Indická automobilka Tata Motors vydala dva snímky zcela nového malého hatchbacku s názvem Zica. Jedná se o náhradu modelu Indica a do prodeje vstoupí na začátku příštího roku.
Vůz půjde proti segmentu soupeřů, které tvořé například Chevrolet Beat, Suzuki Celerio a nebo u nás prodávaný Hyundai i10. Zica však není ve skutečnosti úplně nový model, vůz totiž používá aktualizovanou verzi platformy Indica. Jeho výbava a vzhled pak naštěstí automobil podstatně vylepšili.
Zprávy z Indie hovoří o nově vyvinutém benzínovém 3-válci o objemu 1,2 litru a ekonomičtější naftové jednotce o objemu 1,05. Ten bude pravděpodobně vycházet z verze 1,4 litru od modelu Tata a obě zmíněné motorizace budou spolupracovat se standardní manuální převodovkou nebo automatem.
Ve výbavě nechybí přední a zadní elektrické ovládání oken, tříramenný volant a chromované akcenty. Tata Zica dostane v základu dva přední airbagy, zadní stěrač s ostřikovačem a systémy ABS s EBD. Vyšší modelová specifikace pak bude těžit například z kol z lehkých slitin, předních mlhovek a zadních parkovacích senzorů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?