Se stavbou sportovních verzí běžných modelů má divize G Sports japonské Toyoty bohaté zkušenosti. V minulosti takto vyšperkovala mimo jiné i Prius nebo dvojici velkých MPV Noah a Voxy. A k těmto modelům se znovu vrátí z kraje příštího roku na tokijském Auto Salonu.
Obě dvě technicky spřízněná MPV dostala agresivní bodykit karosérie, zahrnující přední nárazník s výraznějšími bočními nasávacími otvory, nástavce prahů, střešní spoiler i přepracovaný zadní nárazník. Maska chladiče nově neobsahuje logo automobilky, navíc jí sekundují zatmavená světla na obou koncích karosérie. Za černými litými koly se ukrývají červené třmeny brzd.
Díky provedeným změnám porostla délka na 4795 mm, výška obou modelů je 1810 mm a šířka potom 1735 mm. Změny pod kapotou nebo na podvozku tisková zpráva automobilky nezmiňuje. Standardní specifikace má dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 152 koní nebo hybrid se zážehovou osmnáctistovkou o výkonu 99 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.