Během léta se vyskytly neověřené informace o tom, že Nissan nahradí sportovní kupé 370Z crossoverem, což řada fanoušků nedokázala přijmout. Poté se na IAA 2015 představil koncept Gripz jako možná předzvěst nástupce oblíbeného Zetka. Nyní se však obrátila karta k dobrému.
Všechny fanoušky sportovních Nissanů uklidnil hlavní produktový specialista Nisma, Hiroshi Tamura, který bagatelizoval veškeré spekulace o tom, že koncept Gripz je předzvěstí nové generace populárního modelu Z. Navíc sériový Gripz by měl být prvním crossoverem s odznáčky Z, který by se umístil v portfoliu nad nebo vedle současného Juka.
Tamura osobně nechce, aby se studijní crossover stal nástupcem 370Z, avšak naznačil, že oba modely by mohly být postaveny na stejné platformě a sdílet řadu komponentů. A podstata? Přece snížení výrobních nákladů, a to se zkrátka počítá u sportovních modelů, které nejsou extra ziskové. Naopak SUV se prodávají dneska v hojném počtu.
Tamura také naznačil, že příští generace Zetka bude pravděpodobně menší, úspornější a také cenově dostupnější ve srovnání s předchůdcem. Takže pomalu zapomeňme na 370Z se šestiválcem pod kapotou... Doprodávající Nissan 370Z startuje v USA na částce 29 990 dolarů (cca 765 tisíc korun) a je tak samozřejmě dražší oproti konkurenci v podobě Chevroletu Camaro či Fordu Mustang, čehož si je vědom i Nissan a chce jednat. Bohužel nepadlo slovo o možné premiéře, ale odhaduje se debut na rok 2017.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.