Lamborghini chystá zase unikátní supersport a má k tomu pádný důvod, jelikož zakladatel značky, Ferruccio Lamborghini, by oslavil v příštím roce již sté narozeniny. A právě na jeho počest se připravuje exkluzivní model, přesněji sourozenec Lamborghini Reventon, Sesto Elemento či Veneno.
Generální ředitel Lamborghini, Stephan Winkelmann, prozradil v rozhovoru s britským deníkem Auto Express, že výroční model na počest zakladatele se představí na jarním autosalonu v Ženevě a bude designově zcela odlišný od současných vozů, konkrétně Huracánu a Aventadoru. Pod tím si můžeme vybavit opravdu leccos, ale tajný zdroj automobilky dodal: „Připravovaný model bude krásný, ale ne natolik extrémní, jak by se dalo očekávat“.
Představený model bude vyroben pouze jako kupé a navíc v limitované edici o 20 kusech jako tomu bylo u Lamborghini Sesto Elemento. Prozatím není ani oficiálně známo, jak se bude nový model jmenovat, ale Auto Express prohlásil, že dostane název Centenario, což znamená ve španělštině „stoletý“. Výroční supersport nabídne tradiční, ale i inovativní prvky. Navíc má disponovat kombinací impozantního designu, výkonu a také aerodynamiky. Winkelmann také naznačil, že supersport bude lehký a vybaven high-tech podvozkem.
Co se týče zvolené motorizace, Centenario by mělo nabídnout 6,5litrový dvanáctiválec z Aventadoru SuperVeloce o odhadovaném výkonu 770 koní. Pokud tomu tak opravdu bude, můžeme očekávat zrychlení na stovku za 2,5 sekundy. Jak už jsme zmínili výše, bude vyrobeno pouze 20 kusů a vypadá to, že automobilka má již všechny prodané.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.