Do sportovna laděné Volvo XC90 R-Design se konečně začalo nabízet. První na řadě je trh ve Velké Británii, kde si ho výrobce cení na částku 49 785 liber.
Úplně první premiéru provedení R-Design jsme mohli spatřit na začátku roku v Detroitu, kde se ukázal prototyp s matně modrým lakem karoserie. A právě ode dneška je nabízeno "nejsportovnější Volvo XC90 historie", pokud tedy nepočítáme možnou ostrou verzi Polestar. Exemplář na snímcích dostal červený lak, 20-palcová kola z lehkých slitin a lesklý chromovaný dekor na přední mřížce a krytech bočních zrcátek.
Seznam standardní výbavy je poměrně štědrý a v základu najdeme tónovaná zadní okna, 12.3 palcový aktivní TFT displej nahrazující palubní desku, sportovní sedadla a volant v kůži, přičemž ty přední budou s paměťovou funkcí. Změnou projde i vnitřní osvětlení a pro lepší pocit z auta dostane majitel i na zakázku dělanou klíčenku v kůži.
Nechybí ani LED světlomety, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru, dvouzónová automatická klimatizace je systém a 9-palcový dotykový displej informačním systému. Volvo přichází i s velkým množstvím bezpečnostních a asistenčních systémů, jako je varování vybočení z jízdního pruhu, upozornění na čelní srážku, chodce a cyklisty a plný arzenál airbagů.
Volvo XC90 R-Design je možné vybavit motorizacemi D5 diesel, T6 Drive-E a hybridní soustavou s označením T8. Ceny za britském trhu začínají na částce 49.785 liber a první kusy by se měli v Británii objevit začátkem příštího roku. Posléze bude na řadě Evropa a další kontinenty.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?