Holden sjednotil nabídku SUV Captiva, vychází už pouze ze Chevroletu

Captiva nahrazuje předchozí Captivu 5 a Captivu 7, Holden Captiva.
Captiva nahrazuje předchozí Captivu 5 a Captivu 7, Holden Captiva., foto: Holden
ar6 3. prosince 2015 17:20
Sdílej:

Ačkoliv to na první pohled nemusí být patrné, Opel Antara a Chevrolet Captiva jsou jednovaječná dvojčata s jiným designem a počtem míst k sezení - Němec je pětimístný, Korejec volitelně sedmimístný. Tyto skutečnosti se naplno promítly v Austrálii, kde se až doposud oba modely prodávaly současně jako Holden Captiva 5 a Captiva 7. S příchodem faceliftu ale tato dualita končí.

Holden Captiva bude od nynějška nabízen pouze jako dvojče stejnojmenného Chevroletu, který se podrobil faceliftu v minulých týdnech. To znamená, že i protinožec dostal upravenou masku chladiče, světla s LED diodami denního svícení a přepracovaný nárazník. Nutno nicméně podotknout, že volba mezi pěti a sedmi sedadly zůstala zachována…

Vůbec poprvé se však dostaneme do interiéru omlazené Captivy, kde je nejen přepracovaná středová konzole s multimediálním systémem MyLink, vybaveným sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, ale také nový volant. Ten konečně po devíti letech nepřipomíná svým průměrem a tvarem pizzu. Součástí standardní výbavy se stala couvací kamera.

Základním motorem je 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 167 koní s točivým momentem 230 Nm. O něco silnější je třílitrový šestiválec SIDI s 258 koníky a 288 Nm. Dieselovou stranu barikády zastupuje 2.2litrový čtyřválec o výkonu 184 koní s točivým momentem 400 Nm.

Bezpečnostní výbavu doplnilo monitorování mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání a parkovací asistent. Prodej Holenu Captiva se v Austrálii rozběhne na začátku příštího roku.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.