Ačkoliv to na první pohled nemusí být patrné, Opel Antara a Chevrolet Captiva jsou jednovaječná dvojčata s jiným designem a počtem míst k sezení - Němec je pětimístný, Korejec volitelně sedmimístný. Tyto skutečnosti se naplno promítly v Austrálii, kde se až doposud oba modely prodávaly současně jako Holden Captiva 5 a Captiva 7. S příchodem faceliftu ale tato dualita končí.
Holden Captiva bude od nynějška nabízen pouze jako dvojče stejnojmenného Chevroletu, který se podrobil faceliftu v minulých týdnech. To znamená, že i protinožec dostal upravenou masku chladiče, světla s LED diodami denního svícení a přepracovaný nárazník. Nutno nicméně podotknout, že volba mezi pěti a sedmi sedadly zůstala zachována…
Vůbec poprvé se však dostaneme do interiéru omlazené Captivy, kde je nejen přepracovaná středová konzole s multimediálním systémem MyLink, vybaveným sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, ale také nový volant. Ten konečně po devíti letech nepřipomíná svým průměrem a tvarem pizzu. Součástí standardní výbavy se stala couvací kamera.
Základním motorem je 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 167 koní s točivým momentem 230 Nm. O něco silnější je třílitrový šestiválec SIDI s 258 koníky a 288 Nm. Dieselovou stranu barikády zastupuje 2.2litrový čtyřválec o výkonu 184 koní s točivým momentem 400 Nm.
Bezpečnostní výbavu doplnilo monitorování mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání a parkovací asistent. Prodej Holenu Captiva se v Austrálii rozběhne na začátku příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?