Ačkoliv to na první pohled nemusí být patrné, Opel Antara a Chevrolet Captiva jsou jednovaječná dvojčata s jiným designem a počtem míst k sezení - Němec je pětimístný, Korejec volitelně sedmimístný. Tyto skutečnosti se naplno promítly v Austrálii, kde se až doposud oba modely prodávaly současně jako Holden Captiva 5 a Captiva 7. S příchodem faceliftu ale tato dualita končí.
Holden Captiva bude od nynějška nabízen pouze jako dvojče stejnojmenného Chevroletu, který se podrobil faceliftu v minulých týdnech. To znamená, že i protinožec dostal upravenou masku chladiče, světla s LED diodami denního svícení a přepracovaný nárazník. Nutno nicméně podotknout, že volba mezi pěti a sedmi sedadly zůstala zachována…
Vůbec poprvé se však dostaneme do interiéru omlazené Captivy, kde je nejen přepracovaná středová konzole s multimediálním systémem MyLink, vybaveným sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, ale také nový volant. Ten konečně po devíti letech nepřipomíná svým průměrem a tvarem pizzu. Součástí standardní výbavy se stala couvací kamera.
Základním motorem je 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 167 koní s točivým momentem 230 Nm. O něco silnější je třílitrový šestiválec SIDI s 258 koníky a 288 Nm. Dieselovou stranu barikády zastupuje 2.2litrový čtyřválec o výkonu 184 koní s točivým momentem 400 Nm.
Bezpečnostní výbavu doplnilo monitorování mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání a parkovací asistent. Prodej Holenu Captiva se v Austrálii rozběhne na začátku příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.