Současná nabídka Hondy zahrnuje dvě SUV - malé HR-V a naopak velké CR-V. Mezi nimi však ční mezera, kterou se teď rozhodli Japonci zaplnit. Model BR-V je nicméně prozatím určen jen pro vybrané asijské trhy a s velkou pravděpodobností jej tak v Evropě nikdy neuvidíme.
Hned na začátek je nutné podotknout, že BR-V stojí na stejné platformě jako kombi nebo mini MPV Mobilio, což dramaticky sráží možné terénní využití vozu. Na druhou stranu to zvyšuje užitnou hodnotu, protože při délce 4456 mm, šířce 1735 mm a výšce 1666 mm se do interiéru vměstná sedm cestujících. Pro zavazadla nicméně nezbude téměř žádné místo.
Karosérie stylem vychází z posledních modelů Hondy, v přední části tak je chromovaná maska chladiče, světla navíc disponují LED diodami denního svícení. Zajímavým stylistickým prvkem je zvedající se linie klik dveří a naopak boční prosklení s nižším umístěním zadních bočních oken. Zadní část díky krabicovitému tvarování nedává příliš prostoru na invence, navzdory tomu je tady možná až moc bijících se prvků. Velká zadní světla jsou spojena chromovanou lištou, víko kufru zdobí pro změnu výrazně tvarovaný střešní spoiler. Pro všechny tři výbavové stupně jsou společná standardní 16palcová litá kola, mlhovky, střešní ližiny a plastová ochrana spodní části karosérie, vyšší linie mají navíc stříbrně lakované části nárazníků a prahů dveří. Pro úplné fajnšmekry je v nabídce ještě originální příslušenství Modulo.
Palubní desce dominuje od druhého výbavového stupně multimediální systém Honda Connect s 6,1palcovou dotykovou obrazovkou, pracující na základě operačního systému Aneroid. Nechybí ale ani možnost spárování s přístrojem společnosti Apple, dále USB, Aux-In a HDMI port, CD a DVD měnič nebo MP3 přehrávač. Základní provedení dostalo „klasický“ audiosystém s možností propojení s produkty Applu nebo USB portem. Velice přehledně působí na fotografiích přístrojový panel s trojicí samostatných budíků, před nimiž je multifunkční volant v korporátním stylu. Výbava dále obsahuje třeba klimatizaci nebo přední airbagy.
Pod kapotou se prozatím objeví pouze zážehová patnáctistovka i-VTEC o výkonu 120 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 145 Nm při 4600 ot./min. Na výběr je manuální šestistupňová převodovka nebo bezestupňový automat CVT, pohon všech kol bohužel nečekejte. Co se naopak očekávat dá, to je příchod naftového motoru hned na začátku příštího roku. Podvozek dostal vpředu nápravu typu MacPherson, vzadu je potom torzní příčka. Se zadní nápravou jsou spojeny též pouze bubnové brzdy.
Prodej nového crossoveru se zatím rozběhl pouze v Indonésii, kde jsou k dostání celkem tři linie výbavy - S, E a Prestige. Za nejlevnější z nich zaplatíte 226 500 000 indonéských rupií (cca 406 000 korun), naopak nejdražší provedení, vybavené pouze automatem, stojí 261 500 000 indonéských rupií (cca 469 000 korun).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.