Momentálně Subaru intenzivně pracuje na zcela nové generaci oblíbené Imprezy, důkazem toho je tokijský koncept pětidveřového hatchbacku a losangeleská studie čtyřdveřového sedanu. Obě karosářské varianty v sériové podobě se mají představit již v příštím roce. A co samotné WRX STI? I s ním se počítá, ale už nebude takové jako dřív.
Dle blízkých zdrojů japonské automobilky by měla nová generace WRX STI nabídnout sportovnější karoserii, velmi rozšířené blatníky, karbonové průduchy, zadní difuzor, masivní křídlo, ale zejména hybridní pohon. Vývoj ostrého WRX STI je údajně nyní v plném proudu a bude postaveno na nové platformě SGP (Subaru Global Platform), stejně jako klasický hatchback a sedan, což potvrdil i šéf Subaru, Yasuyuki Yoshinaga. Hybridní ústrojí má zajistit vozu větší výkon a také efektivitu ve stejnou dobu.
Nové WRX STI bude mít pod kapotou 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec typu boxer, který bude spolupracovat s elektromotorem. Dokonce se mluví o tom, že vyvíjené WRX STI bude disponovat zcela novým pohonem všech čtyř kol, kdy spalovací motor se postará o pohon předních kol a elektromotor zase o pohon zadních kol. Samozřejmě se kvůli přidanému elektromotoru a další potřebné technice zvýší hmotnost vozu, ale nebude to znát díky nové platformě SGP, u které byl brán ohled na zmenšení váhy.
Příští generace Subaru WRX STI by tak měla nabídnout celkový výkon okolo 326 koní a pohonné ústrojí bude spolupracovat s dvouspojkovou šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou. Díky hybridní soustavě se zmenší i kombinovaná spotřeba, konkrétně prý pod 6,5 l/100 km.
Hybridní WRX STI by se mělo představit během roku 2017 a o rok později zřejmě dorazí plug-in hybridní verze - ta by se měla ukázat na tokijském autosalonu v roce 2018.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.