Do sportovna laděné Volvo XC90 R-Design se konečně začalo nabízet. První na řadě je trh ve Velké Británii, kde si ho výrobce cení na částku 49 785 liber.
Úplně první premiéru provedení R-Design jsme mohli spatřit na začátku roku v Detroitu, kde se ukázal prototyp s matně modrým lakem karoserie. A právě ode dneška je nabízeno "nejsportovnější Volvo XC90 historie", pokud tedy nepočítáme možnou ostrou verzi Polestar. Exemplář na snímcích dostal červený lak, 20-palcová kola z lehkých slitin a lesklý chromovaný dekor na přední mřížce a krytech bočních zrcátek.
Seznam standardní výbavy je poměrně štědrý a v základu najdeme tónovaná zadní okna, 12.3 palcový aktivní TFT displej nahrazující palubní desku, sportovní sedadla a volant v kůži, přičemž ty přední budou s paměťovou funkcí. Změnou projde i vnitřní osvětlení a pro lepší pocit z auta dostane majitel i na zakázku dělanou klíčenku v kůži.
Nechybí ani LED světlomety, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru, dvouzónová automatická klimatizace je systém a 9-palcový dotykový displej informačním systému. Volvo přichází i s velkým množstvím bezpečnostních a asistenčních systémů, jako je varování vybočení z jízdního pruhu, upozornění na čelní srážku, chodce a cyklisty a plný arzenál airbagů.
Volvo XC90 R-Design je možné vybavit motorizacemi D5 diesel, T6 Drive-E a hybridní soustavou s označením T8. Ceny za britském trhu začínají na částce 49.785 liber a první kusy by se měli v Británii objevit začátkem příštího roku. Posléze bude na řadě Evropa a další kontinenty.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?