Do sportovna laděné Volvo XC90 R-Design se konečně začalo nabízet. První na řadě je trh ve Velké Británii, kde si ho výrobce cení na částku 49 785 liber.
Úplně první premiéru provedení R-Design jsme mohli spatřit na začátku roku v Detroitu, kde se ukázal prototyp s matně modrým lakem karoserie. A právě ode dneška je nabízeno "nejsportovnější Volvo XC90 historie", pokud tedy nepočítáme možnou ostrou verzi Polestar. Exemplář na snímcích dostal červený lak, 20-palcová kola z lehkých slitin a lesklý chromovaný dekor na přední mřížce a krytech bočních zrcátek.
Seznam standardní výbavy je poměrně štědrý a v základu najdeme tónovaná zadní okna, 12.3 palcový aktivní TFT displej nahrazující palubní desku, sportovní sedadla a volant v kůži, přičemž ty přední budou s paměťovou funkcí. Změnou projde i vnitřní osvětlení a pro lepší pocit z auta dostane majitel i na zakázku dělanou klíčenku v kůži.
Nechybí ani LED světlomety, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru, dvouzónová automatická klimatizace je systém a 9-palcový dotykový displej informačním systému. Volvo přichází i s velkým množstvím bezpečnostních a asistenčních systémů, jako je varování vybočení z jízdního pruhu, upozornění na čelní srážku, chodce a cyklisty a plný arzenál airbagů.
Volvo XC90 R-Design je možné vybavit motorizacemi D5 diesel, T6 Drive-E a hybridní soustavou s označením T8. Ceny za britském trhu začínají na částce 49.785 liber a první kusy by se měli v Británii objevit začátkem příštího roku. Posléze bude na řadě Evropa a další kontinenty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.