yasuyuki Yoshinaga. Hybridní ústrojí má zajistit vozu větší výkon a také efektivitu ve stejnou dobu.
Nové WRX STI bude mít pod kapotou 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec typu boxer, který bude spolupracovat s elektromotorem. Dokonce se mluví o tom, že vyvíjené WRX STI bude disponovat zcela novým pohonem všech čtyř kol, kdy spalovací motor se postará o pohon předních kol a elektromotor zase o pohon zadních kol. Samozřejmě se kvůli přidanému elektromotoru a další potřebné technice zvýší hmotnost vozu, ale nebude to znát díky nové platformě SGP, u které byl brán ohled na zmenšení váhy.
Příští generace Subaru WRX STI by tak měla nabídnout celkový výkon okolo 326 koní a pohonné ústrojí bude spolupracovat s dvouspojkovou šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou. Díky hybridní soustavě se zmenší i kombinovaná spotřeba, konkrétně prý pod 6,5 l/100 km.
Hybridní WRX STI by se mělo představit během roku 2017 a o rok později zřejmě dorazí plug-in hybridní verze - ta by se měla ukázat na tokijském autosalonu v roce 2018.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?