Již dříve jsme informovali o tom, že Alfa Romeo má v plánu celkem osm nových modelů. Samozřejmě prioritní je Giulia, jejíž uvedení na trhy bylo zase odloženo. Dle posledních informací se začne prodávat v půlce příštího roku. Ovšem mnoho lidí nadchlo, že Alfa Romeo chystá i vlajkovou loď, což zaujalo i známého grafika Theophilusa China a vytvořil senzační ilustraci.
Alfa Romeo 166 se přestala vyrábět už v roce 2007 a od té doby čeká řada příznivců na jejího nástupce. Prozatím se milánská automobilka k ničemu neměla, ale dle nových plánů chce vyrábět i plnohodnotnou vlajkovou loď. Pro zmíněnou ilustraci posloužilo jako základ Maserati Ghibli, ze kterého byla stvořena Alfa Romeo Giorgio Quadrifoglio. Samozřejmě nebude se takhle jmenovat v sérii, údajně se spekuluje o staronovém označení Alfetta. Výkonná italská limuzína bude konkurovat například BMW M5, Audi RS6 či Mercedesu-AMG E 63.
Chvilku si musíme ještě počkat, než dojde na premiéru nástupce 166, neboť prioritou je nyní Giulia a vůbec první SUV italské automobilky. Oba se představí v průběhu příštího roku, a proto debut Alfetty se očekává v druhé polovině roku 2017. Jak už prozrazují přiložené ilustrace, autor se hodně inspiroval u Giulie Q. Musíme uznat, že celkový výsledek je famózní. Především půjde o skvělou volbu daného segmentu, protože limuzína nabídne úžasný design, pohon zadních kol, lehkou konstrukci a v neposlední řadě tradiční italský šmrnc.
To, kdy se dočkáme nástupce 166, bude záviset také na úspěších Giulie a prvního SUV. Ty jsou zkrátka pro automobilku prioritní, proto musíme doufat, že se oba uchytí a Alfa Romeo se tak bude moct věnovat i modelům mimo mainstream. Na závěr ještě připomínáme, které vozy můžeme očekávat od italské značky – limuzínu, větší SUV, znovuzrozené GTV a novou generaci Giulietty. Malé MiTo skončí nakonec bez nástupce a informace ohledně nové 4C jsou zatím mizivé, ale zřejmě se nepředstaví v druhé generaci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?