Lamborghini chystá zase unikátní supersport a má k tomu pádný důvod, jelikož zakladatel značky, Ferruccio Lamborghini, by oslavil v příštím roce již sté narozeniny. A právě na jeho počest se připravuje exkluzivní model, přesněji sourozenec Lamborghini Reventon, Sesto Elemento či Veneno.
Generální ředitel Lamborghini, Stephan Winkelmann, prozradil v rozhovoru s britským deníkem Auto Express, že výroční model na počest zakladatele se představí na jarním autosalonu v Ženevě a bude designově zcela odlišný od současných vozů, konkrétně Huracánu a Aventadoru. Pod tím si můžeme vybavit opravdu leccos, ale tajný zdroj automobilky dodal: „Připravovaný model bude krásný, ale ne natolik extrémní, jak by se dalo očekávat“.
Představený model bude vyroben pouze jako kupé a navíc v limitované edici o 20 kusech jako tomu bylo u Lamborghini Sesto Elemento. Prozatím není ani oficiálně známo, jak se bude nový model jmenovat, ale Auto Express prohlásil, že dostane název Centenario, což znamená ve španělštině „stoletý“. Výroční supersport nabídne tradiční, ale i inovativní prvky. Navíc má disponovat kombinací impozantního designu, výkonu a také aerodynamiky. Winkelmann také naznačil, že supersport bude lehký a vybaven high-tech podvozkem.
Co se týče zvolené motorizace, Centenario by mělo nabídnout 6,5litrový dvanáctiválec z Aventadoru SuperVeloce o odhadovaném výkonu 770 koní. Pokud tomu tak opravdu bude, můžeme očekávat zrychlení na stovku za 2,5 sekundy. Jak už jsme zmínili výše, bude vyrobeno pouze 20 kusů a vypadá to, že automobilka má již všechny prodané.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?