Ačkoliv to na první pohled nemusí být patrné, Opel Antara a Chevrolet Captiva jsou jednovaječná dvojčata s jiným designem a počtem míst k sezení - Němec je pětimístný, Korejec volitelně sedmimístný. Tyto skutečnosti se naplno promítly v Austrálii, kde se až doposud oba modely prodávaly současně jako Holden Captiva 5 a Captiva 7. S příchodem faceliftu ale tato dualita končí.
Holden Captiva bude od nynějška nabízen pouze jako dvojče stejnojmenného Chevroletu, který se podrobil faceliftu v minulých týdnech. To znamená, že i protinožec dostal upravenou masku chladiče, světla s LED diodami denního svícení a přepracovaný nárazník. Nutno nicméně podotknout, že volba mezi pěti a sedmi sedadly zůstala zachována…
Vůbec poprvé se však dostaneme do interiéru omlazené Captivy, kde je nejen přepracovaná středová konzole s multimediálním systémem MyLink, vybaveným sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, ale také nový volant. Ten konečně po devíti letech nepřipomíná svým průměrem a tvarem pizzu. Součástí standardní výbavy se stala couvací kamera.
Základním motorem je 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 167 koní s točivým momentem 230 Nm. O něco silnější je třílitrový šestiválec SIDI s 258 koníky a 288 Nm. Dieselovou stranu barikády zastupuje 2.2litrový čtyřválec o výkonu 184 koní s točivým momentem 400 Nm.
Bezpečnostní výbavu doplnilo monitorování mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání a parkovací asistent. Prodej Holenu Captiva se v Austrálii rozběhne na začátku příštího roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?