Z Velké Británie včera přišla nová zpráva, jenž má spojist s novým luxusním SUV Bentley Bentayga. To by totiž mohlo dorazit i v karosářské verzi Coupe.
Lze si ji představit jako konkurenta pro německou dvojici BMW X6 M a Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe, přičemž koncepční podobu spatříme na ženevském autosalonu v březnu příštího roku. Ředitel produktové řady Peter Guest, řekl, že další provedení Bentaygy bude významně vylepšené pro výkon na silnici. I nadále ale bude mít čtyři dveře a čtyři místa k sezení.
Skloněná zadní linie střechy bude mít sice negativní dopad na objem kufru, ale na tom nebude záležet skoro nikomu, pokud je tedy příznivcem takového typu auta. Vůz bude vypadat mnohem agresivněji než běžné provedení Bentaygy, dostane lehký opti paket karoserie, větší kola, tužší odpružení a sportovní výfuk.
Zatím ale není jasné, co vlastně bude Bentley Bentayga "Coupe" pohánět. V úvahu přichází 6,0litrový twin-turbo motor W12. Ten v současné době nabízí 608 koní a 900 Nm točivého momentu, avšak u provedení Coupe dojde k nárůstu výkonu. Zrychlení z 0-100 km/h se má uskutečnit za méně než čtyři sekundy a maximálka se vyšplhá ke hranici okolo 322 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.