Včera se objevil na našich webových stránkách článek s možnou podobou nové vlajkové lodi Alfy Romeo, ale to je píseň budoucnosti. Nyní má italská automobilka v plánu uvedení Giulie a také už pracuje na vůbec prvním SUV.
Hned na začátek mám dobrou zprávu, neboť marketingové oddělení milánské značky potvrdilo, že klasické provedení Giulie se představí na jarním autosalonu v Ženevě a prodej bude zahájen krátce po premiéře. Deník Car&Driver udělal rozhovor se šéfem Alfy Romeo Severní Amerika, Reidem Biglandem, a získal od něj tak pár nových informací o plánovaném SUV.
Práce na úplně prvním SUV jsou prý v plném proudu a údajně již bylo ukázáno i dealerům. Zmíněné SUV má být o něco větší než BMW X3 a má disponovat opravdu krásným italským designem a stylem, kterým se bude odlišovat od konkurence v daném segmentu. Bohužel zatím nevíme, jak bude přesně vypadat, poněvadž testovací muly jsou přestrojené za Fiat 500L.
Bigland dále uvedl, že kromě úchvatného designu má nabídnout i „jedinečný výkon“, a to nejen v otázce zrychlení na stovku, ale také času kola na Nürburgringu. Znamená to snad, že je Alfa Romeo natolik ambiciózní, že se pokusí překonat současného držitele nejrychlejšího času na 'Ringu mezi SUV? Tím rekordmanem je Porsche Cayenne Turbo S, které zajelo okruh za 7 minut a 59 sekund.
Prozatím se ani neví, jak se bude jmenovat nové SUV. Přesné datum premiéry také není známo, ale Bigland se zmínil, že v USA by se mohlo objevit na začátku roku 2017. To znamená, že do Evropy by dorazilo cirka v druhé polovině příštího roku a premiéra by se tak mohla uskutečnit na pařížském autosalonu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?