Japonská Toyota si připravila závodní verzi svého konceptu S-FR a už podle prvotních informací se zřejmě bude jednat o kapesní raketu.
Na živo budeme moct vůz spatřit příští měsíc na autosalonu v Tokiu v Japonsku a S-FR se odprezentuje ve skvělém závodním obleku. Agresivné bodykit s rozšířenými blatníky a předním a zadním spoilerem vypadá taktéž dobře a karoserie je vyztužena uhlíkovými vlákny. Pro správný efekt a přítlak je vzadu umístěno masivní křídlo.
Toyota S-FR Racing Concept má celkovou délku 4100 mm, šířka se zvýšila z 1695 mm na 1735 mm, zatímco výška činí 1270 mm. Závodní verze je také podstatně lehčí než její klasický silniční sourozenec, výrobce totiž uvádí váhu 980 kg. Pod kapotou je pak skryt 1,2litrový tříválcový přeplňovaný benzínový motor s výkonem 115 koní a s točivým momentem 185 Nm.
Některé neoficiální zprávy však hovoří o možném nasazení atmosférické jednotky o objemu 1,5 litru s přímým vstřikováním. U něj by se mohl výkon pohybovat okolo hranice 130 koní a 148 Nm. Klasická verze Toyoty S-FR se bude prodávat na mnoha trzích, včetně USA, kde se dočká znaku Scion, a pokud jde o verzi S-FR Racing Concept, tak o jejím osudu není zatím plně rozhodnuto.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?