Během léta se vyskytly neověřené informace o tom, že Nissan nahradí sportovní kupé 370Z crossoverem, což řada fanoušků nedokázala přijmout. Poté se na IAA 2015 představil koncept Gripz jako možná předzvěst nástupce oblíbeného Zetka. Nyní se však obrátila karta k dobrému.
Všechny fanoušky sportovních Nissanů uklidnil hlavní produktový specialista Nisma, Hiroshi Tamura, který bagatelizoval veškeré spekulace o tom, že koncept Gripz je předzvěstí nové generace populárního modelu Z. Navíc sériový Gripz by měl být prvním crossoverem s odznáčky Z, který by se umístil v portfoliu nad nebo vedle současného Juka.
Tamura osobně nechce, aby se studijní crossover stal nástupcem 370Z, avšak naznačil, že oba modely by mohly být postaveny na stejné platformě a sdílet řadu komponentů. A podstata? Přece snížení výrobních nákladů, a to se zkrátka počítá u sportovních modelů, které nejsou extra ziskové. Naopak SUV se prodávají dneska v hojném počtu.
Tamura také naznačil, že příští generace Zetka bude pravděpodobně menší, úspornější a také cenově dostupnější ve srovnání s předchůdcem. Takže pomalu zapomeňme na 370Z se šestiválcem pod kapotou... Doprodávající Nissan 370Z startuje v USA na částce 29 990 dolarů (cca 765 tisíc korun) a je tak samozřejmě dražší oproti konkurenci v podobě Chevroletu Camaro či Fordu Mustang, čehož si je vědom i Nissan a chce jednat. Bohužel nepadlo slovo o možné premiéře, ale odhaduje se debut na rok 2017.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?