Japonská Toyota si připravila závodní verzi svého konceptu S-FR a už podle prvotních informací se zřejmě bude jednat o kapesní raketu.
Na živo budeme moct vůz spatřit příští měsíc na autosalonu v Tokiu v Japonsku a S-FR se odprezentuje ve skvělém závodním obleku. Agresivné bodykit s rozšířenými blatníky a předním a zadním spoilerem vypadá taktéž dobře a karoserie je vyztužena uhlíkovými vlákny. Pro správný efekt a přítlak je vzadu umístěno masivní křídlo.
Toyota S-FR Racing Concept má celkovou délku 4100 mm, šířka se zvýšila z 1695 mm na 1735 mm, zatímco výška činí 1270 mm. Závodní verze je také podstatně lehčí než její klasický silniční sourozenec, výrobce totiž uvádí váhu 980 kg. Pod kapotou je pak skryt 1,2litrový tříválcový přeplňovaný benzínový motor s výkonem 115 koní a s točivým momentem 185 Nm.
Některé neoficiální zprávy však hovoří o možném nasazení atmosférické jednotky o objemu 1,5 litru s přímým vstřikováním. U něj by se mohl výkon pohybovat okolo hranice 130 koní a 148 Nm. Klasická verze Toyoty S-FR se bude prodávat na mnoha trzích, včetně USA, kde se dočká znaku Scion, a pokud jde o verzi S-FR Racing Concept, tak o jejím osudu není zatím plně rozhodnuto.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?