Letos v Ženevě představil McLaren kupé 675LT a proto, že šlo o návrat „dlouhého ocasu“ po několika letech, 500kusová série zmizela dřív, než nový Superb na pražském sídlišti. Úspěch britskou automobilku zjevně nakopl, a proto nyní přichází s otevřenou variantou Spider.
S ní se přitom původně vůbec nepočítalo a někteří majitelé kupé jsou na McLaren právem naštvaní, protože exkluzivita jejich vozu zase o něco klesla. Buď jak buď, 675LT Spider je na světě a oproti kupé se toho na první pohled moc nezměnilo. Prakticky jde jen o pevnou skládací střechu, jejíž mechanizmus přidává asi 40 kilogramů hmotnosti a operovat s ním jde do 30 km/h. Jelikož další výztuhy nebyly potřeba, váží McLaren 1270 kilo.
Jinak je tu prodloužená zadní část, s níž měří otevřený model stejně jako kupé 4546 mm. Vpředu najdeme nárazník s postranními křidélky a karbonovým splitterem, profil zdobí karbonové nástavce prahů a nasávací otvory a vzadu najdeme o polovinu větší křídlo, difuzor a přepracované blatníky nebo nárazník. Vše je samozřejmě opět z uhlíkových vláken. Nutno podotknout, že vedle hmotnosti hrají zmíněné prvky zásadní roli také v aerodynamice automobilu. Na výběr bude celkem pět laků karosérie - červená Delta, bílá Silica, zelená Napier, šedá Chicane a zlatá Solis, exkluzivně vyhrazená tomuto modelu.
Speciálně pro otevřenou 675LT jsou určena také desetipaprsková kovaná kola o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, vždy obutá do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R. Za příplatek se pak dodávají ráfky pěti- a dvacetipaprskové. Uvnitř se nachází dvojice sportovních sedaček s konstrukcí z karbonu a potahy z Alcantary a kůže. Podobně jako u kupé jsou všechny funkce auta ovládány přes dotykovou obrazovku na středové konzoli, a to včetně audia Meridian se čtyřmi reproduktory. Klimatizace ve standardu není, lze ji však objednat bez příplatku. Jako celek je kabina prošívána žlutou nití Xenon.
Pod kapotou je dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.8 litru, disponující výkonem 675 koní při 7100 ot./min a točivým momentem 700 Nm mezi 5000 - 6500 ot./min. Standardem je sedmistupňová převodovka SSG, udělující britskému vozu akceleraci z klidu na stovku za 2,9 sekundy, na dvoustovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost 326 km/h. Poměr výkon váha je s 532 koňmi na tunu o něco málo horší než kupé.
Výroba bude limitovaná na 500 kusů, přičemž každý přijde na 285 450 liber (cca 10,72 milionu korun). Zvednout tuto cifru může balíček Club Sport Professional, zaměřený především na vizuální zdůraznění karbonových panelů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.