Japonské bizarnosti se jménem Mitsuoka asi není třeba dlouze představovat. Ačkoliv v Evropě jsou oficiálně k dostání jen ve Velké Británii, vydobyla si obyčejná auta, překarosovaná ve stylu starých Jaguarů a Rolls-Royců, i zde kultovní statut. Nyní Japonci začínají fušovat do řemesla také tvůrcům pohřebních vozů a opět se to neobejde bez kontroverzní okázalosti.
Asi nejumírněnější je černý vůz, vycházející z modelové řady Ryugi, jehož rozvor byl oproti sérii prodloužen o 600 mm. Celkově tak má na délku 5105 mm, na šířku 1695 mm a na výšku 1490 mm. A pokud je řeč o střeše, její linie je díky absenci zbytečných kudrlinek jednoduchá a elegantní.
Uvnitř je vedle prostoru na rakev také volitelné čalouněné sedadlo, komu slouží ale japonská automobilka neupřesňuje. Pod kapotou najdeme zážehovou patnáctistovku s pohonem předních nebo všech kol, zážehovou osmnáctistovku s pohonem předních kol nebo hybrid od Toyoty také s pohonem předních kol. Cena je nejméně 5 702 400 jenů (cca 1 171 000 korun).
Bílý, a podstatně extravagantnější, model na poslední cestu má základ v řadě Type 5 a dodáván bude hned ve dvou variantách. Provedení s označením Overhang Stretch má na délku 5360 mm, na šířku 1830 mm a na výšku 1700 mm, mnohem zajímavější je ale verze Center Stretch. Ta má totiž rozvor natažený o 1,2 metru, čímž narostla délka na absurdních 6560 mm.
Dovnitř se díky velmi dlouhému rozvoru vejde až pět lidí. Pod kapotou je zážehová osmnáctistovka od Toyoty, pohánějící přední kola. Základní cena je 7 506 000 jenů (cca 1 542 000 korun), za 6560 mm délky pak dáte minimálně 9 558 000 jenů (cca 1 963 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?