První SUV od Alfy Romeo chce zaútočit na rekord Nürburgringu

Možná podoba vůbec prvního SUV od Alfy Romeo
Možná podoba vůbec prvního SUV od Alfy Romeo, foto: Alessandro Masera
ar8 1. prosince 2015 10:00
Sdílej:

Včera se objevil na našich webových stránkách článek s možnou podobou nové vlajkové lodi Alfy Romeo, ale to je píseň budoucnosti. Nyní má italská automobilka v plánu uvedení Giulie a také už pracuje na vůbec prvním SUV.

Hned na začátek mám dobrou zprávu, neboť marketingové oddělení milánské značky potvrdilo, že klasické provedení Giulie se představí na jarním autosalonu v Ženevě a prodej bude zahájen krátce po premiéře. Deník Car&Driver udělal rozhovor se šéfem Alfy Romeo Severní Amerika, Reidem Biglandem, a získal od něj tak pár nových informací o plánovaném SUV.

Práce na úplně prvním SUV jsou prý v plném proudu a údajně již bylo ukázáno i dealerům. Zmíněné SUV má být o něco větší než BMW X3 a má disponovat opravdu krásným italským designem a stylem, kterým se bude odlišovat od konkurence v daném segmentu. Bohužel zatím nevíme, jak bude přesně vypadat, poněvadž testovací muly jsou přestrojené za Fiat 500L.

Bigland dále uvedl, že kromě úchvatného designu má nabídnout i „jedinečný výkon“, a to nejen v otázce zrychlení na stovku, ale také času kola na Nürburgringu. Znamená to snad, že je Alfa Romeo natolik ambiciózní, že se pokusí překonat současného držitele nejrychlejšího času na 'Ringu mezi SUV? Tím rekordmanem je Porsche Cayenne Turbo S, které zajelo okruh za 7 minut a 59 sekund.

Prozatím se ani neví, jak se bude jmenovat nové SUV. Přesné datum premiéry také není známo, ale Bigland se zmínil, že v USA by se mohlo objevit na začátku roku 2017. To znamená, že do Evropy by dorazilo cirka v druhé polovině příštího roku a premiéra by se tak mohla uskutečnit na pařížském autosalonu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.