Během léta se vyskytly neověřené informace o tom, že Nissan nahradí sportovní kupé 370Z crossoverem, což řada fanoušků nedokázala přijmout. Poté se na IAA 2015 představil koncept Gripz jako možná předzvěst nástupce oblíbeného Zetka. Nyní se však obrátila karta k dobrému.
Všechny fanoušky sportovních Nissanů uklidnil hlavní produktový specialista Nisma, Hiroshi Tamura, který bagatelizoval veškeré spekulace o tom, že koncept Gripz je předzvěstí nové generace populárního modelu Z. Navíc sériový Gripz by měl být prvním crossoverem s odznáčky Z, který by se umístil v portfoliu nad nebo vedle současného Juka.
Tamura osobně nechce, aby se studijní crossover stal nástupcem 370Z, avšak naznačil, že oba modely by mohly být postaveny na stejné platformě a sdílet řadu komponentů. A podstata? Přece snížení výrobních nákladů, a to se zkrátka počítá u sportovních modelů, které nejsou extra ziskové. Naopak SUV se prodávají dneska v hojném počtu.
Tamura také naznačil, že příští generace Zetka bude pravděpodobně menší, úspornější a také cenově dostupnější ve srovnání s předchůdcem. Takže pomalu zapomeňme na 370Z se šestiválcem pod kapotou... Doprodávající Nissan 370Z startuje v USA na částce 29 990 dolarů (cca 765 tisíc korun) a je tak samozřejmě dražší oproti konkurenci v podobě Chevroletu Camaro či Fordu Mustang, čehož si je vědom i Nissan a chce jednat. Bohužel nepadlo slovo o možné premiéře, ale odhaduje se debut na rok 2017.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.