Letos v Ženevě představil McLaren kupé 675LT a proto, že šlo o návrat „dlouhého ocasu“ po několika letech, 500kusová série zmizela dřív, než nový Superb na pražském sídlišti. Úspěch britskou automobilku zjevně nakopl, a proto nyní přichází s otevřenou variantou Spider.
S ní se přitom původně vůbec nepočítalo a někteří majitelé kupé jsou na McLaren právem naštvaní, protože exkluzivita jejich vozu zase o něco klesla. Buď jak buď, 675LT Spider je na světě a oproti kupé se toho na první pohled moc nezměnilo. Prakticky jde jen o pevnou skládací střechu, jejíž mechanizmus přidává asi 40 kilogramů hmotnosti a operovat s ním jde do 30 km/h. Jelikož další výztuhy nebyly potřeba, váží McLaren 1270 kilo.
Jinak je tu prodloužená zadní část, s níž měří otevřený model stejně jako kupé 4546 mm. Vpředu najdeme nárazník s postranními křidélky a karbonovým splitterem, profil zdobí karbonové nástavce prahů a nasávací otvory a vzadu najdeme o polovinu větší křídlo, difuzor a přepracované blatníky nebo nárazník. Vše je samozřejmě opět z uhlíkových vláken. Nutno podotknout, že vedle hmotnosti hrají zmíněné prvky zásadní roli také v aerodynamice automobilu. Na výběr bude celkem pět laků karosérie - červená Delta, bílá Silica, zelená Napier, šedá Chicane a zlatá Solis, exkluzivně vyhrazená tomuto modelu.
Speciálně pro otevřenou 675LT jsou určena také desetipaprsková kovaná kola o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, vždy obutá do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R. Za příplatek se pak dodávají ráfky pěti- a dvacetipaprskové. Uvnitř se nachází dvojice sportovních sedaček s konstrukcí z karbonu a potahy z Alcantary a kůže. Podobně jako u kupé jsou všechny funkce auta ovládány přes dotykovou obrazovku na středové konzoli, a to včetně audia Meridian se čtyřmi reproduktory. Klimatizace ve standardu není, lze ji však objednat bez příplatku. Jako celek je kabina prošívána žlutou nití Xenon.
Pod kapotou je dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.8 litru, disponující výkonem 675 koní při 7100 ot./min a točivým momentem 700 Nm mezi 5000 - 6500 ot./min. Standardem je sedmistupňová převodovka SSG, udělující britskému vozu akceleraci z klidu na stovku za 2,9 sekundy, na dvoustovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost 326 km/h. Poměr výkon váha je s 532 koňmi na tunu o něco málo horší než kupé.
Výroba bude limitovaná na 500 kusů, přičemž každý přijde na 285 450 liber (cca 10,72 milionu korun). Zvednout tuto cifru může balíček Club Sport Professional, zaměřený především na vizuální zdůraznění karbonových panelů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.