Japonská Toyota si připravila závodní verzi svého konceptu S-FR a už podle prvotních informací se zřejmě bude jednat o kapesní raketu.
Na živo budeme moct vůz spatřit příští měsíc na autosalonu v Tokiu v Japonsku a S-FR se odprezentuje ve skvělém závodním obleku. Agresivné bodykit s rozšířenými blatníky a předním a zadním spoilerem vypadá taktéž dobře a karoserie je vyztužena uhlíkovými vlákny. Pro správný efekt a přítlak je vzadu umístěno masivní křídlo.
Toyota S-FR Racing Concept má celkovou délku 4100 mm, šířka se zvýšila z 1695 mm na 1735 mm, zatímco výška činí 1270 mm. Závodní verze je také podstatně lehčí než její klasický silniční sourozenec, výrobce totiž uvádí váhu 980 kg. Pod kapotou je pak skryt 1,2litrový tříválcový přeplňovaný benzínový motor s výkonem 115 koní a s točivým momentem 185 Nm.
Některé neoficiální zprávy však hovoří o možném nasazení atmosférické jednotky o objemu 1,5 litru s přímým vstřikováním. U něj by se mohl výkon pohybovat okolo hranice 130 koní a 148 Nm. Klasická verze Toyoty S-FR se bude prodávat na mnoha trzích, včetně USA, kde se dočká znaku Scion, a pokud jde o verzi S-FR Racing Concept, tak o jejím osudu není zatím plně rozhodnuto.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.