Japonské bizarnosti se jménem Mitsuoka asi není třeba dlouze představovat. Ačkoliv v Evropě jsou oficiálně k dostání jen ve Velké Británii, vydobyla si obyčejná auta, překarosovaná ve stylu starých Jaguarů a Rolls-Royců, i zde kultovní statut. Nyní Japonci začínají fušovat do řemesla také tvůrcům pohřebních vozů a opět se to neobejde bez kontroverzní okázalosti.
Asi nejumírněnější je černý vůz, vycházející z modelové řady Ryugi, jehož rozvor byl oproti sérii prodloužen o 600 mm. Celkově tak má na délku 5105 mm, na šířku 1695 mm a na výšku 1490 mm. A pokud je řeč o střeše, její linie je díky absenci zbytečných kudrlinek jednoduchá a elegantní.
Uvnitř je vedle prostoru na rakev také volitelné čalouněné sedadlo, komu slouží ale japonská automobilka neupřesňuje. Pod kapotou najdeme zážehovou patnáctistovku s pohonem předních nebo všech kol, zážehovou osmnáctistovku s pohonem předních kol nebo hybrid od Toyoty také s pohonem předních kol. Cena je nejméně 5 702 400 jenů (cca 1 171 000 korun).
Bílý, a podstatně extravagantnější, model na poslední cestu má základ v řadě Type 5 a dodáván bude hned ve dvou variantách. Provedení s označením Overhang Stretch má na délku 5360 mm, na šířku 1830 mm a na výšku 1700 mm, mnohem zajímavější je ale verze Center Stretch. Ta má totiž rozvor natažený o 1,2 metru, čímž narostla délka na absurdních 6560 mm.
Dovnitř se díky velmi dlouhému rozvoru vejde až pět lidí. Pod kapotou je zážehová osmnáctistovka od Toyoty, pohánějící přední kola. Základní cena je 7 506 000 jenů (cca 1 542 000 korun), za 6560 mm délky pak dáte minimálně 9 558 000 jenů (cca 1 963 000 korun).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.