Indická automobilka Tata Motors vydala dva snímky zcela nového malého hatchbacku s názvem Zica. Jedná se o náhradu modelu Indica a do prodeje vstoupí na začátku příštího roku.
Vůz půjde proti segmentu soupeřů, které tvořé například Chevrolet Beat, Suzuki Celerio a nebo u nás prodávaný Hyundai i10. Zica však není ve skutečnosti úplně nový model, vůz totiž používá aktualizovanou verzi platformy Indica. Jeho výbava a vzhled pak naštěstí automobil podstatně vylepšili.
Zprávy z Indie hovoří o nově vyvinutém benzínovém 3-válci o objemu 1,2 litru a ekonomičtější naftové jednotce o objemu 1,05. Ten bude pravděpodobně vycházet z verze 1,4 litru od modelu Tata a obě zmíněné motorizace budou spolupracovat se standardní manuální převodovkou nebo automatem.
Ve výbavě nechybí přední a zadní elektrické ovládání oken, tříramenný volant a chromované akcenty. Tata Zica dostane v základu dva přední airbagy, zadní stěrač s ostřikovačem a systémy ABS s EBD. Vyšší modelová specifikace pak bude těžit například z kol z lehkých slitin, předních mlhovek a zadních parkovacích senzorů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.