Během letošního podzimu dostalo standardní Porsche 911 hojně diskutovaný facelift, jehož součástí se stal například dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec. Ten je nyní i v útrobách vlajkové lodi celé řady, dvojici Turbo a Turbo S.
Ve standardní 911 má jednotka objem rovné tři litry, zatímco Turbo dostalo o osm deci více. Jiný je samozřejmě také výkon - 540 koní u Turba a 580 koní u Turba S. V obou případech to znamená nárůst o 20 koní. Vedle zvýšeného výkonu došlo i na funkci Dynamic Boost, díky níž jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu prakticky okamžité. 911 Turbo S tak stokilometrovou rychlost dosáhne za 2,9 sekundy a maximálně se rozjezde na 330 km/h. Klasické Turbo je v akceleraci o 0,1 sekundy horší a v maximální rychlosti o 10 km/h pomalejší. Porsche se povedlo dále snížit spotřebu na 9,1 l/100 km u kupé a 9,3 l/100 km u kabrioletu.
Součástí kontroly stability a trakce, zvané u Porsche Stability Management, je nově režim Sport, takže řidič může například na okruhu dosáhnout mnohem lepšího času. Obě provedení pak mají v základní výbavě podvozek PASM, Turbo S to pak doplňuje ještě karbon-keramickými brzdami a systémem PDCC. V příplatkové výbavě se objevuje asistent pro změnu jízdního pruhu ovládaný radarem nebo zvedací systém pro přední nápravu, který krátkodobě zvýší světlou výšku až o 40 mm.
Volant GT má průměr 360 mm a jeho součástí je mimo jiné kruhový ovladač na přepínání mezi jízdními režimy Normal, Sport, Sport Plus a Individual. S paketem Sport Chrono, odteď dodávaným standardně, přichází tlačítko Sport Response, které po aktivaci upravuje odezvu motoru i převodovky, po dobu 20 sekund navíc funguje také jako „overboost“. Kromě toho je uvnitř také multimediální systém PCM s online navigací, modulem Connect Plus, možností připojení chytrého telefonu nebo WiFi hotspotem. K poslechu hraje audio Bose, volitelně vyměnitelné za soustavu Burmester.
Vizuálně omlazenou 911 Turbo poznáte podle přepracované přední části s novými nasávacími otvory a full-LED světly. Vzadu se měnila optika skupinových reflektorů, nasávací otvor na kapotě motoru je trojdílný a vzhled nárazníku se čtyřmi koncovkami výfuku se rovněž dočkal lehčích změn. Z profilu potom vyniknou mírně širší 20palcová litá kola a kliky dveří s plastovou „ulitou“.
Základní cena za 911 Turbo s karosérií kupé je 174 669 euro (cca 4,72 milionu korun), kabriolet vychází na 187 759 euro (cca 5,07 milionu korun). Silnější Turbo S přijde jako kupé na 202 872 euro (cca 5,48 milionu korun) a jako kabriolet na 215 962 euro (cca 5,84 milionu korun).
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.