Se stavbou sportovních verzí běžných modelů má divize G Sports japonské Toyoty bohaté zkušenosti. V minulosti takto vyšperkovala mimo jiné i Prius nebo dvojici velkých MPV Noah a Voxy. A k těmto modelům se znovu vrátí z kraje příštího roku na tokijském Auto Salonu.
Obě dvě technicky spřízněná MPV dostala agresivní bodykit karosérie, zahrnující přední nárazník s výraznějšími bočními nasávacími otvory, nástavce prahů, střešní spoiler i přepracovaný zadní nárazník. Maska chladiče nově neobsahuje logo automobilky, navíc jí sekundují zatmavená světla na obou koncích karosérie. Za černými litými koly se ukrývají červené třmeny brzd.
Díky provedeným změnám porostla délka na 4795 mm, výška obou modelů je 1810 mm a šířka potom 1735 mm. Změny pod kapotou nebo na podvozku tisková zpráva automobilky nezmiňuje. Standardní specifikace má dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 152 koní nebo hybrid se zážehovou osmnáctistovkou o výkonu 99 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?