Omlazená 911 Turbo dostala dvojité přeplňování, zrychlí za necelé tři sekundy

ar6, 2. prosince 2015, 06:10 Google+ North American International Auto Show 2016

Během letošního podzimu dostalo standardní Porsche 911 hojně diskutovaný facelift, jehož součástí se stal například dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec. Ten je nyní i v útrobách vlajkové lodi celé řady, dvojici Turbo a Turbo S.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ve verzi kupé i kabriolet, Porsche 911 Turbo S.

Ve verzi kupé i kabriolet, Porsche 911 Turbo S. | foto: Porsche

Sdílejte článek

Ve standardní 911 má jednotka objem rovné tři litry, zatímco Turbo dostalo o osm deci více. Jiný je samozřejmě také výkon - 540 koní u Turba a 580 koní u Turba S. V obou případech to znamená nárůst o 20 koní. Vedle zvýšeného výkonu došlo i na funkci Dynamic Boost, díky níž jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu prakticky okamžité. 911 Turbo S tak stokilometrovou rychlost dosáhne za 2,9 sekundy a maximálně se rozjezde na 330 km/h. Klasické Turbo je v akceleraci o 0,1 sekundy horší a v maximální rychlosti o 10 km/h pomalejší. Porsche se povedlo dále snížit spotřebu na 9,1 l/100 km u kupé a 9,3 l/100 km u kabrioletu.

img-responsive

Dostupné budou dvě verze - Turbo a Turbo S, Porsche 911 Turbo. | foto: Porsche

Součástí kontroly stability a trakce, zvané u Porsche Stability Management, je nově režim Sport, takže řidič může například na okruhu dosáhnout mnohem lepšího času. Obě provedení pak mají v základní výbavě podvozek PASM, Turbo S to pak doplňuje ještě karbon-keramickými brzdami a systémem PDCC. V příplatkové výbavě se objevuje asistent pro změnu jízdního pruhu ovládaný radarem nebo zvedací systém pro přední nápravu, který krátkodobě zvýší světlou výšku až o 40 mm.

Volant GT má průměr 360 mm a jeho součástí je mimo jiné kruhový ovladač na přepínání mezi jízdními režimy Normal, Sport, Sport Plus a Individual. S paketem Sport Chrono, odteď dodávaným standardně, přichází tlačítko Sport Response, které po aktivaci upravuje odezvu motoru i převodovky, po dobu 20 sekund navíc funguje také jako „overboost“. Kromě toho je uvnitř také multimediální systém PCM s online navigací, modulem Connect Plus, možností připojení chytrého telefonu nebo WiFi hotspotem. K poslechu hraje audio Bose, volitelně vyměnitelné za soustavu Burmester.

Vizuálně omlazenou 911 Turbo poznáte podle přepracované přední části s novými nasávacími otvory a full-LED světly. Vzadu se měnila optika skupinových reflektorů, nasávací otvor na kapotě motoru je trojdílný a vzhled nárazníku se čtyřmi koncovkami výfuku se rovněž dočkal lehčích změn. Z profilu potom vyniknou mírně širší 20palcová litá kola a kliky dveří s plastovou „ulitou“.

Základní cena za 911 Turbo s karosérií kupé je 174 669 euro (cca 4,72 milionu korun), kabriolet vychází na 187 759 euro (cca 5,07 milionu korun). Silnější Turbo S přijde jako kupé na 202 872 euro (cca 5,48 milionu korun) a jako kabriolet na 215 962 euro (cca 5,84 milionu korun).

Vytisknout

Diskuze: Omlazená 911 Turbo dostala dvojité přeplňování, zrychlí za necelé tři sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

Red Bull

VIDEO: Reklama na Česko a Slovensko v podání formule Red Bull aneb "From castle to castle"

Jeep Willys

US Army se s konstruktéry džípu nemazala. Pro jméno legendy jsou tři hypotézy

Tatra buggyra racing

Soutěž o jízdu v terénních speciálech Tatra

reklama

Doporučujeme

Současná paleta dvojitého šípu má sjednocený nejen design kol, Citroën SpaceTourer.

Spolupráce s Fiatem je zapomenuta, PSA s Toyotou představují konkurenta…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  2. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  3. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

  4. Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

  5. Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

  6. Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud