Pohledná karosérie je až z 80 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli, čímž se výrazně zvyšuje nejen její tuhost, ale rovněž i bezpečnost posádky. Na ni však dbá také základních šest airbagů, sledování tlaku v pneumatikách nebo elektronická kontrola stability, obsahující mimo jiné asistent pro jízdu s přívěsem, kontrolu trakce a asistent rozjezdu do kopce.
Podvozek má být vyváženým mixem mezi komfortem a jízdní dynamikou, vpředu tak najdeme nezávislé zavěšení typu MacPherson a vzadu má místo torzní příčka. Pod kapotou je už dříve zmiňovaná čtveřice motorů. Na benzín jezdí čtrnáctistovka o výkonu 95 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 127 Nm při 4500 ot./min a šestnáctistovka o výkonu 110 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 152 Nm při 4500 ot./min, naftu spaluje třináctistovka MultiJet o výkonu 95 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 200 Nm při 1500 ot./min a šestnáctistovka MultiJet o výkonu 120 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 350 Nm při 1750 ot./min.
Jistě Vám neuniklo, že ani jeden zážehový motor nemá přeplňování, naopak se jedná o léty prověřené a vysoce spolehlivé jednotky řady Fire, respektive novější řady E-torQ v případě šestnáctistovky. U slabší čtrnáctistovky a silnějšího turbodieselu pohání přední kola manuální šestistupňová převodovka, slabší „nafťák“ má pětistupňový manuál a silnější benzín dostal šestistupňový automat. Trochu zklamáním jsou pouze zadní bubnové brzdy s výjimkou nejsilnější naftové motorizace, disponující kotouči. Na druhou stranu, ani konkurence v podobě Škody Rapid nebo sedanů PSA kotouče vzadu nenabídne.
Základní čtrnáctistovka akceleruje z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy, rozjede se maximálně na 185 km/h a spotřebuje průměrně 5,7 l/100 km. Šestnáctistovka s automatem je na stokilometrové rychlosti za 11,2 sekundy, má maximální rychlost 192 km/h a průměrnou spotřebu 6,3 l/100 km. Nejúspornější je naftová třináctistovka s průměrnou spotřebou 4,1 l/100 km (režim Eco dokonce jen 3,7 l/100 km), vykoupeno je to ale akcelerací za 11,7 sekundy a maximální rychlostí 180 km/h. Silnější MultiJet je na 100 km/h za 9,7 sekundy, maximální rychlost je 199 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje na 4,2 l/100 km. Tato data dělají z šestnáctistovky černého koně celé motorové palety Tipa.
V ceníku se objeví celkem tři výbavové stupně. Již ten základní nabídne vedle výše zmíněných prvků také manuální klimatizaci, rádio Uconnect s MP3 a Aux-In porty, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání, 3,5palcový LCD displej palubního počítače nebo 15palcová ocelová kola. Prostřední výbava přidá například chromované kliky dveří, zrcátka v barvě karosérie, 16palcová ocelová kola, elektrická zadní okna, kožený multifunkční volant, rádio Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou nebo světelný a dešťový senzor. Na samém vrcholu bude model s 16palcovými litými koly, tempomatem, automatickou klimatizací nebo mlhovkami.
V úvodu zmiňované provedení Opening Edition má šest airbagů, mlhovky, zadní parkovací senzory, multifunkční kožený volant, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání víka kufru, elektrická okna vpředu i vzadu, rádio Uconnect, dálkově ovládané centrální zamykání nebo 16palcová litá kola. Lepší provedení Opening Edition Plus má navíc rádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, tempomat, TFT displej palubního počítače, couvací kameru nebo 17palcová litá kola.
Cena za Opening Edition se zážehovou čtrnáctistovkou (vedle ní je dostupná i naftová šestnáctistovka) je 14 500 euro (cca 392 000 korun), Opening Edition Plus je k dispozici jen s naftovou šestnáctistovkou a to za 19 900 euro (cca 538 000 korun). Až se do prodeje dostanou standardní výbavové linie, předpokládá se základní cena na úrovni 12 000 euro (cca 324 000 korun).